Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
UK-Spania? Bra, da kan de beholde basen der [emoji106]

UK-Spania? Bra, da kan de beholde basen der [emoji106]
Det er kanskje ikke så vanskelig å se hvor "nye" DY har en fremtid
England til Syden virker jo profittabelt, men da er det jo plutselig ikke så interessant for oss her på berget. Og de tallene er vel ikke hemmelige eller basert på trafikken i januar![]()
England til Syden virker jo profittabelt, men da er det jo plutselig ikke så interessant for oss her på berget. Og de tallene er vel ikke hemmelige eller basert på trafikken i januar![]()
Er det egentlig profitabelt for DY? Hvem konkurrerer man med, og har de man konkurrerer med høyere eller lavere enhetskost enn DY?
Greit å se to ganger på tallene, og tenke seg litt om før man konkluderer med at UK-ES er der gullgruva er.
En annen faktor nå er hvor hard økonomien blir rammet i forskjellige land, det kan nok gi store utslag på oversikten.
Kommer Norwegian til å fortsette å fly Boeing 787 eller kommer de til å slutte med lang distanse. Hva tror dere ?
Har de tjent på lang distanse i det hele tatt ?
DY har jo lagt ned trafikken fra LGW til Kreta så det kan jo i alle fall ikke ha vært så lukrativt... ??England til Syden virker jo profittabelt, men da er det jo plutselig ikke så interessant for oss her på berget. Og de tallene er vel ikke hemmelige eller basert på trafikken i januar![]()
Det er kanskje ikke så vanskelig å se hvor "nye" DY har en fremtid
Kjøp lavt, selg høyt!
Med børsene i fritt fall vil du se mange sånne rapporter for selskap i alle bransjer dessverre. Dette er ikke en god tid til å spå selskapsverdi, Corona gjør alt til lotto.
Er dette tallene for alle selskap, så indikerer den, men sier ikke noe om hvor mye av dette DY/DI eller hva de kaller seg der borte tjener.
Der er vel en del store LCC's som flyr UK-SP
DN Magasinet har det nærmeste en kan kalle en nekrolog for Norwegian (bak betalingsmur)
https://www.dn.no/magasinet/dokumen...bjorn-h-kise/norwegians-nodlanding/2-1-777818
Et utsagn fra professor Steen ved NHH skjønner jeg ikke helt..
"Frode Steen mener at staten har et ansvar for å redde Norwegian og konkurransen i Norge.
– Nettopp fordi det er myndighetsvalg som nå gjør at Norwegian sliter, bør vi ta ansvar for selskapet, sier han."
Hvilket myndighetsvalg er det som gjør at Norwegian sliter?
Jeg tror det er litt feil av Steen. Jeg tror regjeringen har skapt en klok pakka.
Kan være han tenker i et historisk perspektiv da staten Norge faktisk var en aktiv eier i blåhalene og at dette nå også bør komme rødnesene til gode(dette er det jeg mener han tror og det kan være fryktelig feil- understreker dette).DN Magasinet har det nærmeste en kan kalle en nekrolog for Norwegian (bak betalingsmur)
https://www.dn.no/magasinet/dokumen...bjorn-h-kise/norwegians-nodlanding/2-1-777818
Et utsagn fra professor Steen ved NHH skjønner jeg ikke helt..
"Frode Steen mener at staten har et ansvar for å redde Norwegian og konkurransen i Norge.
– Nettopp fordi det er myndighetsvalg som nå gjør at Norwegian sliter, bør vi ta ansvar for selskapet, sier han."
Hvilket myndighetsvalg er det som gjør at Norwegian sliter?
Kan han mene det norske avgiftsregime? Dog er jo det verken unikt for Norwegian eller deres største problem
Og på tross av at Staten eide en liten del av SAS så fikk jo Norwegian bra med fødselshjelp i starten. Hvilket jeg tror var klokt og riktig
Vi som fellesskap har tatt inntektsgrunnlaget fra bedriftene, og det eneste vi tilbyr som kompensasjon er et lån til å dekke løpende kostnader i nedstengningsperioden – et lån som må betales tilbake med renter etterpå? Det var da ikke et finansieringsproblem som skulle løses? Det var inntektsbortfall som følge av et offentlig pålegg.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.