Ryanair planlægger flyvninger til CPH inden for 6-12 måneder
Ryanair er nu første selskab til at melde konkret ud efter CPH's SWIFT LCC udspil - det har ligger i luften at SWIFT i stor udstrækning var rettet mod et selskab som Ryanair.
Fra Børsen:
Selskaberne på det danske luftfartsmarked bliver snart udfordret af endnu en spiller i Kastrup. Europas største lavprisflyselskab Ryanair planlægger afgange fra Københavns Lufthavn inden for seks til 12 måneder, og dermed intensiveres konkurrencen.
Som det altid er med Ryan vokser træerne selvfølgelig ikke ind i himlen og Michael Cawley (viceadm. direktør og driftschef i Ryanair) udtaler da også følgende til Børsen:
"Vi ser med stor interesse, at ledelsen i København har fokus på at ekspandere, for det er på lavprisområdet, at der for alvor er mulighed for vækst. Men vi har behov for lavere udgifter i Københavns Lufthavne for at kunne tilbyde vores billige flybilletter. Det taler vi med lufthavnen om nu."
Vi på ser hvad der sker i denne sag - Personligt har jeg intet behov for Ryanair på CPH, da de flyver til sekundære lufthavne og jeg ikke er en fan af deres forretningsetik. Men for København som by og region kan det være vigtigt, da Ryanair trods alt er gode til generere "incoming" turister de steder de flyver.
Ryanair er nu første selskab til at melde konkret ud efter CPH's SWIFT LCC udspil - det har ligger i luften at SWIFT i stor udstrækning var rettet mod et selskab som Ryanair.
Fra Børsen:
Selskaberne på det danske luftfartsmarked bliver snart udfordret af endnu en spiller i Kastrup. Europas største lavprisflyselskab Ryanair planlægger afgange fra Københavns Lufthavn inden for seks til 12 måneder, og dermed intensiveres konkurrencen.
Som det altid er med Ryan vokser træerne selvfølgelig ikke ind i himlen og Michael Cawley (viceadm. direktør og driftschef i Ryanair) udtaler da også følgende til Børsen:
"Vi ser med stor interesse, at ledelsen i København har fokus på at ekspandere, for det er på lavprisområdet, at der for alvor er mulighed for vækst. Men vi har behov for lavere udgifter i Københavns Lufthavne for at kunne tilbyde vores billige flybilletter. Det taler vi med lufthavnen om nu."
Vi på ser hvad der sker i denne sag - Personligt har jeg intet behov for Ryanair på CPH, da de flyver til sekundære lufthavne og jeg ikke er en fan af deres forretningsetik. Men for København som by og region kan det være vigtigt, da Ryanair trods alt er gode til generere "incoming" turister de steder de flyver.