Er dette kun flygende personell eller gjelder det også administrasjon, bakkeansatte, teknikkere, etc.?
Dumpar de inte SAIL I samband med detta är det ju bara förjävligt. Ursäkta ordvalet. De kan ju inte vänta sig att få statliga stöd för att rädda arbetsplatser som inte skattar i de länder som bidrar tänker jag.
Efter vad jag hört är SAIL redan ett avslutat kapitel och all personal där uppsagda
Efter vad jag hört är SAIL redan ett avslutat kapitel och all personal där uppsagda enligt irländsk arbetslagstiftning
SAS har for tiden 9 maskiner i drift på Oslo basen, 2 i Sthlm, mens alle maskinene er grounded på CPH-basen. Dette gir en indikasjon på totalt ulikt flymarked i disse 3 landene. Dersom ikke internasjonal og interkontinental flytrafikk kommer på bena før langt ut i 2021-22, vil nok SAS sin CPH-base krympe kraftig inn og kun ha svært redusert flyaktivitet.
Men...reisemønsteret kan jo kjapt ta seg opp dersom det kommer en COVID-19 vaksine på markedet.
https://e24.no/boers-og-finans/i/6jQzOQ/sas-har-ikke-faatt-en-krone-i-kriselaan-ennaa-vi-arbeider-intenst-med-bankeneSAS har ikke fått en krone i kriselån ennå: – Vi arbeider intenst med bankene
SAS-sjefen har måttet erkjenne at corona-krisen gjør så stor skade at han må gjøre kraftige kutt i fremtidsplanene. I påvente av at flyselskapet får inn penger fra kriselån på konto vil SAS-sjefen kutte halve arbeidsstokken og utsette flybestillinger.
Jo, hela företaget är väl inhyrt från CAE/Parc, Men annullerar de inhyrningen så är de väl i princip uppsagda kanske?Har SAIL anställda piloter och kabinpersonal? Är det inte bemanningsföretag som förser med personal?
X fly som er et polsk/estisk selskab og flyver atr ind ud af København med sas farver, får økonomisk støtte af sas. Så de skandinaviske skatteborgere finansierer altså et selskab fra Østeuropa..
https://check-in.dk/regional-jet-sas-stoetter-os-finansielt/
Tja gjør de egentlig det? Hittil har ikke danske skattebetalere egentlig bidratt med noe av betydning til SAS, ennå. Det eneste de har "fått" er oppdragene med å hente endel strandede passasjerer rundtomkring i verden, og jeg antar dette var fakturerbart arbeide, dog forstår jeg det slik at det ikke var akkurat til noen stor fortjeneste.
Ellers kan jeg ikke se danske skattebetalere har bidratt så mye? Ja, de er lovet en bankgaranti, men som de ennå ikke har fått. Men den koster skattebetalerne bare noe hvis garantien må tiltre. De færreste hevder det å låne penger eller det samme som å få.
Slik jeg forstår det flyr nå SAS <2 ganger daglig CPH-ALL, men dette vel nå omtrent er den eneste ruten SAS fly på kommersielt grunnlag? Norsk og svensk innenriks flys jo subsidiert av myndighetene, og da naturligvis med lokalt crew.
Etter hva jeg har sett rapportert hittil har det ikke vært meldt om akkurat fulle fly på CPH-AAL, men jeg antar at belegg og betaling i det minst er nok til at det for SAS er cash positivt, å fly med en halvtom innleid ATR (hvis ikke bør ruten stanses). Mest sannsynlig ville det da vært cash negativt å fly med en "dansk" A320neo, og det har ikke SAS råd til. Men hvis det for danske myndigheter og skattebetalere er viktig at denne ruten betjenes av lokalt crew i disse dager, ja da må de enkelt og greit være villig til å betale for det. Noe de ikke gjør idag
Det er vel stort sett Norge og litt Sverige som har ett levedyktig innenriksmarked med tanke på fly. Å fly innenriks i Danmark er bare tull.
I forhold til feed av CPH er det vel ikke bare tull. Det er ikke så spennende med nattog fra Århus eller Ålborg til CPH for å rekke morgenflighten din.
Tja gjør de egentlig det? Hittil har ikke danske skattebetalere egentlig bidratt med noe av betydning til SAS, ennå. Det eneste de har "fått" er oppdragene med å hente endel strandede passasjerer rundtomkring i verden, og jeg antar dette var fakturerbart arbeide, dog forstår jeg det slik at det ikke var akkurat til noen stor fortjeneste.
Ellers kan jeg ikke se danske skattebetalere har bidratt så mye? Ja, de er lovet en bankgaranti, men som de ennå ikke har fått. Men den koster skattebetalerne bare noe hvis garantien må tiltre. De færreste hevder det å låne penger eller det samme som å få.
Slik jeg forstår det flyr nå SAS <2 ganger daglig CPH-ALL, men dette vel nå omtrent er den eneste ruten SAS fly på kommersielt grunnlag? Norsk og svensk innenriks flys jo subsidiert av myndighetene, og da naturligvis med lokalt crew.
Etter hva jeg har sett rapportert hittil har det ikke vært meldt om akkurat fulle fly på CPH-AAL, men jeg antar at belegg og betaling i det minst er nok til at det for SAS er cash positivt, å fly med en halvtom innleid ATR (hvis ikke bør ruten stanses). Mest sannsynlig ville det da vært cash negativt å fly med en "dansk" A320neo, og det har ikke SAS råd til. Men hvis det for danske myndigheter og skattebetalere er viktig at denne ruten betjenes av lokalt crew i disse dager, ja da må de enkelt og greit være villig til å betale for det. Noe de ikke gjør idag
De danske skatteydere har da bidraget en ganske stor del til at betale for de hjemsendte medarbejdere i sas. Men det var måske ikke det du mente?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.