Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Kreditorene til Norwegian klager på fremdriften

Rolls-Royce sier de ikke har fått betalt denne uken. Airbus tror de ikke får betalt i januar. Nå er kreditorene utålmodige etter å få se hva den faktiske planen til Norwegian er.
Neste frist 22. januar

Kreditorenes advokater ba derfor den irske dommeren å pålegge Norwegians rettsoppnevnte «examiner», altså forvalter, om å fremlegge en oversikt over den fremtidige flyflåten alt før jul.
Og de ba om at siste frist for å legge frem en ny forretningsplan for Norwegian ble satt til 11. januar.

Argumentet er at de trenger mange uker på seg til å forberede og ta imot flyene Norwegian leverer tilbake.

Men kreditorene fikk ikke medhold i kravet om å få så mye mer fart i prosessen.

Dommeren Michael Quinn satte neste frist for Norwegians forvalter, revisoren Kieran Wallace, til fredag 22. januar.

Med det kommer man kreditorene i alle fall litt i møte: Fristen fremskyndes med fire dager sammenlignet med den opprinnelige, som var tirsdag 26. januar.
https://e24.no/naeringsliv/i/vAkq84/kreditorene-til-norwegian-klager-paa-fremdriften

Rolls Royce bør vel sitte stille i båten. De har vel ikke gitt noen erstatning enda for problemene med Trent 1000..

Rolls Royce bør vel sitte stille i båten. De har vel ikke gitt noen erstatning enda for problemene med Trent 1000..

Tror du bør sjekke litt mer fakta her

https://www.dn.no/luftfart/norwegia...-a-fa-hele-finansieringen-pa-plass/2-1-507962

Norwegian skriver at de nå har inngått en avtale med Rolls-Royce i kjølvannet av alle motorproblemene som har rammet Norwegian og andre flyselskapers Dreamliner-flåter.

Dog så er trolig hendelser etter dette som sikkert ikke er dekket. Ellers har Rolls Royce som alle andre kreditorer her en plikt ovenfor sine egne investorer og kreditorer å forsøke få maksimalt ut av Norwegian her

Tror du bør sjekke litt mer fakta her

https://www.dn.no/luftfart/norwegia...-a-fa-hele-finansieringen-pa-plass/2-1-507962

Dog så er trolig hendelser etter dette som sikkert ikke er dekket. Ellers har Rolls Royce som alle andre kreditorer her en plikt ovenfor sine egne investorer og kreditorer å forsøke få maksimalt ut av Norwegian her

Artikkelen er fra 18, siden da har Dreamlinere både vært strandet på bakken og bombet en forstad utenfor Roma med glødende motordeler.

Ellers har Norwegian en plikt til å få maksimalt ut av Rolls Royce for problemene med møkkamotoren.

Norwegian satser stort til våren

Norwegian har tro på reiselyst til våren og sommeren, og legger ut over 60 ruter til Middelhavet og Europeiske storbyer.
Fra Flysmart 24:
Norwegian griper nå denne sjansen og gjenopptar en rekke av de utenlandsrutene som har blitt stanset som følge av korona-pandemien. Rutene startes fra mars, mens andre kommer i gang først senere på forsommeren. De ligger nå ute til salgs, lansert som et nyttårstilbud, med priser helt fra 199 kroner og oppover.
https://flysmart24.no/2020/12/28/norwegian-med-massiv-satsing-til-sommeren/

Så nå er det bare og hive seg på og komme seg nedover hit til Middelhavet mens prisene er lave :-)

Re: Norwegian satser stort til våren !

Jeg tviler på at det er åpnet opp allerede i mars. Så er vel bare å forberede seg på kanselleringer her

Jeg tviler på at det er åpnet opp allerede i mars. Så er vel bare å forberede seg på kanselleringer her

Helt klart!

Og å forhåndsbetale billetter til et flyselskap som så åpenbart har motvilje mot å refundere, så venter jeg nok en stund til før jeg eventuelt bestiller noen tur.

Tørr MasterCard/Visa-innløseren utbetale disse beløpene før reisen er gjenomført?

På Kontinentet går nå debatten rundt krav til dokumentasjon for vaksine dersom man skal ha noe på fly, restauranter og hoteller å gjøre. Og massevaksinasjonen er ikke gjort i en håndvending. Samtidig er åpenbart tredje smittebølge i ferd med å utvikle seg flere steder.

En annen ting er om folk nå virkelig ønsker å reise til steder med muligheter for kø og kaos, Syden slik vi kjente det, for eksempel. I mine øyne vil det være mange usikkerhetsfaktorer rundt Norwegians nye, store post-korona-satsning.

Ser även att destinationer från ARN och CPH även är bokningsbara.
Alla "bolag" är även representerade i flygningarna. NAX,NAI och NSW

Nyhet og nyhet fru blom!
Det har ligget ute mange flyvninger til Europa i sommer i lang tid allerede, så dette er jo ikke noe nytt. Nyheten ville vært om de ikke gjennomfører flyvningene..

Dette lukter litt vondt. Spesielt 787-'satsingen'. Ikke bare Gatwick som ligger ute, men ihvertfall Paris også. Er målet å rake inn litt cash før de kansellerer?

Dette lukter litt vondt. Spesielt 787-'satsingen'. Ikke bare Gatwick som ligger ute, men ihvertfall Paris også. Er målet å rake inn litt cash før de kansellerer?

Jeg er litt skeptisk selv, høyst tvilsomt at det blir aktuelt eller mulig å avvikle noe slags vanlig ruteprogram om et par måneder.

Litt på linje med disse rutene Norwegian nå starter opp hvor de har kapret seg en av de daglige med statlig støtte av flyreiser, som kun er i salg frem til 28/2 som er så langt staten har annonsert støtte til flyreiser.

Spekulative greier og dessverre tror jeg det er mest overlevelsesteknikk fra Mckinsey konsulenten de har som daglig leder. Respekt for at de gjør det de kan for å berge skuta, men her tror jeg altså at mange kommer til å gi et rentefritt lån til Norwegian om de slår til på tilbudet.

er jo ikke langdistanse-delen vedtatt nedlagt, selv om mange høye røster mener at den skal bli det.

Jeg er litt skeptisk selv, høyst tvilsomt at det blir aktuelt eller mulig å avvikle noe slags vanlig ruteprogram om et par måneder.

Litt på linje med disse rutene Norwegian nå starter opp hvor de har kapret seg en av de daglige med statlig støtte av flyreiser, som kun er i salg frem til 28/2 som er så langt staten har annonsert støtte til flyreiser.

Spekulative greier og dessverre tror jeg det er mest overlevelsesteknikk fra Mckinsey konsulenten de har som daglig leder. Respekt for at de gjør det de kan for å berge skuta, men her tror jeg altså at mange kommer til å gi et rentefritt lån til Norwegian om de slår til på tilbudet.

Rentefritt lån? Du mener rentefritt til kortinnløseren? Norwegian får ikke en krone fra kredittkortinnløserne før flyet har lettet fra bakken. Norwegian er samtidig blant de bedre i klassen når det gjelder refundering for kansellerte reiser.

Kan jeg få spørre om ditt view på når et flyselskap skal få markedsføre og selge billetter? Hvem vet vel om KSU og BDU fortsetter etter 28/2. Med tanke på at du motsier deg selv minst en gang så er jeg spent på svaret :)

Rentefritt lån? Du mener rentefritt til kortinnløseren? Norwegian får ikke en krone fra kredittkortinnløserne før flyet har lettet fra bakken. Norwegian er samtidig blant de bedre i klassen når det gjelder refundering for kansellerte reiser.

Kan jeg få spørre om ditt view på når et flyselskap skal få markedsføre og selge billetter? Hvem vet vel om KSU og BDU fortsetter etter 28/2. Med tanke på at du motsier deg selv minst en gang så er jeg spent på svaret :)

Her var det mye rør og vanskelig å henge med, men la meg si at flyselskapene står helt fritt til å selge akkurat hva de vil og jeg som sagt har respekt for at de prøver å holde Norwegian balja flytende, det var i utgangspunktet ingen enkel sak selv uten Covid. Hvem som får rentene vet jeg ikke, annet at det ikke er kunden hvert fall.

Mitt stalltips er at KSU og BDU ryker PÅ DAGEN når Norwegian ikke lenger får ha dette sugerøret i statskassa på disse rutene.

Hva det har med å være flink på refusjon eller ei har ikke noe med saken å gjøre, men du får jo la deg provosere av det som passer deg :) Poenget er at Norwegian er villig i gå langt for å skape cash flow og det er trolig nødvendig også hvis de ikke skal gå dukken. Så løp og kjøp du kompis.

Mitt stalltips er at KSU og BDU ryker PÅ DAGEN når Norwegian ikke lenger får ha dette sugerøret i statskassa på disse rutene.

Er vel helt naturlig at Norwegian ønsker subsidierte ruter når muligheten er der - ville vært merkelig om de ikke gjorde det når de har tilgjengelig fly og mannskap. Blir vel ikke mer sugerør i statskassa uansett selskap som flyr disse avgangene

Her var det mye rør og vanskelig å henge med, men la meg si at flyselskapene står helt fritt til å selge akkurat hva de vil og jeg som sagt har respekt for at de prøver å holde Norwegian balja flytende, det var i utgangspunktet ingen enkel sak selv uten Covid. Hvem som får rentene vet jeg ikke, annet at det ikke er kunden hvert fall.

Poenget hans er at kredittkortselskapene holder tilbake betalingene av billetter til Norwegian. Slik at Norwegian her strengt tatt ikke får inn noe cash. De får riktignok styrket balansen, selv om det riktignok er noe på andre siden av streken også

Naturligvis, men nå var det nå engang disse rutene Norwegian nå fikk, i samferdselsdepartementet sin øvelse, hvor de har delt rutekjøpene 50:50 mellom SAS og Norwegian. Som jo matcher deres stilling innenriks før Korona. At de har bommet litt på hvem som fikk hvilke ruter, er riktignok et poeng. Men det endrer ikke totalen ;)

Back