Rullefortauene fjernes

MartinL

ScanFlyer Dusty
Bygge arbeid ut oktober på Gardermoen.

Oslo Lufthavn Gardermoen bygger om - igjen. For passasjerene vil det bety at utenlandsterminalen vil være en byggeplass langt inn i oktober.

- Vi håper at de reisende blir mer fornøyd når ombyggingen er ferdig. Vårt mål er i alle fall at de reisende skal få bedre plass og at utenlandstrafikken skal avvikles mer effektivt enn i dag, sier pressetalskvinne Sofie Bruun, til Aftenposten.

http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article3281659.ece
 
Mer effektiv utlandstrafikk? Betyr det at de "graver" i utlandspiren også? Er det mer forsinkelser i så fall for utlandstrafikk, for oss nonstatuspax? :crowded :)
 
Mer effektiv utlandstrafikk? Betyr det at de "graver" i utlandspiren også? Er det mer forsinkelser i så fall for utlandstrafikk, for oss nonstatuspax? :crowded :)

Ja , det er rimelig trangt for tiden i hallen .
I morgen og ettermiddags rushet skal du har god tid for å gå kanossagang først gjennom taxfree delen før du kommer inn i piren.
Jeg ville trodd at rullefortauet ga kapasitet til å få folk raskt ut gjennom piren i steden for nå hvor pax'en går å "subber" beina utover og skaper køtendenser.
Fremskritt , tja jeg vet ikke helt her nei.....
 
kunne ikke de bare snu de italienske marmorsteinene.. da det sikkert er hvitt under... så beholde dem i 10 år til..??

Hva skjer med de brukte marmorene ? til steinknuseren ?
 
Jeg er enig med Flightdeck lenger opp:

Hvorfor er det så innmari negativt og hvorfor utløser det et vell av spydigheter og sarkasmer at man pusser opp etter 10 års drift?
 
Jeg er enig med Flightdeck lenger opp:

Hvorfor er det så innmari negativt og hvorfor utløser det et vell av spydigheter og sarkasmer at man pusser opp etter 10 års drift?


Kanskje fordi det er typisk norsk å være negativ til det meste?
 
Fjerne rullefortau fordi det er for trangt er...ikke helt bra. Kan ikke noen snart se at de må bygge ut litt mer enn klatting på terminalen der oppe?

Kommer man på ankomst utland (er det gate 39?) så må man jo rundt halve piren fordi overgangen som det var beregnet at man skulle bruke til nordsiden er tatt av et spisested. Skal man til gate 30/32 (?) på utland må man først helt inn i enden av taxfree og så tilbake på andre siden av glassveggen (ja man kan gå utenom taxfree, men må allikevel frem og tilbake). Det beste for kjøpesenteret hadde vært å blitt kvitt flytrafikken så kunne de brukt gateområdene til butikker også.
 
Det var det de hold på med ja. Undertegnede og BSSW observerte at det var et stort langt hull i utenladspiren, men vi tenkte da ikke i de baner at rullefortauet skulle vekk! :drunk:

Ville nå heller tro at det skulle forbedres, men akk ja.... :headbang
 
Ehh... Er det 1. april?? Fjerne rullefortau fordi terminalen er trang? Hva med å bygge ny terminal for pengene man krever inn fra OSLs passasjerer??
 
Ehh... Er det 1. april?? Fjerne rullefortau fordi terminalen er trang? Hva med å bygge ny terminal for pengene man krever inn fra OSLs passasjerer??
Skulle ikke forundre meg om Kobro & Co har et veddemål om at de kan slå ARN og CPH uten å utvide. Snart fjerner de vel stolene ved gatene også får å få plass til flere pax pr. kvm.
 
Riksrevisjonen 24. september 2009
Vesentlege manglar ved drift og vedlikehald av vegnettet
Det er manglar ved drifts- og vedlikehaldsarbeidet på ein stor del av vegnettet. Svak rapportering gjer at Samferdselsdepartementet og Statens vegvesen heller ikkje har god nok styring og oversikt over driftstilstanden. – Dette kan ha konsekvensar for tryggleiken og framkomsten på vegane våre, seier riksrevisor Jørgen Kosmo.

Kanskje det er på tide at Kosmo og hans folk tar seg en titt på OSL også?

Vi har diskutert vedlikeholdet på OSL tidligere, og konkludert har vi også - vedlikeholdet er rett og slett slett. Har dere sett hvordan det står til med steinflisene på gulvet - en uhyggelig stor andel har sprukket, mistet et hjørne eller bare ser ut til å være utslitt. Så er det de nye pølsebutikkene, satt opp som provisorier - noen som har tatt en titt på tak- og veggkontruksjonene på disse bodene, og da spesielt utglidningene? Jeg venter bare på at de skal falle ned og skade noen.

Men slik er det, det er slutt på fast ansatte med alt-mulig-erfaring som har et eierskap til et område - det er prosjekter og tidsbegrensede oppdrag som er mulig å sette ut på anbud som gjelder. Lurer på hva som er dyrest? Hvilken løsning er det som vil sikre et best mulig resultat? Og hvis en bringer det inn i flyverden og vedlikehold av fly - hva med å sette ut vedlikeholdet av flyene på anbud?

Bare noen "klare" tanker på fredagskvelder, eller?
 
Flisene fjernes og byttes ut samt underlaget gjøres bedre så flisene skal tåle trafikken bedre enn hva som har vært tilfellet i dag.

Jeg vet ikke om fjerning av rullebåndet er løsningen på klagene over at rullebåndet alltid har stått stille.
 
Jeg vet ikke om fjerning av rullebåndet er løsningen på klagene over at rullebåndet alltid har stått stille.
Så da ryker rullebåndene og rulletrappene på ankomst når de er ferdig på avgang også, da :stir
 
Back
Top