Wizzair overvejer også CPH Swift

• Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date

PP

ScanFlyer Gold
Wizzair overvejer også CPH Swift

Wizzair flyver i øjeblikket fra Malmø Sturup til Gdansk, Katowice, Warszawa, Prag og Budapest.

Men nu har de fra 30 okt søgt slots på CPH til at operere Gdansk, Katowice, Warszawa og Prag. Det tyder således på at de overvejer at flytte deres operationer over på den anden side af Øresund i forbindelse med åbningen af Swift på CPH. Men det kan naturligvis også være een del af spil i forhold til at få bedre økonomiske vilkår på MMX, hvor Wizzair pt er eneste LCC.

Fra boarding.dk:

Ungarske Wizz Air også lun på Københavns Lufthavn

Vi må vente at se hvad der sker, men det tyder under alle omstædigheder på at der er stor interesse i forhold til SWIFT og det ser ud at blive en sucess for CPH fra dag et.

Andre selskaber der har søgt slots til at opererer fra SWIFT:

Easyjet
Transavia
Germanwings
Air Berlin
Niki
Cimber Sterling
Norwegian
Ryanair

Re: Wizzair overvejer også CPH Swift

Norwegian har da allerede sagt at de ikke er interesserte i SWIFT .. transfer not permitted ...

Norwegian har da allerede sagt at de ikke er interesserte i SWIFT .. transfer not permitted ...

Kan vel være interessant for Norwegian på afgange, hvor de ikke er interesseret i transfer. Kunne forestille mig London, hvor markedet for direkte ruter til andre lufthavne med transfer gennem CPH er ret veldækket.

Lars

Nei, det vil bare være tullball å splitte avgangene.

Air Berlin og Cimber Sterling ryker jo også på transfernekten. Når det er sagt er det flust med slotsøknader på swift i forhold til kapasitet - bare det FR "truer" med og har søkt opp dekker vel Swift x2....

Air Berlin og Cimber Sterling ryker jo også på transfernekten. Når det er sagt er det flust med slotsøknader på swift i forhold til kapasitet - bare det FR "truer" med og har søkt opp dekker vel Swift x2....

Jeg formoder at den slot allokering som Airport Coordination Denmark har lavet i forhold til SWIFT (baseret på request fra selskaberne) ikke overstiger den faktiske kapacitet i SWIFT. I forhold til SWIFT allokeres der stands koordineret med runway slots.

Så jeg regner med at Ryanairs slots til SWIFT er allokerede og ikke slots på waiting list.

Vi bliver meget klogere efter 15 august, hvor der er hand back af slots selskaberne alligevel ikke har tænkt sig at benytte - så dette kommer til at give en meget god indikation på hvad selskaberne af tænkt sig.

Last edited:

Under alle omstændigheder har Norwegian søgt om slots, og hvad jeg hører overvejer de stadig om et begrænset antal flyvninger skal udgå fra SWIFT.

Men man må huske på at der i øjeblikket i forhold til SWIFT foregår et pokerspil selskaberne imellem og i forhold til CPH. Derfor er det måske heller ikke alle de meldinger der kommer gennem pressen som er i tråd med hvad der rent faktisk sker på de interne linjer...

Jeg formoder at den slot allokering som Airport Coordination Denmark har lavet i forhold til SWIFT (baseret på request fra selskaberne) ikke overstiger den faktiske kapacitet i SWIFT. I forhold til SWIFT allokeres der stands koordineret med runway slots.
Og foreløpig er det kun requests og ACD har såvidt jeg har forstått ennå ikke allokert disse (gitt offers).

Og foreløpig er det kun requests og ACD har såvidt jeg har forstått ennå ikke allokert disse (gitt offers).

Jeg skulle mene at det er SAL (Slot Allocation List) som ACD netop har frigivet - og her kan der jo godt være forskel mellem hvad som er requested og hvad som er tildelt. F.eks. i form af alternative slots i forhold til det ønskede - og det er jo her den netop afholdte IATA Schedules Conference i Berlin kommer ind i billedet, hvor selskaberne har mulighed for at koordinere allokerede slots så de rent faktisk kan bruges til noget.

Vi får nå se, nå ble vel konferansen i Berlin avsluttet søndag, og jeg har som sagt forstått det som at SWIFT-koordineringen ikke er klar - og at den informasjonen vi har om ruter fra spesielt FR er det de selv har offentliggjort. Vi får nå se, jeg er kanskje for skeptisk.

Back