Rygge fortsetter å vokse

Re: Rygge fortsetter å vokse

RYG må jo være en kjempe flyplass for FR! Beliggenheten er jo rimelig bra!
 
Re: Rygge fortsetter å vokse

bra for Rygge dette her :D hva blir neste montro kansje Aer Lingus ;) satser på Ryanair på SVG snart
 
Re: Rygge fortsetter å vokse

Avtalen med FR går vel ut neste år hvis jeg ikke tar feil , så gjennstår å se hva som skjer da .
 
Re: Rygge fortsetter å vokse

Min våte drøm er både Wizz Air og Easyjet til Rygge :-P

Ja jeg vet W6 er på Torp, men er kortere herfra til Oslo for de reisende ;-)

Easyjet, Wizz Air og Ryanair vil sammen kunne tilby en god del destinasjoner tilsammen som gjør Rygge til en attraktiv flyplass, tror jeg.
 
Re: Rygge fortsetter å vokse

Min våte drøm er både Wizz Air og Easyjet til Rygge :-P

Ja jeg vet W6 er på Torp, men er kortere herfra til Oslo for de reisende ;-)

For reisende fra Oslo. Men Wizz Air kommer nok ikke til å flytte til Rygge, heldigvis. Rutene til Riga, Wroclaw, Katowice, Gdansk ville da gått i direkte konkurranse med Ryanair, mens Rutene til Warszava og Gdansk allerede er godt dekket fra Oslo området. Fra Torp kan de nå både Sørlandet, Telemark, Vestfold, Buskerud og Oslo, så de bør nok holde seg til Torp. Sorry hvis dette ble litt vel off-topic.

Uansett, gledelig for Rygge at de har fortsatt høy vekst, rutene fra RYG går tilsynelatende bra for FR, så jeg blir ikke overrasket om RYG får enda et basefly og flere ruter :-)

Rygge mangler dog et nettverksselskap, noe de skulle hatt.
 
Last edited:
Re: Rygge fortsetter å vokse

Måtte ha blitt ett som ikke er på OSL, ellers går de jo bare i konkurranse med seg selv.
Og de finnes det vel svært få av.

Kan vel altids drømme om at det dukker opp ett en dag.
Greit å ha flere en bare FR å fly med fra RYG og :)
 
Re: Rygge fortsetter å vokse

Måtte ha blitt ett som ikke er på OSL, ellers går de jo bare i konkurranse med seg selv.
Og de finnes det vel svært få av.

Måtte i såfall blitt LOT eller Alitalia, men det er nok lite trolig, skulle en av dem dukke opp i nærmeste fremtid blir det nok på OSL. Men Rygge kan hvertfall glede seg over den store veksten, la oss håpe den fortsetter!
 
Re: Rygge fortsetter å vokse

Måtte i såfall blitt LOT eller Alitalia, men det er nok lite trolig, skulle en av dem dukke opp i nærmeste fremtid blir det nok på OSL. Men Rygge kan hvertfall glede seg over den store veksten, la oss håpe den fortsetter!

Vil ikke utelukke AirBaltic, enten som supplement til eller istedenfor OSL.
 
Re: Rygge fortsetter å vokse

Vil ikke utelukke AirBaltic, enten som supplement til eller istedenfor OSL.

Air Baltic er et lavprisselskap. Riktignok tilbyr de gjennomgående billetter, men som nettverksselskap så er hele selskapet en eneste stor vits...

Hvor mange ben står egentlig RYG på dersom RF forsvinner?

Godt poeng, hvis FR forsvinner så sliter de midlt sagt. Nå er de nok mer eller mindre helt avhengige av Ryanair.
 
Re: Rygge fortsetter å vokse

Air Baltic er et lavprisselskap. Riktignok tilbyr de gjennomgående billetter, men som nettverksselskap så er hele selskapet en eneste stor vits...



Godt poeng, hvis FR forsvinner så sliter de midlt sagt. Nå er de nok mer eller mindre helt avhengige av Ryanair.

Er det mulig å skrive så mye retardert som du gjør?

Du kan godt mene at BT ikke tilbyr de tingene som du ønsker og jeg er heller ikke helt sikker på om alt de gjør er helt riktig men vet du hva et nettverksselskap er?

Jo, de tilbyr gjennomgående billetter, riktignok gjennom sin egen base, i dette tilfellet Riga, men det har også sin positive effekt. De booker deg om til andre selskaper om noe skulle være vesentlig forsinket, eller i verste fall kansellert.
 
Re: Rygge fortsetter å vokse

Avtalen med FR går vel ut neste år hvis jeg ikke tar feil , så gjennstår å se hva som skjer da .

Det blir spennende å se hva FR gjør. De kan nok presse Rygge til det ytterste for å få som de vil!
 
Re: Rygge fortsetter å vokse

Det blir spennende å se hva FR gjør. De kan nok presse Rygge til det ytterste for å få som de vil!

Derfor det hadde vært en fordel å hatt flere selskaper å falle tilbake på.
Uansett så må jo Rygge tjene penger, og MR MOL er vel ikke akkurat kjent for å bruke silkehansker i forhandlinger.
 
Re: Rygge fortsetter å vokse

Du kan godt mene at BT ikke tilbyr de tingene som du ønsker og jeg er heller ikke helt sikker på om alt de gjør er helt riktig men vet du hva et nettverksselskap er?

Jo, de tilbyr gjennomgående billetter, riktignok gjennom sin egen base, i dette tilfellet Riga, men det har også sin positive effekt. De booker deg om til andre selskaper om noe skulle være vesentlig forsinket, eller i verste fall kansellert.

Hei og velkommen til forumet!

Hvis man regner det slik kan vi også si at Norwegian er et nettverksselskap, men verken Norwergian eller Air Baltic er et nettverksselskap på samme måte som LH, AF, SK osv. Jeg mente igrunn at Rygge trenger et skikkelig nettverksselskap med et stort og solid nettverk.
 
Re: Rygge fortsetter å vokse

Jeg tror man skal være klar over at selv om RYG viser vekst, så betyr ikke det at FR har ubetinget suksess på flyplassen. Husk at de har startet mange nye ruter, så en vekst skulle mildt sagt bare mangle. Men er den stor nok? Jeg lurer litt på det... Et slikt passasjertall sier egentlig ganske lite. Men absolutt bra hvis FR får det brukbart til på RYG.
 
Re: Rygge fortsetter å vokse

Det er ofte et problem når et selskap som Ryanair vokser for mye på en flyplass og derfor skal Rygge vokte seg vel for å gå i den samme fellen som en del flyplasser har gjort overfor Ryanair.

Ryanair presser seg inn på en flyplass og sørger for at andelene deres av totaltrafikken er så høy at flyplassen er avhengig av selskapet. Dersom Ryanair trekker seg ut på kort varsel vil ikke flyplassen klare å få inn tilstrekkelig med andre flyvninger til å kompensere for inntektsbortfallet.

Deretter sier de at de vil ha kraftige reduksjoner i avgiftene (eller ingen avgifter i det hele tatt). De argumenterer med at de bringer så mye trafikk og andre inntekter til flyplassen fra taxfree-salg, kafeteriadrift og annet at flyplassen tjener godt på selskapets tilstedeværelse.

Resultatet har ved flere anledninger resultert i at Ryanair har fått avtaler der de betaler få eller ingen avgifter i det hele tatt.

Nettopp av denne grunnen finnes det flere eksempler på flyplasser i Europa som har voktet seg vel for å gi Ryanair for store deler av den totale trafikken på flyplassen selv om det kunne ha virket forlokkende på kort sikt.

Her er en artikkel om enmnet:

http://www.airlineberg.com/index.ph...airport-rejects-unreasonable-ryanair-demands/
 
Last edited:
Re: Rygge fortsetter å vokse

Nå har ikke Rygge akkurat hatt noe særlig valg, ingen andre har vært interessert. Norwegian, som liksom skulle "storsatse" på flyplassen har sviktet den helt, så hva er egentlig alternativet, legge ned?
 
Back
Top