Priority tag på innenland

Re: Priority tag på innenland

Hentet tag på automaten da jeg reiste fra SVG i går. Fikk priority påskrevet på tagen. Kom som en av de siste på KSU, men så at de med rød tag kom først.
 
Re: Priority tag på innenland

Hentet tag på automaten da jeg reiste fra SVG i går. Fikk priority påskrevet på tagen. Kom som en av de siste på KSU, men så at de med rød tag kom først.


Lever på bemannet bag drop og sørg for påsatt pri.
 
Re: Priority tag på innenland

Jeg skjønner gutta på bakken også.. Med det antallet kofferter de ser hver dag må det være mye enklere å se en rød tag enn en svart tekst på en bag-tag som ser ut som hvilken som helst annen destinasjon. Å levere i skranke er for meg eneste måte fremover inntil det blir annen utlevering av røde pri-tags vi kan sette på selv.
 
Re: Priority tag på innenland

Priority tag har ikke fungert for meg på BGO de siste 3 gangene. Helt latterlig, fått siste bagg hver gang, dvs. 20 min ekstra "kos" som kunne blitt brukt til mye annet... Ræva opplegg, for å si det mildt.
 
Re: Priority tag på innenland

Priority tag har ikke fungert for meg på BGO de siste 3 gangene. Helt latterlig, fått siste bagg hver gang, dvs. 20 min ekstra "kos" som kunne blitt brukt til mye annet... Ræva opplegg, for å si det mildt.

De har glemt å sette på pri tag hos meg noen ganger nå, og da har bagasjen kommet først på båndet på BGO. Veldig praktisk!
 
Re: Priority tag på innenland

Er det noen plass det går ann å klage på dette ?
Hvis mange nok klager så blir fokuset muligens større fra SAS ?

Jeg opplever at det ikke sjeldent virker i Norge både med eller uten tag.
Mens i utlandet virker det godt.
 
Re: Priority tag på innenland

Er det noen plass det går ann å klage på dette ?
Hvis mange nok klager så blir fokuset muligens større fra SAS ?

Jeg opplever at det ikke sjeldent virker i Norge både med eller uten tag.
Mens i utlandet virker det godt.



Hvis det er noen trøst så synes jeg det funker omtrent like dårlig stort sett i hele Europa. På mine siste flighter har heller ikke Lufthansa klart dette
 
Re: Priority tag på innenland

Jeg fant denne fornøyelige artikkelen i Finnmark Dagblad i går vedrørende prioritert bagasje i Alta og hvorfor den ikke kommer først. Her står det blant annet.

Det kan komme 170 kolli med et fly hit til Alta, og det er hvordan den er lastet om bord på flyet, som avgjør når bagasjen kommer ut av flyet i Alta, sier han.

Det kommer frem at det har vært mye klaging i Alta på at prioritert bagasje ikke blir prioritert. Opplevde det samme i høst når jeg var der oppe. Kofferten min var blant de siste som kom av båndet. Hele artikkelen ligger bak betalingsmur her.

https://www.ifinnmark.no/derfor-kommer-ikke-prioritert-bagasje-forst-ut/s/5-81-2042120

De som abonnerer på alle Amedia aviser har tilgang til dette da FD er en Amedia avis.
 
Re: Priority tag på innenland

Jeg fant denne fornøyelige artikkelen i Finnmark Dagblad i går vedrørende prioritert bagasje i Alta og hvorfor den ikke kommer først. Her står det blant annet.



Det kommer frem at det har vært mye klaging i Alta på at prioritert bagasje ikke blir prioritert. Opplevde det samme i høst når jeg var der oppe. Kofferten min var blant de siste som kom av båndet. Hele artikkelen ligger bak betalingsmur her.

https://www.ifinnmark.no/derfor-kommer-ikke-prioritert-bagasje-forst-ut/s/5-81-2042120

De som abonnerer på alle Amedia aviser har tilgang til dette da FD er en Amedia avis.

Det greiene der er ren bingo. Jeg fokuserer på å få på rødlappen når flyr long-haul og innbiller meg at det har noe å si for å sikre at baggasjen kommer med på neste fly så raskt som mulig. På innenriks har jeg aldri merket at det funker.

På AES er jeg nesten alltidn en av de siste, og det gjelder de fleste med EBG/EBD/EBP.

Da er det vel sånn at når de lastes inn først så kommer de nødvendigvis sist ut.

Har studert sjauerne på en del flyplasser og der tømmer de flyet fullstendig før de kjører "toget" med vognene inn til terminalen. Da ligger også PRI på fremste vogn, selv om den ikke kommer først ut.
 
Re: Priority tag på innenland

Det greiene der er ren bingo. Jeg fokuserer på å få på rødlappen når flyr long-haul og innbiller meg at det har noe å si for å sikre at baggasjen kommer med på neste fly så raskt som mulig. På innenriks har jeg aldri merket at det funker.

På AES er jeg nesten alltidn en av de siste, og det gjelder de fleste med EBG/EBD/EBP.

Da er det vel sånn at når de lastes inn først så kommer de nødvendigvis sist ut.

Har studert sjauerne på en del flyplasser og der tømmer de flyet fullstendig før de kjører "toget" med vognene inn til terminalen. Da ligger også PRI på fremste vogn, selv om den ikke kommer først ut.
Pri skal lastes sist og komme ut først. Har vært lite kapasitet på anlegget på OSL de siste årene, som har gjort at pri og ikke pri bagger ligger blandet i trallene. Nå som anlegget etterhvert er oppe og går blir det en endring på dette. Hva som gjør at pri ikke er skilt ut på vei inn til OSL vet jeg ikke
 
Re: Priority tag på innenland

Jeg har vært svært overraska i det siste. Pri har kommet først, helt systematisk på SAS-flightene mine til TOS, fra inn- og utland. Mulig det er tilfeldig, men det har ikke vært tilfeldig på de flightene, for det var svært gjennomført. Tidligere har jeg hatt inntrykk av at det har 0 -null- å si, men kanskje det er i endring?
 
Re: Priority tag på innenland

Kan vel og være noe med at Aviator har tatt over og at WGH ga litt blaffen mot slutten? I starten av bytte av leverandør vil man jo vise seg fra sin beste side, så dabber det heller litt av etterhvert;)

Hilsen en som sitter på DY385 på TOS og ikke rører seg av flekken fordi WGH ikke klarer å blåse igang motoren med sin egen air start unit, og nå må låne av aviator :p
Og ironisk nok var den til WGH og selvfølgelig SAS-oransje:lol:
 
Last edited:
Re: Priority tag på innenland

Liten oppdatering etter siste dagers reise. Faderen dro til Alta i går og som seg hør og bør kom bagasjen hans helt sist med rød prioriterings tag. I Milano i går kom konen sin bagasje først, men min kom helt sist selv om vi sjekket inn samtidig.
 
Re: Priority tag på innenland

Mot slutten? Det har jo vært slik i åresvis, også da "alt" var SAS selv (SGH/SGS)

Er ting internt så er vel også frykten for å miste kontrakten med moderselskapet relativt liten, slik at kvaliteten man leverer kanskje ikke har så mye å si for ansattes motivasjon.
 
Re: Priority tag på innenland

Er ting internt så er vel også frykten for å miste kontrakten med moderselskapet relativt liten, slik at kvaliteten man leverer kanskje ikke har så mye å si for ansattes motivasjon.

Eller man føler seg i større grad tilhørighet til selskapet, og utfører derfor en bedre jobb, eller gjør en innsats utover det i kontrakt beskrevne minimum.
 
Re: Priority tag på innenland

Eller man føler seg i større grad tilhørighet til selskapet, og utfører derfor en bedre jobb, eller gjør en innsats utover det i kontrakt beskrevne minimum.

Absolutt og en mulighet.
Uansett har det åpenbart vært svikt flere steder, også knyttet til interne rutiner og prosedyrer.
 
Back
Top