Fuckit. Denne gangen er det ikke kult å ha rett. For noe skikkelig faenskap. Håper prestene i Iran får brenne i evig tid, også kan resten av oss lage en hyggelig verden.
Syns jeg!
Fuckit. Denne gangen er det ikke kult å ha rett. For noe skikkelig faenskap. Håper prestene i Iran får brenne i evig tid, også kan resten av oss lage en hyggelig verden.
Syns jeg!
Uff, ille å se den videoen og tenke på menneskene som ble utsatt for dette.
Hvis video virkelig viser nedskyting av fly i Iran reiser det noen spørsmål.
På video ser det ut som missil kommer fra venstre og går opp mot høyre. Flyet viser ferd retning mot venstre. Dette bør bety at flyet ble truffet på venstre side, eventuellt underside, overside eller front. Hvis dere ser på mitt tidligere innlegg i tråden vil dere se at vertical stabilizer har penetrering fra høyre mot venstre side.
Det er selvfølgelig mulig at missil passerte under flyet før det eksploderte på "baksiden" av det, men det er lite sannsynlig.
Jeg tror desverre flyet har blitt beskutt en eller flere ganger til. Da vil det gjøre saken enda verre.
Håper jeg tar feil,,,
Tror neppe noen ga ordre om dette. Det lukter tabbe lang vei. Og han som får svi er korporal Ali ...
Tenkte du det samme da USA skjøt ned et sivilt Iransk fly i 1988. At presidenten i USA skulle svi?
Sånne bakke til luft missiler er vel designet for å eksplodere i nærheten av ønsket mål, og ikke i selve målet. Ved eksploson så frigjøres masse fragmenter som vil treffe målet. Så tror ikke selve missilet treffer flyet.
Skylden legges, som vanlig, på folk nede i systemet.
Av en eller annen grunn, tar aldri toppolitikerne i Russland gale avgjørelser.
Tabbe er det, men hvor ble den gjort?
Ja. Hvis noen skal straffes, bør det være der avgjørelsene tas..
Jeg så pressekonferansen med Trudeau som nettopp er ferdig.
Han sa at etteretningsinformasjon tyder på at flyet ble skutt ned av iranske styrker.
Det skal vel ganske sterke indisier eller bevis til før en statsleder går ut med informasjon som dette.
:fly
EDIT: Jeg valgte å utelate at han sa det kunne være "unintentionally" da videre etteretning vil kunne vise at dette er mulig eller ikke.
Og så kan en jo konspirere veldig da, for det er jo litt merkelig at en tilfeldig person filmer mot himmelen midt på natten og tilfeldig får med dette...
Ikke så veldig merkelig. Person har forklart at vedkommende hørte smell el.l., og begynte å filme i den retningen. Dersom f. eks. to missiler virkelig ble avfyrt, kan man kanskje legge til grunn at dette var nr 2.
Var ikke presidenten i USA som tok avgjørelsen da IranAir ble skutt ned i 1988. Det var en stakkars soldat som trodde flyet var en iransk F-14, noe som førte til at ledelse på skipet skjøt mot det. Hvem har skylden i en slik situasjon?
Ikke vet jeg, men det ble ikke skutt ned med vilje.
Å skyte ned et fly er ikka bare ren uflaks.