Etter en natt på CitizenM var det på tide å sjekke ut. Hadde satt på vekking, og bestilt "elefant". Det kom ingen elefant.
Hva jeg tenkte da jeg satte på vekkingen, vet jeg ikke. Tanken var å sette på "rom"vekkingen på et klokkeslett, og mobilen ca. 20 minutter senere. Elefantevekkingen startet 06:00, mens iPhonen begynte å gaule klokke 07:20.
HVis man har glemt ESTA ^_^
Nuvel. Kom meg avgårde, og var framme ved MA sitt innsjekkingsområde litt før innsjekkingen skulle åpne, så jeg rakk en kjapp frokost på en sjappe rett ved, som solgte bl.a. sandwicher.
Etter hvert åpnet innsjekk, på en litt rotete måte. Fyren som satt i skranken begynte å sjekke inn folk, selv om skiltet over hodet hans viste at skranken var stengt. Så kom en dame og satte seg i naboskranken, og hele køen delte seg i to. Litt etterpå skrudde skiltene seg på, og sa så man at den til høyre var Business/Bagdrop, mens den til venstre - som jeg stod - var kljipklasse-har-ikke-sjekket-inn-på-forhånd-kø. Da gadd jeg ikke flytte meg, og ble allikevel kjapt ekspedert.
Fikk to boardingkort, og kofferten ble sendt, og jeg fikk forklaring om hvor loungen lå. Jeg skulle visst finne nummer 20 og 21, og så var den ene for Oneworld, og den andre for Star Alliance. Hvorfor hun begynte å blande inn *A, vet jeg ikke.
Security gikk veldig greit. Fant en fast-track, hvor jeg måtte vise BP ikke mindre enn to ganger for å slippe inn. Han ene bare så på BP'et, og utbrøt: "You're flying business". Gjør jeg? Kult

.
Ingen piping, og jeg fant etterhvert loungen. Den for Oneworld var stengt, og det hang et skilt om at man var velkommen i den andre. Det var henholdsvis Menzier og Servisair som drev disse loungene, og jeg fant vegen inn i Servisair sin. Fant en lenestol og en cola, som her ble servert på glassflaske.
Etter litt testing av lenestol, var det avgårde for å finne gaten. Ventet litt der, før man ble preboardet inn i en innhegning. Måtte bl.a. vente på to pax som kom i en egen bile ute på tarmac, fulgt av to uniformerte i refleksvest. Hadde sikkert en sammenheng med at det stod politi og ventet i BUD også.
Kom etterhvert ombord, og fant 2A. Artig kabin. De kjører 2x3 seating på de første radene - ala noen av grisene til SAS - bortsett fra på rad 1, der de har 2x2. Setene på venstresiden er da litt bredere, mens på høyresiden er setene i toseteren like brede som de bakover. 2D har forresten god benplass. Gardinene og setebeltene var grønne, men ellers gikk det greit. Her delte de også ut drikke før pushback.
Pushet 10 minutter sent, og dro avgårde fra 18L, og satte snuten mot BUD.
Litt drikke og nøtter først, alt båret fra galley - var vel en 6 passasjerer totalt i biz. Foreløpig likte jeg de litt bedre enn BA, sånn på servicen om bord. Da vertinna kom med et plastinpakket brett med selvdød grevling, savnet jeg BA litt igjen. Det var noe slags kjøtt, med noe grønnsaker, og noe jeg tror var en slags ost. jeg fikk det nå ned, men det var ikke noe å rope hurra for. Colaen smakte heldigvis cola.
Ellers benyttet jeg tiden til å slappe av, følge med på airshow, og et par filmer som dukket opp på skjermen i taket. Den ene så ut til å handle om Malev, og vi "fulgte" både en småbarnsfamilie og en dresskledd businessmann på samme flight. Flyet deres var noen ganger en 737, og noen ganger en F70, mens innvendig satt mannen i en widebody
Anyway, vi fikk landet, og taxet litt, og ble plassert på en bussgate. Bussen ble langt fra full, og vi var kjapt inne. Fulgte så skilting for de som skulle connecte, og havnet i et relativt tragisk gateområde. Fant først en tragisk lounge i ene enden, men det var en betalingslounge. Gikk andre vegen, og kom plutselig ut av det tragiske området, og inn i en svær, luftig og åpen hall med litt butikker og serveringssteder. En riktig så fin flyplass, faktisk.
Fant en lounge som det stod Malev på - forholdsvis liten, men heller ikke full, så der var det ålreit å sitte. Cola har de også. Fortsatt noen timer til boarding, og da skal det flys en ex-SAS maskin.