Re: Priority tag på innenland

Bare når de ser at det er deg.Okei, så de klistrer på pritags ved ankomst BOO?![]()

Bare når de ser at det er deg.Okei, så de klistrer på pritags ved ankomst BOO?![]()
Hentet tag på automaten da jeg reiste fra SVG i går. Fikk priority påskrevet på tagen. Kom som en av de siste på KSU, men så at de med rød tag kom først.
Priority tag har ikke fungert for meg på BGO de siste 3 gangene. Helt latterlig, fått siste bagg hver gang, dvs. 20 min ekstra "kos" som kunne blitt brukt til mye annet... Ræva opplegg, for å si det mildt.
Er det noen plass det går ann å klage på dette ?
Hvis mange nok klager så blir fokuset muligens større fra SAS ?
Jeg opplever at det ikke sjeldent virker i Norge både med eller uten tag.
Mens i utlandet virker det godt.
Det kan komme 170 kolli med et fly hit til Alta, og det er hvordan den er lastet om bord på flyet, som avgjør når bagasjen kommer ut av flyet i Alta, sier han.
Jeg fant denne fornøyelige artikkelen i Finnmark Dagblad i går vedrørende prioritert bagasje i Alta og hvorfor den ikke kommer først. Her står det blant annet.
Det kommer frem at det har vært mye klaging i Alta på at prioritert bagasje ikke blir prioritert. Opplevde det samme i høst når jeg var der oppe. Kofferten min var blant de siste som kom av båndet. Hele artikkelen ligger bak betalingsmur her.
https://www.ifinnmark.no/derfor-kommer-ikke-prioritert-bagasje-forst-ut/s/5-81-2042120
De som abonnerer på alle Amedia aviser har tilgang til dette da FD er en Amedia avis.
Pri skal lastes sist og komme ut først. Har vært lite kapasitet på anlegget på OSL de siste årene, som har gjort at pri og ikke pri bagger ligger blandet i trallene. Nå som anlegget etterhvert er oppe og går blir det en endring på dette. Hva som gjør at pri ikke er skilt ut på vei inn til OSL vet jeg ikkeDet greiene der er ren bingo. Jeg fokuserer på å få på rødlappen når flyr long-haul og innbiller meg at det har noe å si for å sikre at baggasjen kommer med på neste fly så raskt som mulig. På innenriks har jeg aldri merket at det funker.
På AES er jeg nesten alltidn en av de siste, og det gjelder de fleste med EBG/EBD/EBP.
Da er det vel sånn at når de lastes inn først så kommer de nødvendigvis sist ut.
Har studert sjauerne på en del flyplasser og der tømmer de flyet fullstendig før de kjører "toget" med vognene inn til terminalen. Da ligger også PRI på fremste vogn, selv om den ikke kommer først ut.
Kan vel og være noe med at Aviator har tatt over og at WGH ga litt blaffen mot slutten?
Mot slutten? Det har jo vært slik i åresvis, også da "alt" var SAS selv (SGH/SGS)
Er ting internt så er vel også frykten for å miste kontrakten med moderselskapet relativt liten, slik at kvaliteten man leverer kanskje ikke har så mye å si for ansattes motivasjon.
Eller man føler seg i større grad tilhørighet til selskapet, og utfører derfor en bedre jobb, eller gjør en innsats utover det i kontrakt beskrevne minimum.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.