Rejsegilde på CPH Swift
I torsdags d. 25 marts var der rejsegilde på den nye Swift terminal på CPH.
Fra CPH.dk:
Ny lavprisfinger vil trække flere gæster til København
Dette har desuden medført lidt artikler i pressen, hvor der blandt selskab både er kritik og støtte i forhold til Swift.
Fra business.dk:
Lufthavnen på kollisionskurs med sine største kunder
Nogen selskaber brokker sig og andre hilser SWIFT velkommen. Lad os slå fast at det er svært at tilfredsstille både netværksselskaber og LCC på samme tid, men jeg håber og tror CPH formår at tilbyde de rette produkter til begge segmenter.
Her er hvad selskaberne mener om SWIFT og om de har planer om benytte den:
Transavia - Norbert Zoet, Vicedirektør:
Germanwings - Angelika Schwaff, international presseansvarlig:
easyJet - Oliver Aust, kommunikationsdirektør
Air Berlin - Nadine Berhardt, presseansvarlig for Air Berlin i Skandinavien
Ryanair - Daniel De Carvalho, europæisk kommunikationschef
Norwegian - Daniel Skjeldam, kommerciel direktør
Cimber Sterling - Jacob Krogsgaard, adm direktør
SAS - Lars Andersen, direktør for infrastruktur
I torsdags d. 25 marts var der rejsegilde på den nye Swift terminal på CPH.
Fra CPH.dk:
Ny lavprisfinger vil trække flere gæster til København
Dette har desuden medført lidt artikler i pressen, hvor der blandt selskab både er kritik og støtte i forhold til Swift.
Fra business.dk:
Lufthavnen på kollisionskurs med sine største kunder
Nogen selskaber brokker sig og andre hilser SWIFT velkommen. Lad os slå fast at det er svært at tilfredsstille både netværksselskaber og LCC på samme tid, men jeg håber og tror CPH formår at tilbyde de rette produkter til begge segmenter.
Her er hvad selskaberne mener om SWIFT og om de har planer om benytte den:
Transavia - Norbert Zoet, Vicedirektør:
Vier meget interesserede i initiativet, og vi vil bruge Swift, hvis der er besparelser. Vi støtter alt, der kan nedbringe omkostningerne. Ved lavere omkostninger har vi bedre muligheder for at åbne nye ruter og vores planer rækker ud over vores nuværende 13 ruter fra København.
Germanwings - Angelika Schwaff, international presseansvarlig:
Vi begynder med en rute fra København til Køln i næste uge, og til efteråret vil vi benytte Swift. Grunden til, at vi overhovedet begynder at flyve til København, er udsigten til at Swift åbner. Vi har fået et godt tilbud og hvis markedet er der for mere, åbner vi flere ruter fra København.
easyJet - Oliver Aust, kommunikationsdirektør
Vi byder alt velkommen, der kan få omkostningerne ned. Vi taler nu med lufthavnen om Swift, og det er sandsynligt, at vi begynder at flyve fra lavprisafsnittet. Hvis Swift som lovet sikrer væsentlige lavere omkostninger. så øges chancen for, at vi åbner flere ruter fra København.
Air Berlin - Nadine Berhardt, presseansvarlig for Air Berlin i Skandinavien
Vi evaluerer konceptet for Swift, og vi har endnu ikke truffet nogen beslutning. Skandinavien er generelt et prioritetsområde, og vi har løbende opgraderet til bl.a. København. Men vi har flere transferpassagerer end mange andre lavprisselskaber, og nu skal vi overveje de forskellige muligheder.
Ryanair - Daniel De Carvalho, europæisk kommunikationschef
Vi kan ikke sætte tal på, hvor sandsynligt det er, at vi vil benytte Swift. Men generelt er vi altid interesseret i faciliteter med lave omkostninger. Vi vil fortsætte med at vokse på det danske marked, og vores beslutninger afhænger af mulighederne for at holde omkostningerne nede.
Norwegian - Daniel Skjeldam, kommerciel direktør
Der er rigeligt kapacitet i den eksisterende lufthavn, og det er helt meningsløst at bygge en nye dyr infrastruktur. Så hellere sænke de eksisterende afgifter. Vi er imod beslutningen om at opføre det nye lavprisafsnit, men da vi ønsker at tilbyde vores kunder de laveste priser bliver vi alligevel aktør i Swift.
Cimber Sterling - Jacob Krogsgaard, adm direktør
Swift er overhovedet ikke relevant for os. Der er ikke transfermuligheder, og det er desuden kun standardfly fra Boeing og Airbus, der må benytte Swift. Hermed er det mindre fleksibelt. Vi synes hellere, at lufthavnen skulle koncentrerer sig om løbende forbedringer af de eksisterende afsnit i lufthavnen.
SAS - Lars Andersen, direktør for infrastruktur
Lufthavnen har opstillet en række kriterier, der betyder, at vi ikke kan benytte Swift. Der er ikke transfermuligheder, og det er afgørende for os som netværksselskab. Det er stærkt konkurrenceforvridende, at lufthavnen vil tilbyde lavere priser til selskaberne i Swift. Det underminere lufthavnens status som netværkslufthavn.