• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

PIA A320 styrtet i Karachi 22MAI20

the plot thickens


Ebx5z0pXsAAhShc

Kilde: https://twitter.com/Xadeejournalist
 
Noen som har oppdateringer på hvordan det går/gikk med sertifikat avsløringene i PIA?

Er pilotene godkjent nå?
Flyr PIA til EU ?

(Pre)Rapporten fra ulykken er kjent men hva ble tiltakene etter ulykken og avsløringene rundt det.


FQTV
 
De har gått til innkjøp av nye og oppgraderte flightsimulatorer, så alle tillatelser bør være i boks i løpet av kort tid. ;)

002493592e7d102f5a849eb1bc3a06e7.jpg
 
Mentour Pilot på YouTube (Petter Hörnfeldt) hadde en fin samtale i går, med momenter relatert til approach, gear warning og go-around. Varighet 1t30min.

https://www.youtube.com/watch?v=Fvfc6LLj_ww

Fått helt dilla på han Mentour og så denne senest denne casen i går. han forklarer så utrolig bra, og synes disse programmene faktisk er mye bedre enn Mayday osv. han er en fyr man får lyst til å se ferdig reklamene så han får litt betaling.

Denne casen er jo helt syk.. At det går an.

En annen refleksjon er at "flyvere er jo bare glorifiserte buss sjåfører" er jo ganske off.. Satan så mye man egentlig kan gjøre galt "bare" ved en landing.. Selv med 10.000 av timer på blokka..

Gleder meg allerede til neste episode i kveld.
 
Back
Top