Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Jeg anser det som 10% sannsynlig at du kan fly til LPA i Januar 2021.

Ville ikke lagt så stor vekt på denne sannsynlighetsvurderingen. Den kommer fra samme kilde som påsto det ville dø 100 000 ganger så mange av Corona i Norge som selvdrap som følge av økonomisk nedtur påført av corona.

Det er for meg helt uforståelig at man går inn på aksjen til dobbel pris av emisjon (reell verdi er lavere). Jeg fatter det bare ikke. :D

Reddet av Corona! I ett normalt marked hadde kreditorene faktisk hatt verdier. Dette er helt sjukehus :lol:

Flott at noen arbeidsplasser reddes inntil videre :up:

Jeg ser at det skal driftes med 7 fly og kun i Norge i tiden fremover. Kan noen svare på hvor mange fly Norwegian brukte på å dekke innenriks trafikken i Norge før Corona?

Kjøper folk DY aksjer til dobbel/trippel pris som den blir om kort tid, så har de enten dritsmarte eller spenna gærne. Får man så store fordeler på kjøpe nye rabatterte aksjer, eller er det bare noen som vil skrive av på skatten?

I følge en artikkel bak betalingsmur i Finansavisen så må emisjonskursen bli under en krone, hvis ikke risikeres det at obligasjonseierenes garantier ikke lenger er gyldige. Ser de spekulerer i en pris mellom 70 øre og en krone.

Jeg skal til LPA i januar 2021, under forutsetning at Spania er åpen igjen da.
DY selger flybiletter ditt alle ukedager i januar og februar og skal nå ha Ca 7000 for t/ r for to personer.
Hva er risikoen for at disse flyene ikke går, jfr kun 7 fly skal operere i denne perioden. ? Får man refundert dette hvis de ikke skal befly denne strekningen jeg tenker å bestille? Og kommer billettene til å bli dyrere eller billigere nærmere avgang ?? Hva tror dere???

...
Må du fly med DY da? Det flyr da andre også. Er 90 % sikker på at LPA åpner lenge før januar 2021. Reiser man med Ving/Sunclass f.eks. er du beskyttet av pakkereiseloven, og har større rettigheter. Verd å huske.

Reiser man med Ving/Sunclass f.eks. er du beskyttet av pakkereiseloven, og har større rettigheter. Verd å huske.

Det gjelder vel bare dersom man har kjøpt en annen tjeneste (feks hotell) sammen med flyreisen, ikke for en ren flybillett?

Det er for meg helt uforståelig at man går inn på aksjen til dobbel pris av emisjon (reell verdi er lavere). Jeg fatter det bare ikke. :D....

Det har vrimlet med innlegg i diverse Facebookgrupper og kommentarfelt der folk oppfordrer hverandre til å kjøpe aksjer for å "støtte Norwegian".

Vedlagte eksempel fra E24 viser hvor lite mange skjønner av dette:

Attachments

• Skjermbilde2.png
    Skjermbilde2.png
    173.1 KB · Views: 618
Det har vrimlet med innlegg i diverse Facebookgrupper og kommentarfelt der folk oppfordrer hverandre til å kjøpe aksjer for å "støtte Norwegian".

Gud hjelpe oss alle når disse skal ut og stemme i stortingsvalg

Gud hjelpe oss alle når disse skal ut og stemme i stortingsvalg
shutterstock_editorial_10434333bm.jpg

Litt naiv... but still ... made me smile.

Saken er denne:
Det vil ikke hjelpe mye. Fordi det trenges langt mere en bare sparepenger å kjøpe seg Norwegian "tilbake".

Störste eier i Norwegian blir leasing-selskapene. De skal ha tydelig over 50% av alle aksjer. Siden det ble konvertert mer leasing-gjeld enn opprinnelig annonsert, vil andelen öke.

Så vil du ha kontroll over DY, må du først og fremst snakke med disse, med ACG i spissen. Det kan være en interessant faktum dersom det kommer neste bølge av konsolidering...

Back