Rygge Lufthavn - utviklingen

Sjefen for RSL var nettgjest hos SA i dag;

http://www.sa.no/article2293481.ece

Interessant å lese at de er i konkret dialog med 6-8 selskaper. :cool:

:nor:

Hadde vært spennende å se hvilke selskaper det er snakk om.

Mine tips er: Norwegian, SAS Braathens, Sterling, KLM, BA og Air France.

Jeg tror sjansen for at Air France eller BA kommer til Rygge er så godt som ikke-eksisterende.

SAS B, Norwegian, KLM, Ryanair, det kroatiske selskapet som jeg ikke husker navnet på er sikre.

Jeg trur det blir Norwegian, Widerøe, FlyMe, Klm, Mytravel og kansje sas, men veldig usikker på den...

Originally posted by Herlov

Jeg tror sjansen for at Air France eller BA kommer til Rygge er så godt som ikke-eksisterende.

SAS B, Norwegian, KLM, Ryanair, det kroatiske selskapet som jeg ikke husker navnet på er sikre.
Skal KLM begynne å fly fra Rygge også??? De gjør virkelig sitt for at vi ikke skal få flere intecontinentale ruter fra OSL.:angry:

Originally posted by amatør

Skal KLM begynne å fly fra Rygge også??? De gjør virkelig sitt for at vi ikke skal få flere intecontinentale ruter fra OSL.:angry:

Hm, det kom ut litt feil. Det jeg mente var at jeg er sikker på er at de er i samtaler med RSL. :) Men sjansen for at de samtalene ender i en Amsterdam-rute er vel relativt stor. :cool:

Etter å ha lest noen anbudsinbydelser til Rygge Sivile Lufthavn så slo det meg at her kunne det dukke opp endel spennende jobber .

Litt Googling, og så er det jo hele 600 personer som skal ansettes , så her er det bare å følge med ;)

Tja, jeg må nok si at jeg ikke er like optimistisk på vegne av "RSL". Summen av trafikk på Torp, Rygge og Gardermoen er begrenset av befolkningen i Østlandsområdet. Selv om Torp så langt har hatt suksess som regionalflyplass, er det en situasjon som endres når det åpnes ny flyplass på den andre siden av fjorden.

Lavkostselskapene lever på ytterst tynne marginer, dermed blir det en eller annen form for kannibalisme når "RSL" åpner. Hvem som taper er kanskje ikke så lett å besvare, men det blir infrastrukturen som avgjør her......flyselskapene vil rett og slett måtte prioritere.

Men uansett, lenge leve "RSL".

SASBraathen kommer IKKE til i første omgang med å starte opp med flyninger på Rygge

http://www.nettavisen.no/innenriks/article826205.ece

Hvis ikke FR starter base, hvem i all verden vil fly der ? For meg er det et bra sted.
Muligens polsk for arbeidsinnvandring i Østfold og nordover ?

Originally posted by SQ 777

Hvis ikke FR starter base, hvem i all verden vil fly der ? For meg er det et bra sted.
Muligens polsk for arbeidsinnvandring i Østfold og nordover ?

Av nettverksselskapene tipper jeg at KLM vil være en enslig svale/svane på RYG ved åpningen 01.10.07 - hvis flypassen i hele tatt blir åpnet til berammet tid.

Excellent ide. Hvorfor ikke. Hele folket vandrer jo nå via AMS !! Topp......

Blir dette et luftslott? Hva gjør ledelsen i RSL nå? Begynner forhåpningene å havarere?

Originally posted by HMWK

Blir dette et luftslott? Hva gjør ledelsen i RSL nå? Begynner forhåpningene å havarere?

Kun i dine våte drømmer .. :cool:

Herlov gå tilbake til alle forhåpningene styre i RSL har kommet med og hvordan ståa er nå. De er ikke like høye i hatten nå!

Back