• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Romania-Ukraina

Du burde skrive en trip rapport om turen. Jeg hadde garantert lest den :-)
Virker som et spennende område å reise rundt i. Har ikke vært i verken bulgaria
eller romania, men det frister. Så kanskje neste europa ferie (lei av vest europa og polen) bør gjøres i noenlunde samme stil som du har gjort.. Kjenner godt til å måtte
gjørde det på billig måten da jeg også har en rundt 50 hotelldøgn i året av egen lomme.
Kan jeg spørre hva total prisen ble på for transport og overnatting?

Har skrevet en kjapp rapport "Til Svartehavet", med mest vekt på BUC-RIX, ligger under Trip Reports.

Fly t/r: 2.000 NOK

10 overnattinger, Hotel Odessos, Varna, 2.500 NOK (inkludert det jeg tok fra minibaren!)

5 overnattinger, Hotel Balada NEJ, Constanta, ca 1.800 (ville valgt et annet hotell om jeg skulle dra dit igjen, for usentralt)

3 overnattinger, Hotel Central, Bucuresti, 1.200 NOK (forhåndsbetalt, oppgitt pris på dobbeltrom i resepsjonen var 140 euro!)

Ergo, totalt for reise og opphold: 7.500 NOK

I tillegg må det nevnes at mat og drikke er særdeles rimelig. Eksempel: Lunsj i Varna, på en av de største og mest beøkte restaurantene langs stranden (med iherdige gamle damer med hårnett på kjøkkenet):

1. Halvliter øl (Zagorka er meget god!)
2. Kald youghurtsuppe med agurk, hvitløk og valnøtter
3. Halvliter øl (Zagorka er fortsatt meget godt!)
4. Solid porsjon med muslinger/blåskjell (var mer brune), med litt majonesaktig dressing, sitron og dill (antar at det var en halvkilo)
5. Halvliter øl (Zagorka runder av lunsjen)

Totalpris: 50 NOK

Ja der var trip rapporten. Den gikk meg vist hus forbi i går. Billig lunsj det der kan man trygt si. Ikke verst totalpris det der. Frister å gjøre en kopi av turen, hehe.

Ja der var trip rapporten. Den gikk meg vist hus forbi i går. Billig lunsj det der kan man trygt si. Ikke verst totalpris det der. Frister å gjøre en kopi av turen, hehe.

Anbefales! Spesielt anbefaler jeg Varna by, ettersom den nok ligger et par hakk over andre byer i området mht kvalitet, levestandard og dermed tilbud som restauranter - og ikke minst: Folk er ute til langt på kvelden. Andre steder jeg har vært har det vært dødt etter midnatt. Dog påvirker dette ikke prisnivået i merkbar grad.

Som Lonely Planet skriver: Byen hadde absolutt vært verdt et besøk selv om den ikke hadde hatt strand, men det har den - midt i sentrum, og 200 m unna Hotel Odessos.

Da blir det Kiev og Krim i juni i 2011 i stedet for august 2010. Oppdaterte tips mottas gjerne.

Flyr ut til Kiev fredag 10.06. Retur fra Simferopol 21.06. Så da blir det å finne ut hvorfan man skal fordele dagene...

Back