Ettersom denne diskusjonen dreier seg om flysikkerhet og ikke AirAsia ulykken;
FAKTA: Flyselskap som er medlem av IATA Operational Saftety Audit har en 70% bedre flysikkerhet. AirAsia og Norwegian er ikke medlem. Medlemskapet koster penger, men skjerper flysikkerhets arbeidet blandt medlemmene.
Vel, jeg ser både flyselskap som har hatt styrmenn uten utdannelse, og selskap som har vært innvolvert i stygge ulykker på IOSAs register. Det jeg også legger merke til er at flere av de selskapene som aldri har hatt fatale ulykker(og som diskuteres her), ikke har hatt IATA Audit.
 
	 
		 
 
		 ) saa viser den samme statistikken at 1302 mistet livet i flyulykker i 2014 - et tall en maa tilbake til 2005 for aa "slaa" - saa det har litt med hva man velger vise frem - ingen av disse 2 statistikkene inneholder noen direkte feil.
 ) saa viser den samme statistikken at 1302 mistet livet i flyulykker i 2014 - et tall en maa tilbake til 2005 for aa "slaa" - saa det har litt med hva man velger vise frem - ingen av disse 2 statistikkene inneholder noen direkte feil.


 
 
		 
 
		 
 
		 
 
		 
 
		 
 
		 
 
		 
 
		 
 
		