Ingen håper NAS skal gå konkurs.
Å påpeke at det å ikke tjene penger, samtidig som man har en helt tullerusk gjeld er en dårlig butikk, det ikke ondskap.
Men det føles av og til som om man er det lille barnet i "Keiserens nye klær"
Jo, det er folk som håper og drømmer om at norwegian går konk.
På a.net er det flere som alltid har vært svært negative til selskapet. De har ikke nødvendigvis skrevet «i hope they go bankrupt», men alle som har gått på barneskolen har lært seg å lese mellom linjene, og å tolke en tekst. Dette er svært elementært.
Da norwegian lanserte langdistanse var det svært stor misnøye i USA, spesielt blant amerikanske piloter i de 3 store. Det var ikke måte på hvor mye faenskap det at norwegian skulle fly langdistanse til USA ville skape. Da var det mange som ville norwegian bort.
Jeg har også her inne fått PM der det var en som ikke kunne skjønne at jeg forsvarte norwegian i en debatt, han personlig mente norwegian var et søppelselskap.
Selv ansatte i konkurerende selskaper her inne ønsker jo at sin egen arbeidsplass går konk, så hvorfor er det da ingen som håper at DY går konk?
Selvfølgelig skal man få lov til å uttale seg negativt og vise tvil om et selskap sin evne til å overleve. Og jeg setter stor pris på at de med erfaring i bransjen deler sin kunnskap, selv om det kanskje ikke er en positiv analyse. Jeg mener ikke det å ikke ha positive ord om selskapets finansielle situasjon er det samme som å håpe på en konkurs.
Når enkelte her inne aldri klarer å se noe positivt om selskapet, og støtter opp om all negativitet. Vinkler alt om norwegian til noe negativt og gjør det værre enn det er. Deretter bare kverulerer og nærmest blir krenket er det jo lov å ha en mistanke... redd jeg får et svar fra vedkommende nå....
Poenget er uansett at når man ikke har sagt «håper de går konk» direkte, men stort sett har uttalt seg svært negativt om selskapet i lang tid, så er det svært enkelt å unnskylde seg med «jeg har da aldri håpet at de går konk» når man blir konfrontert med det.
Uff, det her ble alt for langt, og det er nok sletta i morra uansett...