intransfer
ScanFlyer Blue
7 fly fram til mars/april 2021 !!?? Her kjøpes det ikke en eneste aksje før ting har landet litt mer.
Yes pleaseSkal det være ketchup på hatten?
https://www.borsen.no/nyheter/slar-alarm-etter-redningspakke---ikke-nok/72427572Slår alarm etter redningspakke: - Ikke nok
Fortsatt bekymring etter at aksjonærene stemte ja til kriseplanen.
Sitter her i koloniene og klør meg i hodet: Vil Norwegians total gjeld gå ned med alt dette inkludert med nye lån og garantier fra onkel stat, eller gå opp til tross billigere lease betingelser og peanøtter til gamle aksjonærer?
Må de legge frem en businessplan med gjetting på når Corona krisen er over og full flyging med reduserte billett priser kan ventes?
Er obligasjonen slettet hvis de er konvertert til aksjer?
Med andre ord, er dette fremdeles et korthus som kan ramle sammen, eller er de på solid grunn nå?
Gratulerer til Norwegian ledelsen som klarte å lande det her altså, og til de ansatte som nå får jobbe videre.
Finner det smått utrolig at aksjen stiger på dette. Jeg burde sikkert solgt, men de er jo så lite verd at det på en måte er meningsløst. Morsommere å sitte med dem som en kuriositet. Men altså... nei. Jeg har ikke regnet på det, men det må da prise selskapet skyhøyt
https://e24.no/boers-og-finans/i/3J0mjd/norwegian-aksjen-rett-opp-etter-redningsplan-vanskelig-aa-se-at-de-kommer-godt-ut-av-aa-kjoepe-aksjer-naaNæss viser til at Norwegian-ledelsens utsagn tilsvarer en kurs ved konvertering av gjelden på rundt 3,5 kroner. Det priser egenkapitalen til Norwegian til 11 milliarder kroner, påpeker han.
På nåværende aksjekurs på 7,3 kroner er egenkapitalen priset til hele 23 milliarder kroner, ifølge Næss.
– Det er et veldig høyt tall. Da må man se på hvor mye penger Norwegian tjener. Skal du verdsettes til 11 milliarder kroner bør du tjene over en milliard kroner og det har Norwegian kun gjort i 2016, sier investeringsdirektøren.
Jeg stusser også over dette.7 fly fram til mars/april 2021 !!?? Her kjøpes det ikke en eneste aksje før ting har landet litt mer.
https://www.borsen.no/nyheter/historisk-dag/72428237Nå skal Schram og konsernledelsen sette planen ut i praksis. Det innebærer blant annet at Norwegian nå i første omgang planlegger å fly som de gjør i dag fram til april 2021. Det vil si at de bare har sju fly i drift.
Skal de da holde på et visst antall ansatte som kan settes i jobb igjen på kort varsel ?Norwegian vil jo selvfølgelig skalere opp om det blir mulig. Men redningsplanen tar utgangspunkt i kun 7 fly i drift til April 2021.
Med andre ord, det skal være mulig å klare seg til April 2021 med lånet fra staten.
Norwegian needs to access the Norwegian State Aid Package of in total NOK 3bn by mid May to manage the significant challenges of the current COVID-19 environment and prepare to gradually re-open its route network and bring back furloughed employeesThe NOK 3bn is assumed to be sufficient to cover the liquidity need until year-end, however given the high degree of uncertaintyon the current market situation, subsequently the exact liquidity need, including size and timing, there could be need for additional funds to have sufficient liquidity runway until operations normalize
Skal de da holde på et visst antall ansatte som kan settes i jobb igjen på kort varsel ?
7 fly fram til mars/april 2021 !!?? Her kjøpes det ikke en eneste aksje før ting har landet litt mer.
Hvor vanlig har det uansett vært? Føler alle mine Norwegian billetter utenriks de siste årene har kostet minst 1000kr hver vei
Det hva mange ikke forstår er denne: Alt dette hva gjøres nå kjøper selskap bare litt mer tid. DY selv sier optimistisk sett ett år. Deretter må de tjene penger på driften eller finne seg ferske penger i form av nytt likviditæt. Den største oppgave er forsatt open task: Å ordne den operative delen og gå i solid pluss slik at man ikke spiser opp eienkapital igjen.
https://e24.no/boers-og-finans/i/Jo8BGR/norwegian-tallet-alle-har-ventet-paa-konverteringskursen-blir-380-kronerI børsmeldingen varsler selskapet at konverteringskursen blir satt til 3,80 kroner.
Basert på et totalt antall aksjer på 3,14 milliarder kroner verdsetter det Norwegian til 11,9 milliarder kroner før emisjonen der 400 millioner kroner skal hentes inn. Det er en økning i markedsverdien på selskapet fra 840 millioner kroner før helgen.
Jeg skal til LPA i januar 2021, under forutsetning at Spania er åpen igjen da.
DY selger flybiletter ditt alle ukedager i januar og februar og skal nå ha Ca 7000 for t/ r for to personer.
Hva er risikoen for at disse flyene ikke går, jfr kun 7 fly skal operere i denne perioden. ? Får man refundert dette hvis de ikke skal befly denne strekningen jeg tenker å bestille? Og kommer billettene til å bli dyrere eller billigere nærmere avgang ?? Hva tror dere???
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.