Re: Reiseåret 2016 - en oppsummering
Fra 2012 - 2015, 4 år, har jeg reist minst 3 ganger rundt jorden. I år endte det på 1,8. Dette skyldes i hovedsak en mindre langdistanse tur/retur enn vanlig (hadde "kun" 2,5, hvorav den ene ikke føltes langdistanse da det var med B73X til SAS fra BOS - business hjalp men savnet double alley!).
Klarte ellers å opprettholde de tullete målene mine om å fly hver eneste måned minst én gang, samt hver ukedag
Har faktisk fløyet hver eneste måned siden juni 2012 (da jeg flyttet hjem fra studier). Det var nære på at jeg røyk, men en dagstur BGO-FLO-FDE-BGO på < 2 timer gjorde at den opprettholdes. I følge bookingene fremover vil den også vedvare minst til juni 2017 - 5 år med minst en flyvningen i måneden *stolt*. Ikke fortell noen andre enn #avgeeks 
Statistikken under er fra flightdiary.net/petter/2016
Antall flyvninger
62 (48 innenriks hvorav 42 innenriks i Norge), 14 utenriks)
Antall kilometer/miles
72 403 / 44 989 - det minste på 5 år
Tid tilbragt i luften
118 timer og 30 minutter (~5 dager / 0,7 uker)
Bidrag til klimakrisen
9,7 tonn CO2
Sete
62 vindu - alle!!! Klikker for meg hvis jeg får noe annet...
Mest benyttede flyplasser
1. BGO (35 avganger og landinger)
2. OSL (32)
3. SVG (12)
4. CPH (6)
5. SIN (4)
Flyselskap
1. SAS (45 flyvninger)
2. Norwegian (4) - må man, så må man...
3. United (3)
4. Wideroe (3)
5. Singapore Airlines (2)
Flytyper
1. B73X (44 flyvninger)
2. A320 (4)
3. CRJX (5)
4. Dash 8-x (3)
5. B777 (2)
Til forskjell fra andre differensierer jeg ikke på de ulike modellene
Mest benyttede flyruter
1. BGO-OSL (10 ganger)
2. OSL-BGO (10)
3. BGO-SVG (4)
4. SVG-BGO (3)
Tidligere har OSL-SVG-OSL dominerte, men det var mens jeg bodde i Oslo - nå er det Bergen som gjelder!
Beste opplevelse i luften
Burde nok sagt C med SAS hjem fra NRT, eller fra BOS. Dessverre knuser Y hos SQ på deres nyeste A359 begge deler
Beste opplevelse på bakken
Sjekket inn på United ORD-RAP og fikk fast track. Veldig glad for det da køen var crazy lang, og vi rakk både frokost og flytitting før vår avgang - flaks!
Verste opplevelse i luften
Lander med ANA på HND i januar 2016. Crazy ass turbulence, bommet nesten på rullebanen og flyet bråbremste noe så inni granskauen.
Verste opplevelse på bakken
Forsinkelse med United fra DEN-LGA fordi cockpit setet var ødelagt, haha...
Nye flyplasser
DEN, EVE, FDE, FLO, LGA, RAP, RIX, og følgende fire i Myanmar: HEH, MDL, NYU og RGN
Beste destinasjoner
Er en powder hound, så må nok si Japan og snøen/kulden/folket der ("pendler" årlig). En god nummer to er sør-øst asia i november/tidlig desember (som i fjor gikk til SIN/Myanmar), før snøen har kommet, da det bare er mørkt, semi-kaldt og trist i Norge/Europa.
Fra 2012 - 2015, 4 år, har jeg reist minst 3 ganger rundt jorden. I år endte det på 1,8. Dette skyldes i hovedsak en mindre langdistanse tur/retur enn vanlig (hadde "kun" 2,5, hvorav den ene ikke føltes langdistanse da det var med B73X til SAS fra BOS - business hjalp men savnet double alley!).
Klarte ellers å opprettholde de tullete målene mine om å fly hver eneste måned minst én gang, samt hver ukedag

Statistikken under er fra flightdiary.net/petter/2016
Antall flyvninger
62 (48 innenriks hvorav 42 innenriks i Norge), 14 utenriks)
Antall kilometer/miles
72 403 / 44 989 - det minste på 5 år
Tid tilbragt i luften
118 timer og 30 minutter (~5 dager / 0,7 uker)
Bidrag til klimakrisen
9,7 tonn CO2
Sete
62 vindu - alle!!! Klikker for meg hvis jeg får noe annet...

Mest benyttede flyplasser
1. BGO (35 avganger og landinger)
2. OSL (32)
3. SVG (12)
4. CPH (6)
5. SIN (4)
Flyselskap
1. SAS (45 flyvninger)
2. Norwegian (4) - må man, så må man...
3. United (3)
4. Wideroe (3)
5. Singapore Airlines (2)
Flytyper
1. B73X (44 flyvninger)
2. A320 (4)
3. CRJX (5)
4. Dash 8-x (3)
5. B777 (2)
Til forskjell fra andre differensierer jeg ikke på de ulike modellene

Mest benyttede flyruter
1. BGO-OSL (10 ganger)
2. OSL-BGO (10)
3. BGO-SVG (4)
4. SVG-BGO (3)
Tidligere har OSL-SVG-OSL dominerte, men det var mens jeg bodde i Oslo - nå er det Bergen som gjelder!
Beste opplevelse i luften
Burde nok sagt C med SAS hjem fra NRT, eller fra BOS. Dessverre knuser Y hos SQ på deres nyeste A359 begge deler

Beste opplevelse på bakken
Sjekket inn på United ORD-RAP og fikk fast track. Veldig glad for det da køen var crazy lang, og vi rakk både frokost og flytitting før vår avgang - flaks!
Verste opplevelse i luften
Lander med ANA på HND i januar 2016. Crazy ass turbulence, bommet nesten på rullebanen og flyet bråbremste noe så inni granskauen.
Verste opplevelse på bakken
Forsinkelse med United fra DEN-LGA fordi cockpit setet var ødelagt, haha...
Nye flyplasser
DEN, EVE, FDE, FLO, LGA, RAP, RIX, og følgende fire i Myanmar: HEH, MDL, NYU og RGN
Beste destinasjoner
Er en powder hound, så må nok si Japan og snøen/kulden/folket der ("pendler" årlig). En god nummer to er sør-øst asia i november/tidlig desember (som i fjor gikk til SIN/Myanmar), før snøen har kommet, da det bare er mørkt, semi-kaldt og trist i Norge/Europa.