Igjen, jeg kan selge biff til hamburger priser og vinne mange premier, men hvis jeg selger et produkt for mindre enn det koster deg, så varer jeg ikke lenge.
Det der er vel midt i blinken.
Jeg jobber også for et slikt bolag, like etter 9/11 ville ikke folk fly og man måtte senke prisene, vi tapte nøyaktig 37 dollar for hver fly billett, sånn i gjennomsnitt og da ble utgifter skåret til beinet, etter noen år ble det fortjeneste igjen og solen skinte en stund men man må ha dype lommer og kjøre konservativt for å overleve slike kriser.
Skjønt det ble likevel chapter 11 i 2011, lenge etter 9/11, men den var kun for å ta rotta på flyger foreningene og de gunstige pensjons avtalene vi hadde.
Som før sagt, jeg tar av meg hatten for at Kjos satset friskt, men det var litt snusk med utflagging og dårlige forhold, det ble ansatt flyvertinner fra Bulgaria på lang rutene og 787 flygere for halv pris av det som var industri standard i vestlige land for å presse ned kostnader.
Produktet var jo bra, fløy ofte fra FLL til OSL og tilbake og bestandig på Premium, en slags LCC business class, dog komfortabel.
Det ble vel for mye og for kjapp ekspansjon, så det med Tower Air, jobbet der i 7 år. Vi ekspanderte i vildens sky, alt var så rosenrødt helt til dem kjørte seg i grøfta til og med før 9/11.
Det var også Low Cost Long Haul, funket på en måte før sjefen ble kåt og begynte med for mye utvidelser, Brasil, Irland, Grekenland, det gikk bra på stam rutene til Paris og Tel Aviv, men det var ikke nok, doblet i størrelse på noen få år og gikk på dunken så det suste.
Noe kjent med det Kjos?