Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Tror du misforstår; ingen har sagt at Norge skal redde SAS alene :) lige nu er det DK og SE som har tjansen, men er sikker på regeringerne vil se positivt på en eventuel involvering af Norge til at løfte opgaven

Jeg ser at det kan misforståes, men jeg mente ikke at den norske stat skulle redde SAS alene, men om vi i det hele tatt skal være med på å redde SAS. Hvis vi (den norske stat) skal redde SAS, må det evt. bli SAS Norge.
 
Det eneste jeg anser som realistisk er hvis den norske stat kjøper eierandeler i det som utgjør norsk innenrikstrafikk - Norwegian Air Shuttle - med sine 24 fly. Og så lar alle andre deler av selskapet gå konkurs. Aldri i verden om opposisjonen - eller for den sags skyld KRF / Venstre - ønsker å eie / redde Norwegian sitt utenlandseventyr. Dreamliners bye, bye.

Prøv på nytt... NAS/NAN/NSE er (var) alle tre kjernen av den nordiske driften. I Norge har det den siste tiden vært flere svenske enn norske registreringer. Ikke se deg blind i hvilket land flyet er registrert i - det sier ikke noe annet enn akkurat dét. Det nordiske Norwegian består av ca 80 fly, hvorav +- 50ish i Norge
 
Hvem som eier hva eller hvordan er vel egentlig uvesentlig i denne saken. Dette dreier seg egentlig om både eksisterende og fremtidige arbeidsplasser. Det innebærer at norske myndigheter først og fremst må fokusere på hva som må gjøres for å redde Norwegian sine norske arbeidsplasser, så får Spania, UK, etc bry seg om sine. For SAS som er multinasjonalt nå er det litt mer komplisert, og således må bli en form for samarbeid mellom landene, men det betyr heller ikke at Norge automatisk skal bidra med egenkapital. Dog må en form for koordinasjon foregå mellom landene, men så får SAIL etc, bli Irland eller UK sin oppgave (de ansatte er der er vel mye britiske?)
 
Prøv på nytt... NAS/NAN/NSE er (var) alle tre kjernen av den nordiske driften. I Norge har det den siste tiden vært flere svenske enn norske registreringer. Ikke se deg blind i hvilket land flyet er registrert i - det sier ikke noe annet enn akkurat dét. Det nordiske Norwegian består av ca 80 fly, hvorav +- 50ish i Norge


Og alle ansatte er norske?
 
Alle ansatte i Skandinavia har gode skandinaviske betingelser uavhengig av den enkeltes nasjonalitet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Med norske menes det norske ansatte, ikke arisk norsk raseætt...jeez :D


Men i Danmark er de danske, i Sverige er de svenske og ikke så mange norske og mye annet der i mellom. Du spurte jo dumt og fikk et oppklarende svar.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Men i Danmark er de danske, i Sverige er de svenske og ikke så mange norske og mye annet der i mellom. Du spurte jo dumt og fikk et oppklarende svar.


Prøv å les mellom linjene framfor å komme med personangrep, så kommer vi oss videre i diskusjonen ^_^
 
Prøv å les mellom linjene framfor å komme med personangrep, så kommer vi oss videre i diskusjonen ^_^


Ikke fortell meg at du ikke hadde en agenda med ditt spørsmål!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ikke fortell meg at du ikke hadde en agenda med ditt spørsmål!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nja,
Jeg synes Polaris kom med et betimelig spørsmål.
Merkelig hvor mange som ikke vil diskutere sannheten.
Det er vel en kjent sak at Norwegian har vært rimelig kreative for å slippe norske skatter og avgifter?

Da er det vel betimelig å vite hva våre norske skattepenger skal brukes til?

:fly
 
Nja,

Jeg synes Polaris kom med et betimelig spørsmål.

Merkelig hvor mange som ikke vil diskutere sannheten.

Det er vel en kjent sak at Norwegian har vært rimelig kreative for å slippe norske skatter og avgifter?



Da er det vel betimelig å vite hva våre norske skattepenger skal brukes til?



:fly



Det er også like mye kjent at det meste av produksjonen her i Norge, gjøres av norske ansatte. Bosatt og skattende til Norge
 
Det er også like mye kjent at det meste av produksjonen her i Norge, gjøres av norske ansatte. Bosatt og skattende til Norge

Tja , hva vet jeg?
Jeg tok akkurat en titt på Flightradar24. Der kan du nå se en del innenlandsruter som blir betjent av Norwegian Air Sweden.
Om de bor eller skatter til Norge vet ikke jeg, men jeg mener allikevel at det bør belyses om våre skattepenger blir brukt på en rettferdig måte.

:fly
 
Tja , hva vet jeg?

Jeg tok akkurat en titt på Flightradar24. Der kan du nå se en del innenlandsruter som blir betjent av Norwegian Air Sweden.

Om de bor eller skatter til Norge vet ikke jeg, men jeg mener allikevel at det bør belyses om våre skattepenger blir brukt på en rettferdig måte.



:fly



Det er veldig mye norsk crew der, om ikke stort sett. At flyene er på svensk AOC, sier ingenting om hvor de ansatte hører hjemme

Så her er du ganske ikke helt oppdatert?
 
Det er veldig mye norsk crew der, om ikke stort sett. At flyene er på svensk AOC, sier ingenting om hvor de ansatte hører hjemme

Så her er du ganske ikke helt oppdatert?

Det er det vel ingen som er, hvis du ikke er ansatt i Norwegian da.
Men poenget mitt er rettferdig bruk av norske skattepenger
At norske crew flyr på andre lands AOC er jeg klar over.

:fly
 
Det er det vel ingen som er, hvis du ikke er ansatt i Norwegian da.
Men poenget mitt er rettferdig bruk av norske skattepenger
At norske crew flyr på andre lands AOC er jeg klar over.

:fly

Hva er grunnen til at Norwegian har omregistrert fly fra norsk til svensk AOC?
 
Back
Top