Ryanair dropper CPH

Hva med FRA da og logikken der?

FRA er jo som bekendt en ganske betydelig *Alliance hub og det er kun naturligt at trafikken gennem denne fra CPH vokser når markedet er i vækst - samtidig har Lufthansa været ganske synlige i det danske marked med henblik på at genere yderligere trafik via sine hubs i FRA og MUC, og noget tyder jo på at man har haft held med dette.

Overordnet set glæder jeg mig dog over at du giver udtryk for og anerkender at CPH er "under served" :colgate:

Det er ofte ting som vi ikke vet i saker som omtales i media.
Derfor lar jeg være å være bombastisk med å påstå verken det ene eller det andre ut fra å ha lest noe i en avis eller på nettet.

For en tid tilbake var det en artikkel i Sandefjords Blad, om en ansatt i et selskap på Torp som mistet jobben, angivelig fordi han ikke gikk med slips.
Ja, det sto i avisen, så da er det jo sant.
Men saken var jo selvfølgelig mye mer kompleks enn at mannen hadde gått uten slips. Selvfølgelig.

Og jeg skulle ikke bli forundret om det er mer i denne saken også, uten at jeg tør si noe sikkert om det. Men sannheten er nå ikke alltid kun det man leser i avisen.

Legg merke til at McNamara ikke klarer å holde seg fra å gi et stikk til fagforeningen (selv om saken handler om kapteinens gjøremål under flygning):

"Vi har ingen problemer med, at piloter uddeler brochurer i deres fritid. Men ikke under en flyvning, når de burde være til stede i flyet, gå gennem deres checklister og prioritere sikkerheden for Ryanairs fly, fremfor medlemskab af en mislykket BA fagforeninger,” siger Stephen McNamara, Ryanair.
(Min utheving)

Hva skulle de ha gjort hvis han drev med dette på crewrommet i steden for?

Det er ofte ting som vi ikke vet i saker som omtales i media.
Derfor lar jeg være å være bombastisk med å påstå verken det ene eller det andre ut fra å ha lest noe i en avis eller på nettet.

For en tid tilbake var det en artikkel i Sandefjords Blad, om en ansatt i et selskap på Torp som mistet jobben, angivelig fordi han ikke gikk med slips.
Ja, det sto i avisen, så da er det jo sant.
Men saken var jo selvfølgelig mye mer kompleks enn at mannen hadde gått uten slips. Selvfølgelig.

Og jeg skulle ikke bli forundret om det er mer i denne saken også, uten at jeg tør si noe sikkert om det. Men sannheten er nå ikke alltid kun det man leser i avisen.

Man er ganske naiv om man tar alt som står i en avis som god fisk. Har nå jobbet over 10 år i SAS og før det i Widerøe. En ting som er helt sikkert er at virkeligheten er ganske annerledes en det som står i avisene, så også når det gjelder Ryanair vil jeg tro.

Min erfaring når det gjelder fagforeninger på Kastrup, er noe av det samme. Men her skrives det ganske lite om hva som faktisk foregår av en eller annen grunn. Kun en forening som får utrolig mye spalteplass hvor det aller meste er bullshit er CAU. Utrolig fasinerende å se.

Back