Til informasjon så har 6 partier på stortinget - et overveldende flertall - gått in for å redde DY.
Så de som måtte mene noe annet her inne er i klart mindretall. Når det gjelder hva "folket" mener
så blir jo NAS aksjen kalt for "folkeaksjen over noen andre" stadig vekk, så tror vi også kan legge den død.
På tide for enkelte her å begynne se fremover.
Jeg ser fremover og er fullt klar over redningspakken som flere partier har stilt seg bak.
Beklager, men uansett hvor mye jeg skulle ønske stabilitet og en fremtid for Norwegian, så klarer jeg i dagens situasjon rett og slett ikke å se den.
Jeg skal begrunne hvorfor.
Norwegian har skyhøy gjeld
Jeg tror at markedet spesielt for fritidsreiser vil bli ekstremt lavt i veldig lang til fremover fordi coronakrisen påvirker svært stor del av privatøkonomien til store deler av befolkningen langt inn i fremtiden. De som nå blir permittert og arbeidsledige vil bygge opp økonomisk buffer dersom en ny krise oppstår fremfor å bruke sparepenger og forbrukslån på ferie og weekendturer.
Markedet for fly vil forbli svært lavt i tiden fremover så Norwegian vil slite med å skaffe likvide midler gjennom salg av flåten.
Jeg klarer rett og slett ikke å få regnestykket med Norwegian sine forpliktelser på den ene siden og inntekter på den andre siden til å gå opp.
Du må gjerne kalle meg pessimist. Jeg har levd noen år og sett svingninger i samfunnet og næringslivet. Det som skjer nå i samfunnet er noe besteforeldrene mine, som var født før 1900, fortalte om. Jobbetid, depresjoner og Spanskesyken.
Sorry, jeg ser ikke lyset på samme måte som noen av dere andre som tror at om noen uker, så er reiselysten tilbake og alt er bare herlighet og glede og Norwegian vil få det knallåret som guidingen tilsa