Prioritert boarding hos SK - hvordan få det til?

Re: Prioritert boarding hos SK - hvordan få det til?

Fungerte fint på osl-cph i dag. En som jeg så ble stoppet i gate.
på cph-trd var det free for all som vanlig.

Fungerte bra på SVG på onsdag. Var ei kø for gull, diamant og Plus kunder. Folk som ikke var det ble avvist og ble henvist til den andre køen.

Trd-osl på søndag. Priority boarding ble forsøkt gjennomført. Hun i skranken klarte ikke å se på amexkortet mitt at jeg er ebg så hun sa at egentlig burde jeg ha ventet til det var min tur å gå ombord. .. jeg gadd ikke lage noe styr men siden jeg fikk boarding lappen fra henne gikk jeg ombord.

Jeg har i prinsippet ikke noe imot priority boarding, men har blandede erfaringer selv når det praktiseres og kommer meg til gode. Mange er erfarne reisende og klarer nokså raskt å få bagasjen på plass og seg selv ned i setene, men i SAS Plus er det også ofte en nokså kraftig (i dobbel forstand) representasjon av middelaldrende og aldrende menn (og kvinner, for den saks skyld), som ikke alltid kommer like raskt på plass og dermed blokkerer både for andre priority boarders og etterhvert også øvrige passasjerer. Slik sett kan det faktisk være en fordel å få gjetet de som skal bakerst i flyet inn først, slik at man har et minimum av mulighet til å nå oppsatt avgangstid. Med det sagt, så er naturligvis SAS' priority boarding - de gangene det praktiseres - langt mer fornuftig enn amerikanske selskapers 7-8 forskjellige prioritetskøer, som gjør boardingprosessen til et sant helvete og som oftest skaper betydelige forsinkelser i seg selv.

Det er vel samme problem med alle boardinger? Hvor mange ganger har man ikke hørt vi boarder rad 16 og bakover først, så er det en eller annen på rad tre som kommet først og bruker kvarter på å komme seg på plass, eller når bakerste dem skal boarde bak, og en eller annen gjøk går inn foran du skal til rad 30...

Fløy nettopp fra BRU til CPH i en smekkfull A320. Dama ved utgangen var helt tydelig da hun annonserte ombordstigning, SAS Plus!, Diamant og Gull. Flere dresskledde herremenn gikk frem først, de hadde Go!-billett, og da måtte de opp med gullkortet for å få gå ombord. Tøft syns jeg... Hadde de bare blitt fraplukket alle koffertene også, så hadde vi nok kommet avgårde på rutetid.

Fløy nettopp fra BRU til CPH i en smekkfull A320. Dama ved utgangen var helt tydelig da hun annonserte ombordstigning, SAS Plus!, Diamant og Gull. Flere dresskledde herremenn gikk frem først, de hadde Go!-billett, og da måtte de opp med gullkortet for å få gå ombord. Tøft syns jeg... Hadde de bare blitt fraplukket alle koffertene også, så hadde vi nok kommet avgårde på rutetid.

Står det ikke på boardingkortet at de er EBG....? Hvorfor skulle de behøve å vise kort da?
Om det ikke gjør det er ikke det litt......lameo..... Jeg mener er du EBG/EBD/EBP burde jo status framkomme slik at det blir mere sømløst, uavhengig av hvor du sitter.....

Edit ; aaaaltfor sein der gitt :)

Står det også når man har mobilbilder? Burde sikkert visst det da men...

Står det også når man har mobilbilder? Burde sikkert visst det da men...

Tror det dukker opp på skjermen til gate-agenten, men tydeligvis ikke i dette tilfellet (?)
Eller kanskje hun bare skulle vise handlekraft ;)

Noen krediterer jo reisen til ett bonusprogram, og så har de gullstatus i et annet program. Kanskje dette var tilfellet her?

Tror det dukker opp på skjermen til gate-agenten, men tydeligvis ikke i dette tilfellet (?)

Det kommer ikke fram status når du boarder, dessuten så er deboarding en unødvendig komplisert ting i Altéa. Mobil BP har heller ikke status, og på papir-boardingpass så står det i svært liten skrift.

Det samme skjedde egentlig med meg i TRD for et par uker siden. Jeg brukte mitt Amex som billett og det er litt vanskelig å se at det er et EBG-kort også. Fikk derfor en sur beskjed om at jeg egentlig skulle ha ventet. Ble dytta av gårde før jeg fikk retta på henne.

Noen krediterer jo reisen til ett bonusprogram, og så har de gullstatus i et annet program. Kanskje dette var tilfellet her?

Eller noen reiser på statens regning og, hmm, ser ingen grunn til å ha status i bestilling eller på boardingkort (men etterregistrerer straks de kommer hjem).

Eller noen reiser på statens regning og, hmm, ser ingen grunn til å ha status i bestilling eller på boardingkort (men etterregistrerer straks de kommer hjem).

Ah, er det sånn man gjør det

Hva skulle poenget med dette være?

Jeg har i prinsippet ikke noe imot priority boarding, men har blandede erfaringer selv når det praktiseres og kommer meg til gode. Mange er erfarne reisende og klarer nokså raskt å få bagasjen på plass og seg selv ned i setene, men i SAS Plus er det også ofte en nokså kraftig (i dobbel forstand) representasjon av middelaldrende og aldrende menn (og kvinner, for den saks skyld), som ikke alltid kommer like raskt på plass og dermed blokkerer både for andre priority boarders og etterhvert også øvrige passasjerer. Slik sett kan det faktisk være en fordel å få gjetet de som skal bakerst i flyet inn først, slik at man har et minimum av mulighet til å nå oppsatt avgangstid.

Det samme ser vi som jobber ombord også. Det blir en propp foran og det tar til tider svæææært laaang tiiiid....

Back