Rygge Basefly ( Dårlig kvalitet og Dårlig vær )

plane-spotter

ScanFlyer Blue
Rygge Basefly ( Dårlig kvalitet og Dårlig vær )

Kommer med ett bilde av baseflyene på rygge. dårlig kvalitet men tenkte det kunne være av innteresse.
Skal komme med fler med ett ordentlig speilrefleks kamera , nå er det jo faktisk værdt å spotte på RYG.

attachment.php

Attachments

• DSC00102.jpg
    DSC00102.jpg
    48.1 KB · Views: 1,606
Re: Rygge Basefly ( Dårlig kvalitet og Dårlig vær )

nå er det jo faktisk værdt å spotte på RYG.
Tja, det er ikke stort annet enn 737er her da men :P

Men man kan jo være heldig at TCA eller en E-3 som kommer innom.

Er det noen fine plasser å stå på Rygge? Pent bildet.

Er dette bildet knipset i går kveld? Har du evt. flere?

Bildet er tatt igår natt ja. Skal legge ut fler når jeg får tatt noen ordentlige bilder.
Er utrolig bra å stå på toppen av parkeringshuset. Hvis man tar med seg en liten trapp i tillegg er det perfekt.;)

Tenkte mer på om du hadde knipset noen av ankomstene. :)

Bildet er tatt igår natt ja. Skal legge ut fler når jeg får tatt noen ordentlige bilder.
Er utrolig bra å stå på toppen av parkeringshuset. Hvis man tar med seg en liten trapp i tillegg er det perfekt.;)
Fint sted å stå helt til man blir jaget bort ja, en kamerat av meg prøvde å stå der da vi hadde F-16 deployert hit under Obamabesøket, tok vel temmelig nøyaktig fem minutter før det kom en kar og sa at han ikke fikk ta bilder derfra. Forsvaret var også svært flinke til å jage bort alle som ikke var akrediterte som spottere eller presse fra parkeringshuset under Rygge Airshow i fjor. Svært synd, for om vi kunne fått noe ala plattformen som ble satt opp under Rygge Airshow, så hadde det vært et helt fantastisk sted å stå. Nå er det eneste stedet man kan få stå i fred og fortsatt få gode bilder i enden av 30, på veien ned mot Vansjø.

Last edited:

Fint sted å stå helt til man blir jaget bort ja, en kamerat av meg prøvde å stå der da vi hadde F-16 deployert hit under Obamabesøket, tok vel temmelig nøyaktig fem minutter før det kom en kar og sa at han ikke fikk ta bilder derfra. Forsvaret var også svært flinke til å jage bort alle som ikke var akrediterte som spottere eller presse fra parkeringshuset under Rygge Airshow i fjor. Svært synd, for om vi kunne fått noe ala plattformen som ble satt opp under Rygge Airshow, så hadde det vært et helt fantastisk sted å stå. Nå er det eneste stedet man kan få stå i fred og fortsatt få gode bilder i enden av 30, på veien ned mot Vansjø.

Det er en større millitær innretning på andre siden av rullebanen som helst ikke skal fotograferes.

Det er en større millitær innretning på andre siden av rullebanen som helst ikke skal fotograferes.

Det er det, men det er bare tull. Står man på vollen på Gardermoen så er det eneste man har i bakgrunnen militæret. Ingen sier noe!
Men på Rygge blir man forfulgt. Dette beviser hvor viktige forsvaret er på Rygge. eller hvor lite de har å gjøre om man vil.

Flotte bilder! :)
Hvem fikk æren av å være de første baseflyene til Rygge?

Problemet med denne logikken er at de åpner dørene for fri fotografering på samtlige flystevner. Anleggene er gjennomfotografert og alle "kompetente organer" har den informasjon de trenger.

Men nå er det vel muligens slik at det på de dagene det er flystevne heller ikke foregår eventuell aktivitet som man kan ha ønske om at ikke skal dokumenteres på brikke av den jevne hobbyfotograf.

Og hvor mye av denne "topphemmelige" aktiviteten er det man faktisk kan se fra f.eks parkeringshuset? Man kan ikke se bort til 720skv, ei heller til 330skv, man kan se baksiden av hangarene til 717skv, uten at jeg kan se at det skulle være noe problem. Jeg kan ikke se noe annet enn at det ville gagne forsvaret å være litt mer åpne ovenfor spottere og andre interesserte.

Jeg synes det må være vesentlig enklere rett og slett å innfinne seg i at det er millitær aktivitet på andre siden av rullebanen, og at gutta i grønt ikke ønsker å bli fotografert, uansett årsak.
Fly fra Norwegian, Ryanair og øvrige selskap kan man fotografere forferdelig mange andre steder. Verden dreier ikke rundt kameralinsen...

Fikk tatt ett bilde som er litt bedre da jeg skulle fly til Trondheim forrige uke:)
attachment.php

Morsomt med litt ordentlig flyplass følelse i alle fall!

Attachments

• rygge1.jpg
    rygge1.jpg
    37.1 KB · Views: 369
Back