Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Tipper bankerne siger, remove old and lose canons on deck, vi har kontrollen videre herfra. Ikke nødvendigvis negativt for Norwegians overlevelse, og vejen videre mod de næste to trancher...

Det er skikkelig , skikkelig krise nå, men samtidig er det mange som jobber for å få til noe lurt. Det bør det være; Skikkelig lurt og komme skikkelig fort.

Hvor mange er permittert på baser i utlandet i tillegg til de skandinaviske som er permittert ?? I tillegg til de som jobber for Norwegian er berørt, som på handling, rengjøring og ansatte i bedrifter som står for sikkerhetskontroll, ansatte på gate osv. Erb flyene som er registrert i Irland også satt på bakken ??

Er det mulighet for å finne en oversikt over antall fly også som parkert rundt omkring ??

Jan

Ser nå Norwegian tilbyr å avbestille reiser ganske langt frem i tid, så lenge man får refusjonen i form av cash points. Antar det da blir regner som et cash point kjøp, og ikke en fremtidig reise, og det dermed utløser innbetaling fra kredittkortselskapene?

Men samtidig mister jo jeg kredittforsikringen min....

Nå tilbyr de 20 % ekstra cash points til dem som vil utsette flyturen sin.....
En gulrot for å få inn mest mulig penger kjappest mulig fra kredittkortselskapene ?

https://www.norwegian.no/ruteinformasjon/updates/

DN lurer på hvem av Norwegians gjenværende aksjonærer som vil redde selskapet.

Hele støttepakken på tre milliarder kroner neppe er nok, all den tid DNB Markets estimerer en månedlig negativ kontantstrøm på 1,5 til to milliarder kroner.
Så er spørsmålet hvilke aksjonærer man ser for seg skal bidra med frisk egenkapital til Norwegian.

Etter at Niels Smedegaard tok over som styreleder i Norwegian, Geir Karlsen tok over som finansdirektør og Jacob Schram tok over som konsernsjef har Kjos og Kise null innflytelse i Norwegian. De er «lame ducks». Det er altså svært lite trolig at Kjos og Kise står klare til å skyte inn ny egenkapital i Norwegian.

Bak betalingsmur:
https://www.dn.no/borskommentar/nor...arer-skal-egentlig-redde-selskapet/2-1-781062

Tidligere har jo Norwegian hevdet at måten de organiserte selskapsstrukturen gjorde så de enkelt kunne kutte ut selskaper og satsninger de ikke tjente penger på. Har det vist seg at dette kun var noe som så lurt ut i teorien?

En annen utfordring er vel at ved nedlegging av baser så skal de involverte ha lønn i 3-6 mnd, der selskapet må ta regningen. Bare det vil jo fort bli et milliardbeløp.

Om jeg skal melde meg inn i "støtt norwegian" og synes det er en god idé med den norske stats støtte så mangler jeg enda informasjon om hvor mange ansatte som egentlig er norske ansatte i "Norwegian" (inkluderer alle kreative underpartier, og igjen: med "norske" så er det ikke ment raseætt). Ville hjulpet på sympatien. Har spurt om dette før men ser den ble stående ukommentert.

Ikke akkurat svar på spørsmålet ditt Polaris, men her har du en kalkulasjon på samfunnsnytten av de 1,44 millioner utenlandske passasjerene Norwegian fløy inn i Norge i 2019: https://www.menon.no/wp-content/uploads/2020-31-Norwegian.pdf

Norwegian ber om rente og avdragsfrihet på obligasjonslånet frem til 30 juni.

Tilsammen utgjør disse lånene litt under 6 milliarder kroner

https://www.dn.no/luftfart/norwegia...il-ikke-betale-renter-eller-avdrag/2-1-781501

Norwegian har onsdag sendt en forespørsel til sine obligasjonslångivere der de ber om godkjenning til å ikke betale renter eller avdrag - eller tilsvarende - i en periode frem til klokken 18 30. juni, fremgår det av en melding til obligasjonslångiverne onsdag kveld.

Norwegian ber om rente og avdragsfrihet på obligasjonslånet frem til 30 juni.

Tilsammen utgjør disse lånene litt under 6 milliarder kroner

https://www.dn.no/luftfart/norwegia...il-ikke-betale-renter-eller-avdrag/2-1-781501

Det er altså nogle vilde kommentarer, som ham Smedegaard er citeret for. Man må tage hatten af for hans ærlighed i det mindste; de der går med på disse krav bliver i hvert fald gjort kraftigt opmærksom på, at uret viser fem minutter før lukketid.

Årsaken er at Norwegian har mange ulike lån og finansieringsordninger, og derfor må få kontakt med et mylder av långivere spredt på de fleste kontinenter – og be om utsettelse av renter og avdrag..

Det var vel omtrent sånn jeg levde livets glade dager på 90-tallet. Fikset det jeg, med renter og avdrag.

Det var vel omtrent sånn jeg levde livets glade dager på 90-tallet. Fikset det jeg, med renter og avdrag.

Du hadde kanskje utsikt til jobb med fast lønn og mulighet til å jobbe overtid...

For flybransjen hjelper det neppe å fly ekstra mye etter at coronakrisen slipper taket hvis ingen vil betale for å sitte i setene

Årsaken er at Norwegian har mange ulike lån og finansieringsordninger, og derfor må få kontakt med et mylder av långivere spredt på de fleste kontinenter – og be om utsettelse av renter og avdrag..

Hadde Norwegian vært en privatperson hadde de vel snart fått besøk av Hallgeir og kommet på TV3.

Back