Hadde Norwegian vært en privatperson hadde de vel snart fått besøk av Hallgeir og kommet på TV3.
om det er tillatt med litt humor i disse tider, så har jo ledere av en del lavprisselskaper tidligere gjort alt for å komme på TV

Hadde Norwegian vært en privatperson hadde de vel snart fått besøk av Hallgeir og kommet på TV3.
Du hadde kanskje utsikt til jobb med fast lønn og mulighet til å jobbe overtid...
Politikerne i Sverige ga fem milliarder kroner i krisepakke til flyselskapene. I siste liten ble teksten endret, og Norwegian falt utenfor.
https://e24.no/naeringsliv/i/2GAVol/derfor-var-norwegians-fall-uunngaaelig-fra-startenDerfor var Norwegians fall uunngåelig fra starten
Ledelsen i Norwegian prøvde å skape et marked som ikke eksisterte med penger de ikke hadde
https://www.dn.no/luftfart/norwegia...elp-sa-norwegian-ikke-far-vare-med/2-1-782980
Endringen sier nå at hovedkontoret må ligge i Sverige.
Kanskje den Norske stat også burde forholde seg til selskaper med hovedkontor i Norge, og da faller vel SAS ut (det samme med NAI og NUK)
https://media.no.norwegian.com/pres...rwegian-forsvinner-fra-norsk-luftfart-2986387
Betyr dette at Norwegian trenger ytterlige 9 Mrd? Must be bad joke.
Litt rart at selskap kommer med slik en presse-info og analyse ettersom man just fikk förste pakka. Man skulle forvente at de jobber med å fa plass del2 og del3 av pakka og ikke komme med slik en pressemelding som kan bare tolkes som en "vi trenger mer penger"
Dette henger sammen med Schram sitt innlegg i E24 i gå kveld
https://e24.no/naeringsliv/i/jdjVKe/norwegian-og-debatten-om-selskapets-samfunnsnytte-i-norge
Et typisk Skånvik innlegg slik vi kjenner fra tidligere år der retorikken er at SAS blir forfordelt på bekostning av Norwegian.
I tillegg får de frem at SAS er et svensk selskap...
Norwegian blir forfordelt mener du kanskje?
Norwegian blir forfordelt mener du kanskje?
Ordet «forfordelt» har i dagligtale og gjengs oppfatning totalt skiftet betydning de siste årene. Det betyr egentlig at den forfordelte parten i et oppgjør får mindre enn den andre, men i dag oppfattes det som om den forfordelte parten får mer og/eller bedre betingelser.
Dvs. at dersom det ikke klart fremgår av konteksten, kan det oppstå usikkerhet om hva man egentlig mener med ordet.
Jeg tolker innlegget slik at Norwegian prøver å spille på nasjonale følelser her. Få frem poenget at Norge, Sverige og Danmark stiller opp for svenske SAS, mens bare Norge stiller opp for Norwegian og da med veldig vanskelige betingelser
Ordet «forfordelt» har i dagligtale og gjengs oppfatning totalt skiftet betydning de siste årene. Det betyr egentlig at den forfordelte parten i et oppgjør får mindre enn den andre, men i dag oppfattes det som om den forfordelte parten får mer og/eller bedre betingelser.
Dvs. at dersom det ikke klart fremgår av konteksten, kan det oppstå usikkerhet om hva man egentlig mener med ordet.
Dette henger sammen med Schram sitt innlegg i E24 i gå kveld
https://e24.no/naeringsliv/i/jdjVKe/norwegian-og-debatten-om-selskapets-samfunnsnytte-i-norge
Et typisk Skånvik innlegg slik vi kjenner fra tidligere år der retorikken er at SAS blir forfordelt på bekostning av Norwegian.
I tillegg får de frem at SAS er et svensk selskap...
Hensikten er å påpeke det ubestridte faktum som flere av oss og Menon rapporten slår fast at Norwegian har bidratt STORT samfunnsøkonomisk for Norge.
Hensikten er å påpeke det ubestridte faktum som flere av oss og Menon rapporten slår fast at Norwegian har bidratt STORT samfunnsøkonomisk for Norge. Norwegian blir nå brukt i en politisk heste-handel, og "pakken" (garantiene) de fikk er i realiteten en dødsdom.
Eneste forskjellen er at politikerne nå istedenfor å ta det fulle ansvaret for utfallet av dette - kan skylde på DY selv hvis de går dukken ved si at "vi ga dem jo en sjanse". Noe de vel egentlig ikke har gjort.
Nå må ledelsen bruke alle sine ressurser på å forsøke å innfri disse kravene, for å få en pakke som antagelig ikke er stor nok uansett, istedenfor å bruke
tiden på å restrukturere for tiden etter.
- Enten så vil man ha et norsk selskap - eller ikke! Så enkelt er det. Hvis man vil så får man sørge for å gjøre det som trengs!
At den norske stat samtidig støtter svenske SAS når svenskene ikke støtter norske DY er jo også helt bak mål.
Dette kommer til å gå inn i historien som en av de større samfunns-økonomiske tabbene man gjorde under koronakrisen hvis DY går dukken.
Resultatet blir et svenskt SAS med mer eller mindre innenriks monopol, skyhøye priser og generelt dårlig tilbud, og et FR etc. som skummer fløten med utenlandsk arbeidskraft i lang lang tid fremover.
Kanskje løsningen for DY er å selge seg selv til norske Widerøe for kr 1,- . Da får politikerne her noe å tenke på...
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.