Romantisk i Karibien?

Karibien har mye snadder, bryllupsreise er viktig, saa kvalitet maa det vaere.

For det foerste: Styr unna DDR (Den Dominikanske Republikk). Ingen skikkelig gode hoteller og lite interessant aa finne paa. Det samme gjelder Mexico - a recipe for disaster. Saann jeg kjenner deg, er resortene av alt for daarlig kvalitet.

Dersom beaching er det som er vikigst, hadde jeg tatt utgangspunkt i aa finne ett skikkelig hotell foerst.

Hva finnes det? Sandals boer sjekkes ut. www.sandals.com Barn er forbudt, en stor fordel. All inclusive, og skikkelig mat og drikke, ikke det vanlige dillet man faar. De har ogsaa honey moon packages etc. De to beste resortene er paa Jamaica, jeg ville ikke hatt betenkeligheter med aa reise dit. Har ikke testet det selv, men kjenner mange som har vaert straalende fornoeyd.

Hva kan jeg anbefale i karibien?

Ritz Carlton Grand Cayman - herlig eiendom, sivilisert oey.
Ritz Carlton St. Thomas - Utrolig bra club med alt inkludert, inkl Champers. Fikk en kanonstor suite her paa Club level.
Westin St. Johns - var litt slitt naar vi var der, men de skal visst ha pusset opp alt. vi hadde en villa, vanvittig flott! Masse aa finne paa.
Westin St. Marteen. Flott eiendom, men daarlig med suiter. Interessant oey

Like Puerto Rico daarlig, men har ikke bodd paa de nye flotte SPG hotellene som akkurat har aapnet. Har hoert mye bra om St. Regis og i tillegg W Retreat & Spa - Vieques Island som er en egen oey utenfor. Skal vaere bra.

Har ogsaa vaert paa bla. Isla Margarita i Venezuela, der var det flott, men det var foer apekatten Chavez tok over (paa 90 tallet), saa min erfaring er veldig utdatert

Det er min begrensede erfaring om karibien

Vurderer sterkt St.Lucia og et av Sandals resortene der. Noen som har noe konkret info om øya, eller har vært på en av de tre resortene og kan si noe om forskjellene?

Da har vi reservert på Sandals Grande på St.Lucia så blir vel til at vi ender der.

Så et annet spørsmål: Vi flyr fra Chicago, og har man da andre reelle alternativer enn AA via MIA?

Trodde someone var flinkere enn det til å google?? Godt han har over 500 poster eller så hadde det blitt pepper. ^_^

Men hvordan er egentlig Jamaica? Sikkert bare fordommer, men ser for meg det som litt mer slitent, mer kriminalitet og litt mer "getto"

Jeg ville styrt langt unna Jamaica, hvis jeg var dere! Men hvis dere likevel skulle finne på å dra dit, så dra til Negril, det er ikke særlig romantisk, men stranden er fin og det skal være det roligste stedet på øya. Vi opplevde ikke noe problemer da vi var der, men hørte historier fra andre som hadde blitt ranet og forsøkt angrepet med machete i Ocho Rios. Og vær forberedt på å takke nei (? ;) ) til "good ganja, mon" fjorten ganger daglig. Som du skjønner stemmer mange av fordommene.:cry:

Er ikke nordlige karibien litt risky i november forresten, med tanke på orkaner?
Alternativer kan kanskje være øyer lenger sør, som Isla Marguerita, Aruba, Bonaire eller Curacao?

Sandals og Couples er vel to resortkjeder som spesialiserer seg på par og bryllupsreiser, hvis jeg husker riktig. Kjemisk fritt for bamseklubber, VG og brunost vil jeg tro.;)

EDIT: jeg var litt sent ute med å poste svaret ser jeg... :drunk:

Last edited:

Det ser vel ut som om jeg har rett? Jeg glemte bare å spesifisere datoene som er onsdag 24/10 og retur 1/11. Da går det lite annet enn AA fra fastlands USA og har til nå ikke funnet noe fly vi rekker dagen før. Lander 12:20 på ORD, og det ser ut som USA->Karibien lider av Norge->Spania syndromet, hvor de fleste flyene går tidlig om morgenen

Trodde someone var flinkere enn det til å google?? Godt han har over 500 poster eller så hadde det blitt pepper. ^_^

Jo, jeg er god til det, og det derfor var litt rart at jeg til nå ikke har funnet noe annet altenativ på datoene jeg skriver ovenfor. Du kan jo prøve selv;)

Fikk du benyttet deg av 60% tilbudet? Gikk vel ut i går om jeg ikke husker feil..?

Ja, uten at jeg vet hvor reellt tilbudet var. Dvs om den før prisen er noe de finner på og hvor tidsbegrenset tilbudet er siden det stadig har blitt forlenget. Tror det går ut i morgen denne gangen.

Sandals og Beaches (samme eiere) har tilbud som "går ut i morgen" sånn ca hele tiden.

Ser ut som et godt valg, Someone. Gleder meg til detaljert tripreport, det er jo tross alt bryllupsreise! ;)

Det blir topp. St. Lucia er vel det beste holmen der i Karibien, også naturmessig.

Kresne amerikanske venner har ved flere tilfeller rost øya opp i skyene. Vedr. Jamaica var det allerede i 1969 og 1971 ikke trygg.. Men særlig i Kingston...

Da fikk man også fikset flybilletter. AA hele veien,da reelle alternativer fra Chicago var ikke-eksisterende og St-Lucia er ikke øyen det går flest fly til....men det er vel bare positivt.

ORD-MIA-UVF ned og SLU-SJU-MIA-ORD tilbake. Castries (SLU) ligger mye nærmere hotellet enn Vieux Fort (UVF), men fant ingen gode tider ned dit, så da ble det UVF på utreisen

Last edited:
Gled deg til take-off fra SLU... I gamle dager ( 1973 ) var det en Texaco ved enden av rullebanen...Jeg hadde riktignok HS 748...

Det høres ut som et utmerket valg, har vært på St.Lucia noen ganger og det er som kommentert over den frodigste øyen i Karibien, sammen med Dominica.
Men Dominica har jo ikke "the Pitons". :-)

Men som stor fan av BVI (så du hadde vært der), så føles BVI og noen av småøyene der mer "remote". Se link under.

http://www.fivestaralliance.com/luxury-hotels/62/bermuda-the-caribbean/virgin-islands-british

Peter Island er fantastisk, men kan bli litt kjedelig utover en uke:-)

Gled deg til take-off fra SLU... I gamle dager ( 1973 ) var det en Texaco ved enden av rullebanen...Jeg hadde riktignok HS 748...

Ikke veldig overraskende la AA ned SJU-SLU, og masse andre intra-Karibiske ruter fra SJU. Så blir UVF begge veier.

Men mitt BA Sølvkort har allerede hatt effekt, så kunne velge AA Prefered seats på alle flightene :)

Back