WFs eier kan muligens overta deler av DY.
https://www.dn.no/luftfart/norwegia...is-selskapet-ikke-klarer-seg-alene/2-1-909045
En annen ting er at DY er en spesiell aksje, Kursen er omtrent der den startet idag.
SAS har steget fra ca. 0,80 NOK til 1,00 NOK.
Jeg er overbevist om at noen kommer til å kjøpe varemerket og Norwegian Air Norway fra boet. Om det blir torghatten, i en eller annen kostalasjon eller noen andre er mer usikkert.
Jeg er overbevist om at noen kommer til å kjøpe varemerket og Norwegian Air Norway fra boet. Om det blir torghatten, i en eller annen kostalasjon eller noen andre er mer usikkert.
Legg merke til at Torghatten ikke definerer hva de legger i å "overta deler av DY". Så da er det åpent han de mener kjøpe opp deler av selskapet eller bare overta deres plass i markedet
Norwegian aksjen fallt jo siden det ser ende mer sannsynlig ut at dagens investorer har tapt pengene sine. SAS hoppet opp ca 25%, sammen med mye annet reiserelatert, da det kom positive vaksinenyheter. Så det er derfor en naturlig forklaring her
For en novice ud i konkurser osv osv, som mig...er der der så nogen der kan
forklare om Hvornår Norwegian evt må stoppe deres flyvninger..
Teknisk er de vel konkurs, tænker jeg, men de fortsætter vel deres operationer indtil videre....Hvad med fuel, groundhandling...overflying afgifter...betales de fra flyvning til flyvning...eller får de stadig Kredit...
har jo hørt om crew, som har måttet betale for fuel ....in cash...og andre, hvor passagererne samlede ind til fuel...ikke DY med ude i verdenNår andre selskaper har gått dukken har det typisk skjedd når fuel og ground handling ikke vil gi kreditt lenger. Jeg vil tro at selskapene allerede har regnet på hvor lenge de er villige til å gi kreditt, og begynner å kreve forhåndsbetaling. Så snart fly plutselig ikke får fuel eller baggasje/innsjekkstjenester rakner det gjerne fort.
Offentlige aktører kan typisk ikke nekte å tilby tjenesten fordi betaling uteblir, men kan på den andre siden være nådeløse i å ta arrest i likvide midler for å sikre sine krav. Men det hjelper lite dersom selskapet allerede er pantsatt til toppen av vertikal stabilisator.
Når andre selskaper har gått dukken har det typisk skjedd når fuel og ground handling ikke vil gi kreditt lenger. Jeg vil tro at selskapene allerede har regnet på hvor lenge de er villige til å gi kreditt, og begynner å kreve forhåndsbetaling. Så snart fly plutselig ikke får fuel eller baggasje/innsjekkstjenester rakner det gjerne fort.
Er det noen av de andre aktørene i Europa som kan være interessert i å kjøpe opp Norwegian...men da må de kanskje også ta med seg gjelden på kjøpet?
Legg merke til at Torghatten ikke definerer hva de legger i å "overta deler av DY". Så da er det åpent han de mener kjøpe opp deler av selskapet eller bare overta deres plass i markedet
Norwegian aksjen fallt jo siden det ser ende mer sannsynlig ut at dagens investorer har tapt pengene sine. SAS hoppet opp ca 25%, sammen med mye annet reiserelatert, da det kom positive vaksinenyheter. Så det er derfor en naturlig forklaring her
– Vi har ingen slik prosess pågående i dag, har ikke hatt det og har ingen planer om det, sier han til DN.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.