Romania-Ukraina

Du burde skrive en trip rapport om turen. Jeg hadde garantert lest den :-)
Virker som et spennende område å reise rundt i. Har ikke vært i verken bulgaria
eller romania, men det frister. Så kanskje neste europa ferie (lei av vest europa og polen) bør gjøres i noenlunde samme stil som du har gjort.. Kjenner godt til å måtte
gjørde det på billig måten da jeg også har en rundt 50 hotelldøgn i året av egen lomme.
Kan jeg spørre hva total prisen ble på for transport og overnatting?

Har skrevet en kjapp rapport "Til Svartehavet", med mest vekt på BUC-RIX, ligger under Trip Reports.

Fly t/r: 2.000 NOK

10 overnattinger, Hotel Odessos, Varna, 2.500 NOK (inkludert det jeg tok fra minibaren!)

5 overnattinger, Hotel Balada NEJ, Constanta, ca 1.800 (ville valgt et annet hotell om jeg skulle dra dit igjen, for usentralt)

3 overnattinger, Hotel Central, Bucuresti, 1.200 NOK (forhåndsbetalt, oppgitt pris på dobbeltrom i resepsjonen var 140 euro!)

Ergo, totalt for reise og opphold: 7.500 NOK

I tillegg må det nevnes at mat og drikke er særdeles rimelig. Eksempel: Lunsj i Varna, på en av de største og mest beøkte restaurantene langs stranden (med iherdige gamle damer med hårnett på kjøkkenet):

1. Halvliter øl (Zagorka er meget god!)
2. Kald youghurtsuppe med agurk, hvitløk og valnøtter
3. Halvliter øl (Zagorka er fortsatt meget godt!)
4. Solid porsjon med muslinger/blåskjell (var mer brune), med litt majonesaktig dressing, sitron og dill (antar at det var en halvkilo)
5. Halvliter øl (Zagorka runder av lunsjen)

Totalpris: 50 NOK

Ja der var trip rapporten. Den gikk meg vist hus forbi i går. Billig lunsj det der kan man trygt si. Ikke verst totalpris det der. Frister å gjøre en kopi av turen, hehe.

Ja der var trip rapporten. Den gikk meg vist hus forbi i går. Billig lunsj det der kan man trygt si. Ikke verst totalpris det der. Frister å gjøre en kopi av turen, hehe.

Anbefales! Spesielt anbefaler jeg Varna by, ettersom den nok ligger et par hakk over andre byer i området mht kvalitet, levestandard og dermed tilbud som restauranter - og ikke minst: Folk er ute til langt på kvelden. Andre steder jeg har vært har det vært dødt etter midnatt. Dog påvirker dette ikke prisnivået i merkbar grad.

Som Lonely Planet skriver: Byen hadde absolutt vært verdt et besøk selv om den ikke hadde hatt strand, men det har den - midt i sentrum, og 200 m unna Hotel Odessos.

Da blir det Kiev og Krim i juni i 2011 i stedet for august 2010. Oppdaterte tips mottas gjerne.

Flyr ut til Kiev fredag 10.06. Retur fra Simferopol 21.06. Så da blir det å finne ut hvorfan man skal fordele dagene...

Back