RIAT 2016

Jo, det har de - de heter noe så oppfinnsomt som Israeli Air Force Aerobatic Team og flyr T-6 Texan II. Tror ikke de har noen display piloter utenom dem, det er jo ikke særlig ofte at de deltar på show utenfor Israel. Hvis forhandlingene går igjennom så tror jeg det er mest realistisk at vi får noe på static, og da sannsynligvis en Hercules eller noe - selv om jeg ikke hadde sagt nei takk til en F-16I eller en F-15I.

Jepp, har sett dem fire-fem ganger og skal se dem igjen i Poznan om et par uker. Jeg vil si de er helt alright, de tar neppe pusten fra noen, men de flyr et ganske tight program og har noen fine manøvre som jeg ikke kan huske å ha sett hos så mange andre display teams.

Nå har også det Polsk F-16 solo display teamet bekreftet på Facebook at de kommer, så da er vi opp i fire F-16 displays i år.

Ingen stor update i dag.

RAF
C-130J Hercules (S)

Air Cadets
Slingsby Kirby Cadet (S)
Grasshopper (S)
Sedbergh (S)
Venture (S)
Grob Viking (S)
Vigilant (S)

Civilian
P-51D Mustang (F) (i Heritage Flight med F-35 og F-22)
BAC Strikemaster (F) (kun på fredag)

Stor update i dag, ingen MiG, men både F-16 og Orlik fra Polen :)

Polish Air Force
F-16C Fighting Falcon (F)
Team Orlik (F)

Royal Netherlands Air Force
AH-64D Apache (F)

US Army Europe
AH-64D Apache (S)

Civilian
C42B Ikarus (S)
DHC-1 Chipmunk x 7 (S)
G550 (S)
Hawker Hunter (S)
TB20 Trinidad (S)

Nå snakker vi virkelig beste RIAT på mange år - disse bekreftet i dag :D

Polish Air Force
MiG-29 (F)

Slovak Ai Force
MiG-29 (F)
MiG-29 (S)

Airbus
A400M (F)

USAFE
2 x F-15C (S)
F-15E (S)
MC-130J (S)

French Air Force
2 x Alpha Jet E (S)

Civilian
Beech 18S (S)
Tecnam P2002 (S)
Tecnam P2008 (S)
Piaggio R166C (S)
OV-10 Bronco (S)
SC-7 Skyvan (S)

Airbus
A400M (F)

USAFE
2 x F-15C (S)
F-15E (S)
MC-130J (S)

French Air Force
2 x Alpha Jet E (S)

Civilian
Beech 18S (S)
Tecnam P2002 (S)
Tecnam P2008 (S)
Piaggio R166C (S)
OV-10 Bronco (S)
SC-7 Skyvan (S)

Dumt at ikke en av F-15 skulle i luften

Enig, lov å håpe at de ankommer på fredagen så man får sett dem lande i det minste :)

Ellers har Super Cub fra Belgia, Hercules fra Nederland, A310 fra Tyskland og HH-101 fra Italia avlyst i dag.

Enig, lov å håpe at de ankommer på fredagen så man får sett dem lande i det minste :)

Ellers har Super Cub fra Belgia, Hercules fra Nederland, A310 fra Tyskland og HH-101 fra Italia avlyst i dag.

Hhm, godt det ikke var av det mest interessane som avlyste. Tror du det er noe mulighet for å få besøk av B-52 slik som på Karup ?

Back