Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Norwegian fortsetter å tape penger i stort monn:
https://www.nettavisen.no/okonomi/n...-15-milliarder-pa-tre-maneder/3424011419.html
https://e24.no/boers-og-finans/i/4q6GRV/norwegian-halverte-underskuddet-i-andre-kvartal
Som en motvekt og for å sette ting i perspektiv, så kan det vel nevnes at det er ca 2.2 mrd bedre resultat enn SAS sitt Q2 resultat. Er det noen som har trodd at tallene skulle være bedre? 1.5 mrd på tre måneder er helt i tråd med guidet forventet tap i området rundt en halv milliard pr mnd så lenge Covid reiserestriksjonene fortsatt pågår. Tøffe tider, det er det ingen tvil om.
Som en motvekt og for å sette ting i perspektiv, så kan det vel nevnes at det er ca 2.2 mrd bedre resultat enn SAS sitt Q2 resultat. Er det noen som har trodd at tallene skulle være bedre? 1.5 mrd på tre måneder er helt i tråd med guidet forventet tap i området rundt en halv milliard pr mnd så lenge Covid reiserestriksjonene fortsatt pågår. Tøffe tider, det er det ingen tvil om.
Ser i DN at Norwegian sier de har behov for å kvitte seg med et betydelig antall 787 maskiner
Man kan ikke dekke opp løpende utgifter ved å trykke opp nye aksjer i all uendelighet ...
De har likviditet til å klare seg ut året, og egenkapitalen var jo tilsynelatende høy.
Men det ser ikke ut som det er bokført noe særlig verditap på flyene, og det er vel ingen tvil om at flyverdiene har gått betydelig ned under korona. For leasede fly ser det heller ikke ut som de har nedskrevet verdien av bruksrett, og den er iallefall mye lavere all den tid flyene står på bakken.
Uten nevneverdige inntekter, må kontantbeholdningen krympe fort. Man kan ikke dekke opp løpende utgifter ved å trykke opp nye aksjer i all uendelighet ...
En jeg kjenner med svært god innsikt var villig å vedde en kasse whisky på at de ikke ville overleve 2020 ... Hvis noen vil vedde imot, kan jeg formidle kontakt ..![]()
Det er nok ikke i forhold til pre Corona, men i forhold til revidert plan. Vil tro den tar høyde for situasjonen vi er inne i.De kan trykke så lenge nye aksjer så lenge de finner investorer å kjøpe dem.
Det hva forundrer mest er faktum at Norwegian ledelsen forventer full produksjon i 2022. Dette står i sterkt kontrast imot IATA og ICAO forventninger. Ledelsen har ikke gitt noen begrunnelse hvorfor de har slik en sikt på market.
Det er nok ikke i forhold til pre Corona, men i forhold til revidert plan. Vil tro den tar høyde for situasjonen vi er inne i.
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Nå skal næringsministeren, samferdselsminister Knut Arild Hareide og Norwegian-sjef Jacob Schram møtes igjen den 21. september.
D
BOC 12.67% 6+2 787-9
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.