Håper dette er riktig forum, hvis ikke vennligst flytt det på rett sted:
Mitt spørsmål er:
En pilot i kommersiel Norsk flyselskap har sikker et maks antall flytimer pr år å kunne utføre iht til Norskt regelverk, hva er det i forhold til total antall timer - som går til oppmøte, briefing, meto ???
På langdistanse til østen, USA så er det optill 15-16 timer flyvning, er det da noe lov som sier noe om viletid ( som det er på langtransport) ???
Finnes det noe generelt svar å få ???
Jan
Mitt spørsmål er:
En pilot i kommersiel Norsk flyselskap har sikker et maks antall flytimer pr år å kunne utføre iht til Norskt regelverk, hva er det i forhold til total antall timer - som går til oppmøte, briefing, meto ???
På langdistanse til østen, USA så er det optill 15-16 timer flyvning, er det da noe lov som sier noe om viletid ( som det er på langtransport) ???
Finnes det noe generelt svar å få ???
Jan