Norges "tilbud" til SAS bør vel være på tilnærmet samme nivået som "tilbudet" til Norwegian. Eller?
Espen
SAS AB (publ) (“SAS”) has signed a SEK 3.3 billion three-year revolving credit facility agreement, 90% guaranteed by the Swedish and Danish states.
Når vil SAS og SAS' eiere offentlig erkjenne at det ikke bare hjelper med en middels stort lån, og det faktisk etterhvert må på plass en betydelig andel ny egenkapital?
Ser man på konkurrentene skal jo Finnair nå hente €500 millioner, hvor den finske staten trolig bidrar med sin andel på litt over halvparten, airBaltic henter inntil €250 hos den latviske staten og Icelandair sysler med en emisjon på rundt €200 millioner. Såvidt jeg forstår, så innebærer kjempepakken til Lufthansa også noe egenkapital.
Gitt SAS sin størrelse og litt "fingern i været" beregninger så vil jo SAS trolig trenge noe mer enn hva Finnair ligger an til å få
SAS melder de nå har fått på plass kredittordningene garantert av den danske og svenske staten, tilsvarende 3,3 mrd SEK. Den norske delen er ennå ikke på plass
https://www.sasgroup.net/newsroom/p...-billion-revolving-credit-facility-agreement/
Sydbank tror SAS leverer et resultat før skatt på minus fire milliarder svenske kroner. Tross kriselån og masseoppsigelser kan det nå gå mot emisjon.
Samlet mener Pedersen at selskapet i april tapte rundt 70 millioner svenske kroner per dag
Norwegian har jo ikke kostnader til leasing atm, de er jo/blir jo konvertert til aksjer. Det har stor betydning på hvor fort penga renner ut.
Dette gjelder vel ikke fremtidig gjeld? De må vel fortsatt betale selv om leasingselskapene er blant eierne?
SAS i gang med oppsigelser – kaller inn ansatte til informasjonsmøte på mandag
Veldig kjedelig, men nok dessverre nødvendig for å imøtekomme behovet post Covid-19 og nå i oppbygging mot dette. Samtidig ivaretar man selskapet og andre ansatte sin trygghet.SAS har innkalt kabinansatte til møter, og det ligger an til at 350 årsverk må gå
https://www.dn.no/luftfart/sas/luft...tte-til-informasjonsmote-pa-mandag/2-1-821191
Den veksten i trafikk som er nå rundt omkring er iflg IATA primært domestic. Men denne
veksten kommer vel ikke i samme grad i Norge så lenge midtsetet er blokkert her.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.