"CPH SWIFT" bliver til "CPH Go"

• Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date
easyJet har i dag på et pressemøde på CPH bekræftet at de per 31. oktober starter operationer fra CPH Go.

”Vi har arbejdet tæt sammen med Københavns Lufthavn om udviklingen af CPH Go, og vi er tilfredse med at CPH har brugt vores inputs til udformningen og processerne. Derfor glæder vi os til som de første at tage faciliteterne i brug. Selv om vi gerne havde set en endnu lavere pris for at benytte CPH Go har CPH vist, at de satser på lavpristrafikken, og vi er committede til at fortsætte væksten i København,” sagde easyJets regional manager for Nordeuropa, Thomas Haagensen.

CPH Go bag easyJets ekspansion på København med nye ruter til Paris og Basel

Men ville disse rutene kommet selv om ikke CPH GO hadde blitt bygget?

Ja det er jo rigtigt svært at svare på Someone!

Men easyJet er meget omkostningsbevidst og der er ingen tvivl om at udsigten til et lavere omkostningsniveau er medvirkende til øge deres commitment i forhold til CPH - en meget god indikator er ved at deres ekspansion fra ARN er gået i stå siden de åbnede deres første to ruter, mens man har ekspanderet videre på CPH på trods af en meget hårdere LCC konkurrence end på ARN.

Jeg er også ganske sikker på CPH Go er en medvirkende årsag til at CPH øjensynlig er på short-list til at blive easyJet base. Om det så rent faktisk sker kunne jeg godt have min tvivl om...

Jeg er også ganske sikker på CPH Go er en medvirkende årsag til at CPH øjensynlig er på short-list til at blive easyJet base. Om det så rent faktisk sker kunne jeg godt have min tvivl om...

Easyjet bekræftede igår at de ikke havde planer om at gøre CPH til base, men hvis de skulle udvide fra CPH så ville det blive ruter fra andre baser.

Der var dog ikke pt. planlagt nye ruter, men situationen blev hele tiden vurderet.

Desuden var det interesant at de har et 50/50 split på fordelingen af pax på deres ruter. De står altså for ret mange incoming pax.

Hmm.. etter å ha sett bilde av terminalen Go.... eg synes det er sløsing av areal med så få nye gater. Eg trodde at området va forbehold til framtidige utvidelse av terminalpiren for alle typer flystørrelse...
Hvis det skulle dukke opp i framtiden om behov for mer gater for store fly, så ville den lille terminalen demoliseres for å få bygd ut den forlengede pir fra eksisterende bygg.

Det er bare mine tanker om det. Kanskje andre er enige ? hehe

Det var hvad Thomas Haagensen fra easyJet sagde da jeg talte med ham i CPH igår. Men som bekendt kan der jo let ske ting, som er blevet afvist i denne branche.

Lad os se hvad der sker - easyJet kan naturligvis ikke på nuværende tidspunkt udtale sig offentlig om eventuelle base planer for CPH.

easyJet skal visstnok ha skrinlagt planene om å bruke CPH Go.
Kuriositet: Jeg hørte at Transavia nylig hadde døpt et fly Swift etter terminalen i CPH. Kort tid etter endrer terminalen navn til Go, før Transavia legger ned basen.

easyJet skal visstnok ha skrinlagt planene om å bruke CPH Go.
Kuriositet: Jeg hørte at Transavia nylig hadde døpt et fly Swift etter terminalen i CPH. Kort tid etter endrer terminalen navn til Go, før Transavia legger ned basen.

For under 2 uger siden havde easyJet pressemøde i CPH, hvor de præsenterede at de ville bruge GO og at den terminal passede godt til dem. Har mere end svært ved at tro, at de ændrer mening så hurtigt.

Mht. Transavia, så er det korrekt at de har døbt et fly Swift, men set i bakspejlet, så betyder det nok ikke alverden for dem nu.

Men med Transavia og Germanwings væk fra CPH, så bliver det sværere og sværere at få GO til at blive en successhistorie synes jeg.

Hverken DY, QI eller AB har planer om at bruge GO, så det efterlader vel i praksis terminalen til EZ og evt. FR, hvis de starter op en gang.

Har CPH mulighed for at tvinge selskaber ud i denne terminal ???

Hilsen
Ole

Tvivler jeg på, at lufthavnen er interesseret i. Hvad er profitten for lufthavnen i denne terminal i forhold til de andre?

Hvem skulle de tvinge derud? Netværksselskaber som AF, BA og LH er vel udelukket. Charterselskaberne vil heller ikke, såvidt jeg ved. Norwegian har brug for transfer.

Lars

Det ser ikke ud til at FR kommer til CPH GO i denne omgang:

Europas største flyselskab havde bestilt ”slot-tider” i København til vinterhalvåret – men de er netop aflyst. Dermed er Easyjet alene i lufthavnens nye lavprisfinger.

http://www.takeoff.dk/news/19886

"Taksterne i CPH Go var ikke så lave som forventet," siger Ryanairs nordiske salg- og markedschef Elina Hakkarainen til CHECK-IN.dk.

Ryanair har nemlig tilbageleveret alle søgte start- og landingstidspunkter til Airport Coordination Denmark.

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=32354

Last edited:
Germanwings har endelig frigivet billetter på CGN-CPH ruten for sommeren 2011 - med andre ord kan det nu bekræftes at Germanwings ikke indstiller deres flyvninger til CPH.

Fikk tatt GO i øyensyn i går og kan definitivt konkludere at dette er et stusselig sted. En ting er at det er langt ut dit, men det er aboslutt ingenting der ute, bortsett fra en bitteliten salgsvogn, noen stoler og et juletre. Og med kun Easyjet sine 10 daglige avganger fordelt på hele 10 gater, så kan man vel si at her må trafikken ta seg kraftig opp skal dette unngå å bli en fiasko.

Ellers er det nok av gode grunner til å velge bort flyselskapene som velger å bruke GO

Back