Passasjertall September

Kan man jo begynne å spekulere på hvor lenge det er til Årø blir kontrollert flyplass.
 
OSL hadde 1.834.650 passasjer i september +9,5% iforhold til samme periode i fjor

Av disse var 968.368 utland (+10,1%) og 866.282 innland (+8.9%)

YTD har 14.304.058 passasjerer reist over OSL, 4,6% mer enn i 2009


ARN hadde 1.646.784 passasjerer i september hvilket er en økning på 14%
 
Last edited:
September blev endnu en rekord måned for CPH - for første gang over 2. mio pax i september måned.

CPH: 2.018.336 +12,3%

Indenrigs: +20.2%
Udenrigs: +11,4%
Transfer: +17,9%
 
Lidt sammenligning af tal for de tre store:

PAX September:
CPH: 2.018.336 +12,3%
OSL: 1.834.650 +9,5%
ARN: 1.646.784 +14,3%

PAX vækst volume:
CPH: +221.262
OSL: +159.763
ARN: +206.356

PAX YTD:
CPH: 16.245.543 +8.2%
OSL: 14.304.058 +4,6%
ARN: 12.580.166 +3,6%

PAX vækst volume YTD:
CPH: +1.225.154
OSL: +633.216
ARN: +441.024

Til sidst en lille bonus sammeligning inspireret af forrige indlæg.

% Vækst SEP 2010 vs SEP 2008:
CPH: +4,5%
OSL: +4,0%
ARN: +0,0%
 
Transfer: +17,9%

Særlig glædeligt at transfer trafikken på CPH nu viser så positiv udvikling og vending - og specielt glædeligt at SAS også ser mulighederne i dette såfremt følgende interview fra flygtorget.se med Robin Kamark skal tages for gode varer:

SAS gör sig beredda att flyga fler långlinjer

SAS och bolagets långlinjer är ett kärt diskussionsämne i branschen och åsikterna är blandade: Lägg ner den interkontinentala trafiken, säger en debattör. Flytta all Asientrafik till Arlanda, säger en annan.
SAS

- Fel på båda punkter, säger Robin Kamark, kommersiell direktör i SAS. Kastrup är vår hub för intercont och nu, när vårt core-program ger resultat, kan vi utveckla de långa linjerna igen.

- I framtiden vill vi ha mer intercont till Asien och USA och de planerna kan vi göra allvar av nu när kostnadsläget i bolaget är ett helt annat än förut. Vi har bara valt att skynda långsamt.

Vilka de nu än blir är det från Kastrup de ska utgå, det råder ingen tvekan om, "Köpenhamn är primär, Arlanda sekundär" enligt Robin Kamark. SAS ser sig som positionerade i Skandinavien och nordtyskland för den interkontinentala trafiken och den positionen ska förstärkas.
 
En interessant debat der følger med linket i det foregående indlæg. Tog lige og målt hurtigt op på et kort, ca. 3,5 mio. svenskere bor tættere på Kastrup end Arlanda, så at SAS helt svigter svenskerne ved deres satsning på Kastrup synes jeg ikke man kan påstå ;)

Lars
 
CPH Top 10 destinationer for September måned:

1) London (LHR, LGW, STN, LCY): 131.000 +0%
2) Stockholm: 123.000 +23%
3) Oslo: 107.000 +8%
4) Aalborg: 100.000 +16%
5) Paris (CDG,ORY): 69.000 +14%
6) Amsterdam: 61.000 -1%
7) Helsingfors: 54.000 +13%
8) Frankfurt: 48.000 +7%
9) Barcelona: 45.000 +40%
10: Berlin (TXL, SXF): 40.000 +21%
 
Det er fine tall! Gleder meg å se tall når SAS sine langruter kommer igang på OSL!
 
C172, nu ændrer det sikkert ikke det store på tallene på CPH-OSL, at SK sætter 1 daglig ind på OSL-EWR.
 
C172, nu ændrer det sikkert ikke det store på tallene på CPH-OSL, at SK sætter 1 daglig ind på OSL-EWR.

C172 har ikke en gang antydet noe i den retningen en gang, enda må du inn og "korrigere"...:angry:
 
Jamen jeg skal da gerne beklage, men jeg læser nu C172´s indlæg som at han glæder sig til at se tallene når SAS åbner langruter fra OSL.

Hvis det ikke er dette, så er jeg da spændt på hvad det er han så glæder sig til at se?
 
Jamen jeg skal da gerne beklage, men jeg læser nu C172´s indlæg som at han glæder sig til at se tallene når SAS åbner langruter fra OSL.

Hvis det ikke er dette, så er jeg da spændt på hvad det er han så glæder sig til at se?

Du skriver som om C172 indikerer at han gleder seg til å se en nedgang på CPH-OSL, hvilket det ikke står noe om i innlegget. Jeg regner med at C172 gleder seg til å se passasjerveksten på OSL som følge av SAS' nye New York-rute.
 
Back
Top