Reise og pakketips.

Twin Otter

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Hei, jeg er i utgangspunktet den som kler meg i hva som helst når jeg ute i det offentlige rom. Du ser meg veldig sjelden ute på gata / i byen med joggebukse for å si det sånn. Og spesielt ikke når jeg er ute og flyr. I gamle dager, ja faktisk ikke lenger tilbake til da jeg var barn var det noe spesielt med å dra på flytur og det var viktig å kle seg noenlunde ordentlig.

Men nå i forbindelse med en nært forestående tur på longhaul lurer jeg på om det er ok/akseptert å reise i joggebukse? Sikkert helt banale spørsmål dette her. Men har lyst å ha det mest mulig comfy på de lange strekkene. Særlig på nattflighten hjem.

Kan selvsagt sikkert putte joggebuksa i håndbagasjen men det aner meg at det kanskje ikke er allverdens boltreplass inne på toalettet til en 747?

For det andre, laptop eller tablet? Eller begge deler? Er det trygt å eventuelt pakke en tablet i den innsjekka bagasjen? Og da tenker jeg ikke på risiko for tyveri osv. Mac'en har jeg uansett ikke lyst å pakke i kofferten. Så er egentlig spørsmålet. Trenger man å ha "alt" med seg på en tolv-dagers ferietur?

I BA Biz for en drøy måned tilbake hadde personen som satt foran meg dyr dressjakke, skjorte og joggebukse, så du blir hvertfall ikke arrestert. Enda lenger foran sitter jo folk i pysjamas, men det blir å dra det litt langt spør du meg ;)

Jeg har alltid med meg både laptop og tablet (og masse annet) i håndbagasjen, ville ikke vurdert å sjekke det inn.

God tur!

Men nå i forbindelse med en nært forestående tur på longhaul lurer jeg på om det er ok/akseptert å reise i joggebukse? Sikkert helt banale spørsmål dette her. Men har lyst å ha det mest mulig comfy på de lange strekkene. Særlig på nattflighten hjem.
Selv pleier jeg å reise i jeans og hverdagsskjorte, men ser ingen problem med å enten reise i joggebukse eller skifte ombord.

For det andre, laptop eller tablet? Eller begge deler? Er det trygt å eventuelt pakke en tablet i den innsjekka bagasjen? Og da tenker jeg ikke på risiko for tyveri osv. Mac'en har jeg uansett ikke lyst å pakke i kofferten. Så er egentlig spørsmålet. Trenger man å ha "alt" med seg på en tolv-dagers ferietur?
Jeg pleier ikke å ta med noen av delene, klarer meg med telefonen til det mest nødvendige av hotelbookinger osv, og prøver generelt å være minst mulig online på ferie. Hvis du likevel skal ha med noe tror jeg tablet i håndbagasje er det greieste. Sjekker ikke inn noe av verdi, av flere grunner (tyveri, tapt bagasje, skader/røff behandling etc).

På lange nattflyvninger så skifter jeg nesten alltid til joggebukse ombord (evnt i loungen rett før avgang) Ingenting galt i det synes jeg i allefall. Dette gjelder både economy og Business.

Med fare for og fornærme noen her: Joggebukse er no-go også på fly. Generelt mener jeg det er no-go ute blant folk, men det er nå meg.

Skjorte og jeans pleier være det jeg drar i, men har også fløyet langt i dress, da dressbukser faktisk er veldig komfortable.

Hverken laptop eller tablet er det lurt og putte i innsjekket bagasje

På lange nattflyvninger så skifter jeg nesten alltid til joggebukse ombord (evnt i loungen rett før avgang) Ingenting galt i det synes jeg i allefall. Dette gjelder både economy og Business.

Tenker på det samme, skal selv til Tokyo i November og tenker på å ha "vanlige" klær når jeg går ombord for så å bytte til noe som er mer komfortabelt om natten, joggebukse f.eks som du nevner. Synes ikke det er noe galt i det jeg heller.

Med fare for og fornærme noen her: Joggebukse er no-go også på fly. Generelt mener jeg det er no-go ute blant folk, men det er nå meg.

Skjorte og jeans pleier være det jeg drar i, men har også fløyet langt i dress, da dressbukser faktisk er veldig komfortable.

Hverken laptop eller tablet er det lurt og putte i innsjekket bagasje

Hvordan synes du det fungerer på lengre turer? Føler at noe komfortabelt som joggebukse er et "must" på slike turer, litt mer romslige og "lettere" å sove med føler jeg selv :)

Enig! Nå kler jeg meg aldri spesielt bra, men å rusle rundt i joggebukse blant folk synes jeg ikke er passende. Det kan gå på charterfly til syden, såvidt, men skal man sitte mellom alt fra forretningsfolk til turister synes jeg det er greit å ha på seg klær man ellers har på seg i offentlighet. :) Det finnes da ymse behagelige bukser som ser greie ut. Joggebukser bruker jeg kun når jeg er ALENE hjemme.

Joggebukse er noe jeg kun bruker hjemme. Det er helt uaktuelt å bruke noe sånt ute i det offentlige rom eller på fly, og jeg synes det er merkelig å se folk reise med det.

Jeg har ofte med både PC og iPad om bord, men har ingen problemer med å sjekke det inn heller. Hvorfor skal man ikke kunne sjekke sånt inn?

100% enig. Joggebukse på fly har jeg aldri gjort. En helt vanlig jeans funker helt fint. Evnt chinos.

Jeg har ofte med både PC og iPad om bord, men har ingen problemer med å sjekke det inn heller. Hvorfor skal man ikke kunne sjekke sånt inn?

Spør forsikringsselskapet.

Laptop vs tablet, etter at jeg kjøpte en 13" Macbook Air har jeg ikke rørt iPaden min, men da jeg hadde en 15.6" laptop som var større i alle retninger lot jeg den som regel bli hjemme.

Angående joggebukse så er ikke det noe jeg eier engang.

100% enig. Joggebukse på fly har jeg aldri gjort. En helt vanlig jeans funker helt fint. Evnt chinos.

Enig her, men hvorfor ikke så et slag for the gamle cord buksa? Vel så behagelig som jeans on chinos. Bruker alle 3 både til jobb ( når jeg kan ) og til fritid, også om bord på fly.

Skjønner jeg ikke er i flertall her nei. Stramme jeans eller sånt gidder jeg ikke å sove i. Hvem er det som ser meg uansett da? Jeg løper inn på lavatory, skifter, løper tilbake til setet mitt, og hiver et pledd over meg. :p

På dagflights så er det som regel noen litt mer "slække" chinos av typen som ikke ødelegger blodsirkulasjonen.

Og, er jeg den eneste under 70 som bruker støttestrømper ombord på lange reiser?

Skjønner jeg ikke er i flertall her nei. Stramme jeans eller sånt gidder jeg ikke å sove i. Hvem er det som ser meg uansett da? Jeg løper inn på lavatory, skifter, løper tilbake til setet mitt, og hiver et pledd over meg. :p

På dagflights så er det som regel noen litt mer "slække" chinos av typen som ikke ødelegger blodsirkulasjonen.

Og, er jeg den eneste under 70 som bruker støttestrømper ombord på lange reiser?

Kunne sikkert søkt litt selv om støttestrømper, men hvorfor brukes det (av deg) ombord på lengre reiser?

Kunne sikkert søkt litt selv om støttestrømper, men hvorfor brukes det (av deg) ombord på lengre reiser?

Det er noe med det å kunne gjenkjenne anklene sine når man ankommer destinasjonen :p Ben hovner opp når man sitter så lenge stille som man ofte gjør på fly. Pluss at jeg antar at trykket i kabinen også har en betydning for dette, uten at jeg vet det sikkert.

Støttestrømper sørger for blodsirkulasjon i beina, og anbefales for lange reiser, evnt. folk som står mye, f.eks i forbindelse med jobb.

Jeg bruker støttestrømper på reiser over 4-5 timer.

Det er noe med det å kunne gjenkjenne anklene sine når man ankommer destinasjonen :p Ben hovner opp når man sitter så lenge stille som man ofte gjør på fly. Pluss at jeg antar at trykket i kabinen også har en betydning for dette, uten at jeg vet det sikkert.

Støttestrømper sørger for blodsirkulasjon i beina, og anbefales for lange reiser, evnt. folk som står mye, f.eks i forbindelse med jobb.

Jeg bruker støttestrømper på reiser over 4-5 timer.

Mulig du nettopp gjorde støttestrømpe produsentene et kjøp rikere her nå :p Skal til Tokyo i November og der er flytiden på 11-12 timer, så da burde det jo være aktuelt ..

Reiseforsikringen dekker ofte/normalt ikke PC hvis den er innsjekket

Ok, men orker ikke å forholde meg til sånt da sjansen for at det går bra er mye større enn at noe går alt. Men ser uansett at forsikringen dekker det. Ellers er det jobben som eier alle mine elektroniske duppeditter (PC, iPad, iPhone, osv.).

Enig med Someone. Joggebukser er no-go. Men det finnes delikate og udelikate versjoner. Det som er FAIL er slafsete joggiser. Man kler seg skikkelig ute blant folk, synes jeg.

Jeg reiser nesten alltid i olabukse og skjorte, men har en fin t-skjorte under skjorta så jeg kan ta av skjorten når jeg sover.

Viktigste reiseremedie er tøfler. Men jeg skal få kjøpt sånne strømper også.

Jeg sjekker jo egentlig ikke inn bagasje som prinsipp, men skulle jeg gjøre det beholder jeg alt jeg ikke vil være uten de første par dagene i håndbagasjen:

- elefant
- Macbook
- ekstra mobiltelefon
- 5 millioner ladere og ymse kabler
- bok
- Headphones (Kef (!), ikke noe kuk fra Bose)
- tøfler
- eyeshades
- nesespray og Kleenex
- pass, billetter og ymse
- KULEPENNER!!!!

Back