Priority tag på innenland

Re: Priority tag på innenland

Et par av SAS-dragene på Flesland er beryktet for sin kundefiendtlighet. Send inn klage, og neste gang send gjerne inn navnet på vedkommende. På en utenlandsreise for et par år tilbake hadde jeg et av de gamle passene der limet gikk i oppløsning. Det hadde tydeligvis skjedd med mitt pass, og det var såvidt synlig i den ene skjøten. Damen rev så opp halve kanten foran øynene mine, så siden hang løst. Hun smalt passet i bordet og sa "dette passet er ikke gyldig, du kan ikke reise - NESTE". (En av de flinke så hva som skjedde og grep inn så jeg kom meg av gårde - men holdt virkelig på å smelle en sikring i toppetasjen). Og det finnes en rekke av slike historier rundt et par av de mannevonde dragene der.

Så bare klag - SAS er ikke tjent med å ha disse i stallen.

Jeg er på Flesland ca. 4-6 ganger i måneden, og den eldre garden av menn er verst! De er lite hjelpende og "vil bare hjem". De er der sent og svarer på en sur måte hver gang jeg spør om noe. Hvorfor ikke bytte disse ut med ett par nye, unge og hyggelig? Jeg har begynt og vente til dem har satt på pritags! Pleier og hjelpe! :)

Last edited:

Har aldri opplevd det som et problem å få pritags når jeg spør på BGO. Skriver ut på automat og spør pent til en av de som står ledig og skal hjelpe ved dem. Har fungert flott hver eneste gang. =)

Om det ikke har kommet noen oppdateringer Om har gått meg hus forbi så deltar WF i Eurobonus og gir pritag til våre passasjerer på lik linje med SK?

Skal reise med WF fra Torp til Værnes snart. bør jeg be om pritag eller er det håpløst?

Forrige mandag reiste jeg OSL-BGO og hadde dårlig tid til å komme meg hjem ved ankomst BGO så jeg tok turen i gullskranken for å sjekke inn da jeg trodde det skulle gi meg pritag. Men det fikk jeg ikke. Sa så noe ala "jeg tror du glemte å sette på pritag. Har det litt travelt når jeg kommer frem i Bergen, så gjerne sett på en". Fikk da bryskt som svar at nei det får ikke du på innenlandsreiser. Nevnte så at man som *A gull skal få *A pritag, men hun viftet meg vekk og sa at det ikke gjelder for SAS innenriks. Jeg har aldri opplevd noe slik før, og har så vidt jeg husker alltid fått pritag på innenlandsreiser tidligere. Hadde hun rett, eller?
Fikk pritag som korrekt i dag, og bagene kom som nr 1 og 3 på karusellen på Flesland :). Mye mer positiv opplevelse enn sist. Behøvde ikke en gang å sitere *A-reglene jeg hadde bokmerket på telefonen etter forrige ukes negative opplevelse i samme skranke. :fly

Fikk pritag på min bagasje på innskjekk på BGO i dag, jeg håper den kommer på båndet først i SVG. Men først en liten tur til Oslo! :-)

Fikk prioritytag på OSL nå. Godt mulig den kom først på båndet. Ett sted. For på EVE kom den ikke i det hele tatt. Så om noen i Narvik området har ett par vernesko i størrelse 43 å låne bort i natt ta kontakt ;)

Fikk ikke priority tag i gullskranken på OSL forrige helg. Det fikk heller ikke samtlige forran meg i køen. Det var forøvrig en ung jente som satt bak skranken, så antar at hun ikke har fått beskjed om å priority tagge bagasjen til gullkortholdere og/eller reisende i plus og business. Siden dette var en innenlandsreise sa jeg ikke ifra, men det irriterer meg at jeg til tider faktisk må be om å få priority tags på utenlandsreiser i plus og business...

Ingen bagasje først på båndet på SVG i dag... Skuffet, gjorde slik at jeg ikke nådde båten min.....

Godt å høre at dette begynner å nærme seg et konsistent og bra produkt, selv om BGO fortsatt har et stykke igjen.

Ingen bagasje først på båndet på SVG i dag...
Kom all bagasjen samtidig eller kom det ikke noe i det hele tatt? ;) [/dårlighumor]

I går (Mandag) så sjekket jeg inn i gullskranken på OSL, og fikk ikke pri-tag. Det blir heller ikke skrevet "priority" på bag-tags som skrives ut i skrankene, så da kom jo kofferten som forventet omtrent ganske så sent på båndet i TRD.

Håper dere som har problemer med riktig merking av bags sender mail til cr, slik at det blir ordnet opp i.

Hei! (Min første post her btw)

Jeg på langtur fra BGO - INC via CPH og PEK og den 30.mai og fikk IKKE priority tag. Jeg regnet med hun bak skranken fikk med seg at jeg var EBG da jeg gav henne kortet mitt ved innsjekk (og gulltag'en som hang på kofferten), men var nok litt for kjapp og forlot skranken før jeg fikk sjekket at tag'en kom med. Uansett, delvis min feil å ikke dobbelsjekke selv om jeg mener dette burde ha gått av seg selv, og delvis en uoppmerksom dame bak skranken.

Klok av skade så sjekket jeg at priority tag'en kom med på hjemreisen :-)

Ingen pritag fra OSL til BGO forrige uke heller... Derimot ble det printet "priority" på bagasjelappen, noe som ikke hadde innvirkning på levering ved ankomst.

Her om dagen valgte jeg å konfrontere CAen da vedkommende ikke gadd å putte på pritag. Fikk da til svar at det "ikke spilte noe rolle siden en annen i reisefølget mitt ikke hadde rett til pritag, da måtte jeg jo liksom vente på bagasjen uansett. Men om jeg absolutt skulle ha, kunne han gjerne sette på en tag".

Snakkes...

Velkommen til Flyprat skal du være ina_s :)

Her om dagen valgte jeg å konfrontere CAen da vedkommende ikke gadd å putte på pritag. Fikk da til svar at det "ikke spilte noe rolle siden en annen i reisefølget mitt ikke hadde rett til pritag, da måtte jeg jo liksom vente på bagasjen uansett. Men om jeg absolutt skulle ha, kunne han gjerne sette på en tag".

Snakkes...
Hadde noen svart slik til meg, hadde jeg gitt de en leksjon i grunnleggende kundebehandling på stedet. Send klage slik at SAS kanskje gjør en liten oppussing av egne rekker.

Kanskje de skulle hatt en pop up i systemet, som sa at denne pax Svalbard pritag, da kan jo tom hjernedøde personer få det til å fungere...

WF chat har nå lovt meg pritag på en wf flyvning fra Torp til Trondheim, så nå er jeg spent! :P

Får komme med litt skryt her for en gangs skyld. Fikk pritag i KSU. Fløy i henhold til tidtabell, og klappet til gate 20 (?) klokken 15:20 som var på rute. Var litt treg ut av flyet, en eldre herremann hadde fått sete E og han somlet litt med å komme seg ut i midtgangen. Gikk så rimelig kjapt ned til bagasjehallen. Når jeg kom ned til båndet, startet det å gå. Min bag var først, og jeg var ute av ankomsthallen kl 15:25.
Aldri har det gått så fort på OSL!!

Må skrytejeg også. Pribag først på Bgo fra Oslo på tirsdag. Bag også tidlig på bånd i oslo fra bcn.

I Tromsø påstod innsjekkeren at de hadde fått epost om at pri tag ikke skulle benyttes på innenriks. Han satt likevel på tags, og koffertene var blant de første på båndet på OSL.

Har spurt mine overordnede på SVG (med bakgrunn i denne tråden) og fått klar beskjed om å alltid benytte pri-tag dersom passasjeren ellers kvalifiserer til det (eks: EBG+, SAS Pluss/Business). Det skal ikke gjøres forskjell på utenriks og innenriks.

Back