Det er vel på tide å spørre seg om DCA i det hele tatt bør eksistere med tanke på trafikkmengden, begrenset flyrom og at det er så nært viktige sikkerhets-/ trusselmål.
Vi forstå alle godt at DCA er veldig praktisk og bekvemmelig for alle politikerne, byråkrater og lobbyister i DC, men med flere nesten ulykker og denne siste ulykken bør man begynne å tenke sikkerhet fremfor deres bekvemmelighet.
Ang ulykken er det 2 spørsmål som reises i mitt hode:
Hvorfor ble AA/ PSA flyet sendt inn for landing på rwy 33, når de forrige flyene landet på rwy 01? Ble dette kommunisert godt nok til andre inkl MIL helikopteret. Var dette MIL helikopteret på sivil ATC frekvens.
Hvorfor trente dette MIL helikopteret mitt i inn-/ utflygningstrasen til DCA? Kunne dem ikke ha gjort det på natten når DCA er stengt?. Det er jo ikke særlig mange boliger i nærheten å måtte ta hensyn til ved nattrening.
Vi forstå alle godt at DCA er veldig praktisk og bekvemmelig for alle politikerne, byråkrater og lobbyister i DC, men med flere nesten ulykker og denne siste ulykken bør man begynne å tenke sikkerhet fremfor deres bekvemmelighet.
Ang ulykken er det 2 spørsmål som reises i mitt hode:
Hvorfor ble AA/ PSA flyet sendt inn for landing på rwy 33, når de forrige flyene landet på rwy 01? Ble dette kommunisert godt nok til andre inkl MIL helikopteret. Var dette MIL helikopteret på sivil ATC frekvens.
Hvorfor trente dette MIL helikopteret mitt i inn-/ utflygningstrasen til DCA? Kunne dem ikke ha gjort det på natten når DCA er stengt?. Det er jo ikke særlig mange boliger i nærheten å måtte ta hensyn til ved nattrening.