Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Mener å ha sett her på forumet også omregistrering fra LN til SE... men mulig jeg har sett feil

Neida, du har ikke sett feil. Etter en nøyere gjennomgang, så er det omtrent halvt om halvt fra norsk og irsk register som er overført til svensk.

Vistnok pga Brexit så trengte de å registrere en del fly i ett EU land

Javel, trodde Irland var et EU land.

Uansett strålende å høre at dette ikke er en skattemotivert omregistrering. Da hadde det jo vært litt pinlig å be om hjelp fra Norge

Javel, trodde Irland var et EU land.

Uansett strålende å høre at dette ikke er en skattemotivert omregistrering. Da hadde det jo vært litt pinlig å be om hjelp fra Norge

Hehe. Hvis du stiller som krav at et foretak ikke skal få velge land for registrering av fly nokså fritt, da ryker det mange hjelpepakker rundt omkring. Inkl. SAS sin, om jeg ikke tar feil.

Det er også like mye kjent at det meste av produksjonen her i Norge, gjøres av norske ansatte. Bosatt og skattende til Norge

Ja, det har jo vært mye snakk om gode forhold.

På den andre siden har jeg da hatt førstehånds reportasje fra nordmenn ansatte via OSM aviation som har slava på Las Palmas og i London. Ble det slutt på det før corona-pandemien? Hvordan kan Norwegian ha så lave kostnader og kalle seg for lavkost om det er slik at ALLE deres ansatte er norske/svenske/danske (så ikke noen misforstår ;) ) på faste kontrakter med arbeidsrettigheter og bedre lønn enn i SAS? Hvor mange prosent av produksjonen til "NORWEGIAN" (og da snakker vi om den Norwegianen som folk flest forholder seg til, og da ikke tusen-og-førti kreative underkompanier som de har flyene registrert i) har slike faste godt betalte ansatte? Og hvor mange tilhører Norge - siden det virker som man forventer at Norge alene skal redde Norwegian?

Kanske redan har samtalats om här idag men skriver ändå.
Svenska staten gick ju idag ut ett stöd på 5miljarder SEK till flygindustrin, varav 1,6 miljarder gick direkt till SAS.
För att få del av bidraget gällde att bolaget hade huvudkontor eller större delen av verksamheten i Sverige.
Men Norwegian Air Sweden med ca. 50 flygplan i flottan på SE-reg har väl huvudkontor i Stockholm, och borde väl få ta del av pengarna kan jag tycka?

Hvis den norske stat skal yde hjælp til Norwegian. kan de så forlange, at selskabet skiller sig af med alle selskaber og aktiviteter f.ex bank, der ikke har noget med Norge at gøre...
Hilsen Ole

Hvis den norske stat skal yde hjælp til Norwegian. kan de så forlange, at selskabet skiller sig af med alle selskaber og aktiviteter f.ex bank, der ikke har noget med Norge at gøre...
Hilsen Ole

Nå er det lenge siden Norwegian hadde noe med banken å gjøre, annet enn de leier ut navnet.

Hilsen Ole

Norwegian solgte Bank Norwegian høsten 2019.

w

Refusjon i cash points?!?!
Jeg håper ingen er så dumme at de lar seg lure av dette. Går Norwegian over ende, kan du se langt etter cash points'ene dine.
Så dette er ingen lur løsning altså ?
Hva er det smarteste man kan gjøre med en billett som er litt fram i tid, dersom det blir innreiseforbud i det landet man skal til på reisetidspunktet ?

Så dette er ingen lur løsning altså ?
Hva er det smarteste man kan gjøre med en billett som er litt fram i tid, dersom det blir innreiseforbud i det landet man skal til på reisetidspunktet ?

Hvis Norwegian går konkurs, kan du ikke regne med å få igjen noe som helst hvis ditt krav til konkursboet er cash points. Da står nok de andre kreditorene mye sterkere.

Jeg tar det for gitt at du har reiseforsikring, og da dekker den omkostningene dine, altså det flybilletten koster.

Hvis Norwegian går konkurs, kan du ikke regne med å få igjen noe som helst hvis ditt krav til konkursboet er cash points. Da står nok de andre kreditorene mye sterkere.

Jeg tar det for gitt at du har reiseforsikring, og da dekker den omkostningene dine, altså det flybilletten koster.
Jeg har både reiseforsikring og billett betalt med Mastercard kredittkort ja :-)

Ikke hvis man handlet på 9 kroner...
Sant! Men når man som jeg handlet på hhv 140 (eller hva det var) og så på 33 så er det mest av akademisk interesse :)

"Meg meg meg meg"

Men muøigens bra for de ansatte i Norwegian og det er det som så klart betyr mest nå.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Ser nå Norwegian tilbyr å avbestille reiser ganske langt frem i tid, så lenge man får refusjonen i form av cash points. Antar det da blir regner som et cash point kjøp, og ikke en fremtidig reise, og det dermed utløser innbetaling fra kredittkortselskapene?

Men samtidig mister jo jeg kredittforsikringen min....

I følge Norwegian har 48.000 kunder takket ja til dette tilbudet

https://finansavisen.no/nyheter/luf.../48.000-nordmenn-bidrar-til-a-redde-norwegian

48.000 Norwegian-kunder har i løpet av 36 timer valgt å slå til på flyselskapets tilbud om å konvertere billetter til CashPoints.

Back