Bedre å få litt penger nå, enn ingenting om 1 måned?
Ja, tipper det er det banken sier :stir
Bedre å få litt penger nå, enn ingenting om 1 måned?
Er det mulighet for å finne en oversikt over antall fly også som parkert rundt omkring ??
Jan
Ser nå Norwegian tilbyr å avbestille reiser ganske langt frem i tid, så lenge man får refusjonen i form av cash points. Antar det da blir regner som et cash point kjøp, og ikke en fremtidig reise, og det dermed utløser innbetaling fra kredittkortselskapene?
Men samtidig mister jo jeg kredittforsikringen min....
Hele støttepakken på tre milliarder kroner neppe er nok, all den tid DNB Markets estimerer en månedlig negativ kontantstrøm på 1,5 til to milliarder kroner.
Så er spørsmålet hvilke aksjonærer man ser for seg skal bidra med frisk egenkapital til Norwegian.
Etter at Niels Smedegaard tok over som styreleder i Norwegian, Geir Karlsen tok over som finansdirektør og Jacob Schram tok over som konsernsjef har Kjos og Kise null innflytelse i Norwegian. De er «lame ducks». Det er altså svært lite trolig at Kjos og Kise står klare til å skyte inn ny egenkapital i Norwegian.
Om jeg skal melde meg inn i "støtt norwegian" og synes det er en god idé med den norske stats støtte så mangler jeg enda informasjon om hvor mange ansatte som egentlig er norske ansatte i "Norwegian" (inkluderer alle kreative underpartier, og igjen: med "norske" så er det ikke ment raseætt). Ville hjulpet på sympatien. Har spurt om dette før men ser den ble stående ukommentert.
Bjørn Kise og Bjørn Kjos og familiens investeringsselskap kaller tilbake Kjos alle aksjer de har lånt ut i markedet til såkalt shorting.
Norwegian har onsdag sendt en forespørsel til sine obligasjonslångivere der de ber om godkjenning til å ikke betale renter eller avdrag - eller tilsvarende - i en periode frem til klokken 18 30. juni, fremgår det av en melding til obligasjonslångiverne onsdag kveld.
Norwegian ber om rente og avdragsfrihet på obligasjonslånet frem til 30 juni.
Tilsammen utgjør disse lånene litt under 6 milliarder kroner
https://www.dn.no/luftfart/norwegia...il-ikke-betale-renter-eller-avdrag/2-1-781501
Årsaken er at Norwegian har mange ulike lån og finansieringsordninger, og derfor må få kontakt med et mylder av långivere spredt på de fleste kontinenter – og be om utsettelse av renter og avdrag..
Det var vel omtrent sånn jeg levde livets glade dager på 90-tallet. Fikset det jeg, med renter og avdrag.
Årsaken er at Norwegian har mange ulike lån og finansieringsordninger, og derfor må få kontakt med et mylder av långivere spredt på de fleste kontinenter – og be om utsettelse av renter og avdrag..
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.