Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Spennande planar - håper at dette let seg gjere, og at ruta er bærekraftig! Vitkig poeng i at dette er ei rute for Møre og Romsdal, ikkje berre Molde!
Nå er det vel lettere for Lufthansa å fylle knape 70 seter til Bergen fra Hamburg enn det er for Norwegian å fylle 186 seter fra Molde til Berlin, så den sammenhengen kjøper jeg ikke uten videre.
Selv tviler jeg også på at denne ruten blir særlig levedyktig. Om den noen gang blir startet, så gir jeg den 3 måneders levetid.
Vel Biz... ser ut for at du må begynne å øve deg på å åpne munnen på vidt gap slik at du får plass til å spise agurker på tvers: http://www.rbnett.no/lokal/molde/article360524.eceJa, jøss! Molde er jo Norges navle, så det skulle da bare mangle at DY starter en rute derfra til Berlin!
Den starter nok opp samtidig som det begynner å snø agurker sidelengs!
BF:cool2
Vel Biz... ser ut for at du må begynne å øve deg på å åpne munnen på vidt gap slik at du får plass til å spise agurker på tvers: http://www.rbnett.no/lokal/molde/article360524.ece
Utrooooooooolig merkelig at de starter Molde-Berlin før Trondheim-Berlin. Hvordan i all verden er dette bærekraftig?
Norwegian vil at Molde Lufthavnutvikling skal være med og dele noe av den økonomiske risikoen, og gå inn med garantier for seter som ikke måtte bli solgt under viss limit.
Jepp. Akkurat det samme prinsippet som ble brukt feks da SAS startet Ålesund - London. Der spyttet næringslivet inn noen kroner og SAS fikk 6 millioner av fylkeskommunen.Dum-de-dum-de-dum ......![]()
Jepp. Akkurat det samme prinsippet som ble brukt feks da SAS startet Ålesund - London. Der spyttet næringslivet inn noen kroner og SAS fikk 6 millioner av fylkeskommunen.
Både ja og nei. Ja, slik jeg har forstått det så går Molde lufthavnutvikling (ML) med flere inn med kroner til markedsføring. I tillegg garanterer ML for et X antall solgte seter. Dersom denne Xen ikke blir nådd går ML inn med en forhåndsbestemt pris pr usolgte sete opp til det avtalte minstebelgget.Så i praksis skal Molde lufthavnutvikling kjøpe opp de tomme setene som ikke blir solgt? ...igjen?![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.