Men hvis CPH ikke kan trække flere nye kunder til GO, så er det et par dyre ruter de har fået fra easyJet
Der er naturligvis altid en vis risiko for at kannibalisere på det eksisterende produkt og det har man til en vis grad gjort med easyJets STN, LGW og SXF ruter, som nok ville være fortsat som hidtil uden GO.
Desuden var meget lagt op til Transavia også, som også langt hen ad vejen ville tage trafik fra den eksisterende del af lufthavnen. Transavia's exit fra CPH var klart et stort tab for GO.
Selv synes jeg det er et håbløst projekt og har svært ved at se det bliver en success, men man har jo lov at blive overrasket
Med den måde man har lavet GO på (check-in i fjerneste del af T2 og gates i totalt modsatte ende af lufthavnen, så er der ihvertfald ikke noget der lokker mig til at flyve derfra. easyJet har jo selv udtalt at den besparelse de får ikke kommer pax direkte tilgode i form af lavere priser.
Hvem der skulle være interesserede i at bruge GO i sin nuværende form har jeg svært ved at se, men hvis CPH ændrer holdning til brugen af den, så kan jeg sagtens se et forretningsområde for charter her, som igen kan frigive plads på andre gates hvis der bliver behov for det.