• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ryanair planlægger flyvninger til CPH inden for 6-12 måneder

  • Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date
Re: Ryanair planlægger flyvninger til CPH inden for 6-12 måneder

Man må vel forvente at Easyjet går over til Swift-delen. Norwegian har jo et konsept som ikke helt passer Swift(=transfer) - Transavia er kanskje også en mulig Swift-kunde, men husker jeg riktig har du en max turnaround-tid for å benytte Swift, og den overholder ihvertfall ikke Transavia i dag.

Spør du meg viser det at "low-cost"-initativet i Swift er blitt litt vel snevert, og passer for få flyselskap...
 
Re: Ryanair planlægger flyvninger til CPH inden for 6-12 måneder

Spør du meg viser det at "low-cost"-initativet i Swift er blitt litt vel snevert, og passer for få flyselskap...

Swift er vel primært designet til at trække Ryanair til og måske allervigtigt, at sørge for at stikke en kæp i hjulet på iniativet fra Terminal A om en selvstændig terminal.

Uanset synes jeg det er et dårligt og mærkeligt koncept, som passer meget dårligt ind i CPH
 
Re: Ryanair planlægger flyvninger til CPH inden for 6-12 måneder

Hvad angår CPH SWIFT så handler det jo i bund og grund om at tilbyde differentierede ydelser til forskellige kunder - og differentierede ydelser kan prissættes forskelligt. Vi ser dette i AMS som har en decideret lavpristerminal, det samme i MRS og BRU er også på vej med en LCC terminal. Jeg er sikker på at vi i fremtiden vil se rigtig mange eksempler på deciderede LCC terminaler forskellige steder rundt om i verden.

At CPH samtidig her for nyligt har indgået en partnerskabsaftale med SAS, viser vel at det er muligt at tilgodese forskellige kunder med forskellige behov.

Hvad angår Terminal A, så var det er godt initiativ som blev præsenteret på den forkerte måde, på det forkerte tidspunkt, med den forkerte placering og af de forkerte mennesker. Og når jeg skriver var et godt initiativ, så skyldes det at Terminal A i mine øjne er stendød og aldrig kommer i nærheden af at blive realiseret.

Hvad angår Ryanair på CPH, så er det hovedsageligt Novia som er "skyld" i at det endnu ikke er sket, da det ikke har været muligt at blive enige om en aftale. Hvad rygterne siger så skulle en del af årsagerne til dette findes i fagforeningernes indflydelse (3F) som ikke ønsker Ryanair ind på CPH. Men lad os se hvad der sker på sigt. Jeg er alt andet end Ryanair fan, men for København ville det være positivt med den inbound turisttrafik som Ryanair er ganske gode til at generere.
 
Back
Top