Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Tør/bør de mon reducere på hovedstadsruterne i Skandinavien også? Vil nok være svær at sluge for Norwegian, hvis det bliver nødvendigt, tænker jeg, men i disse tider bør de nok bide stoltheden i sig

Nå var det riktig nok vinterferie i Norge denne uken men jeg reiste med DY OSL - ARN t/r før i uken og var rundt 40% load begge veier...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nå var det riktig nok vinterferie i Norge denne uken men jeg reiste med DY OSL - ARN t/r før i uken og var rundt 40% load begge veier...
Og vinterferie i Sverige, det merkes godt på trafikken flere steder tenker jeg.

Nesten litt som forventet ble emisjonen overtegnet, slik jeg skjer når kursen dumpes. Så da trengte ikke garantistene bidra og kan ta i mot provenyet deres

https://newsweb.oslobors.no/message/471675

Ellers var det en drøy prosent sløve aksjonærer som ikke benyttet seg av eller solgte tegningsrettene sine og dermed har kastet over 30 millioner kroner ut av vinduet

Bjørn Kjos og hans selskaper vil sitte igjen med 18,5% etter emisjonen

Nesten litt som forventet ble emisjonen overtegnet, slik jeg skjer når kursen dumpes. Så da trengte ikke garantistene bidra og kan ta i mot provenyet deres

https://newsweb.oslobors.no/message/471675

Ellers var det en drøy prosent sløve aksjonærer som ikke benyttet seg av eller solgte tegningsrettene sine og dermed har kastet over 30 millioner kroner ut av vinduet

Bjørn Kjos og hans selskaper vil sitte igjen med 18,5% etter emisjonen

En av den ene prosenten er på forumet her kan du si.. han køddet det til med sin bank og så i dag at tegningsrettighetene var borte :headbang

En av den ene prosenten er på forumet her kan du si.. han køddet det til med sin bank og så i dag at tegningsrettighetene var borte :headbang

Jeg også, men så oppdaget jeg at det var hele 2 (to) aksjer jeg hadde der, så jeg lever ganske fint med tapet.

Jeg hadde to aksjer foer emisjonen som et resultat av tegningsretter fra den forrige emisjonen. Jeg var visst en av de sloeve, men jeg vet ikke om saa faa aksjer gir tegningsrett. Jeg saa ingen rettigheter i nettbanken. Jeg hadde solgt mine andre aksjer som var grunnlaget for tegningsrettene foer forrige emisjon, men da jeg hadde dem paa en viss dato fikk jeg retter allikevel.

Jeg hadde to aksjer foer emisjonen som et resultat av tegningsretter fra den forrige emisjonen. Jeg var visst en av de sloeve, men jeg vet ikke om saa faa aksjer gir tegningsrett. Jeg saa ingen rettigheter i nettbanken. Jeg hadde solgt mine andre aksjer som var grunnlaget for tegningsrettene foer forrige emisjon, men da jeg hadde dem paa en viss dato fikk jeg retter allikevel.

Korrigerer meg selv. Ser jeg kunne ha faatt fire aksjer, ja ja. Overlever det. Det forsvant i barnepass og mange reiser. Jeg haaper Norwegian overlever ogsaa.

Så er spørsmålet hvis Norwegian må sette sine MAX fly på bakken, hvor mye koster det per dag, og hvor fort blir da emisjonspengene brukt opp. Tør vi snart spå at Kjos i starten av 2020 beskriver 2019 som en dritt år, ber om mer penger og sier 2020 skal bli så mye bedre for nå skal de høste det de har sådd?

Så er spørsmålet hvis Norwegian må sette sine MAX fly på bakken, hvor mye koster det per dag, og hvor fort blir da emisjonspengene brukt opp. Tør vi snart spå at Kjos i starten av 2020 beskriver 2019 som en dritt år, ber om mer penger og sier 2020 skal bli så mye bedre for nå skal de høste det de har sådd?

Om de så langt ikke har satt MAX på bakken, så blir de vel nå "tvunget" når Storbritannia stenger luftrommet for denne typen, les de brukes vel derfra bl.a til USA

Det tør jeg spå allerede; 2019 blir et typisk drittår. Nok en runde på monopolbrettet der NAS dessverre havner på et par dyre hoteller de egentlig ikke har råd til å lande på ("Uheldige engangseffekter"). Samtidig tør jeg også spå at neste års kriseemisjon ("Motta penger når man passerer start") kommer til å bli fulltegnet, da norske småsparere fremdeles tror Kjos har en genial plan på gang.

Og da satte også Norwegian sine fly på bakken.

Tør vi snart spå at Kjos i starten av 2020 beskriver 2019 som en dritt år, ber om mer penger og sier 2020 skal bli så mye bedre for nå skal de høste det de har sådd?

Mulig han gjør en vri: MAX uflaks !

(Beklager, kunne ikke DY meg)

På forsiden av Finansavisen i dag så skrives det at de tror de kan sende regningene videre til Boeing om/når de setter flyene, men er usikker på om det er så lett? RR betalte dem jo jo ikke akkurat fra dag 1.....

De kan nok sende en regning til Boeing, men den dekker neppe hele tapet.

Dette er jo uflaks så klart, men sånn er luftbransjen. Det nytter ikke å operere uten feilmargin. En må bare håpe at dette går fort over, for dette kommer til å koste.

De kan nok sende en regning til Boeing, men den dekker neppe hele tapet.

Dette er jo uflaks så klart, men sånn er luftbransjen. Det nytter ikke å operere uten feilmargin. En må bare håpe at dette går fort over, for dette kommer til å koste.

Men no syntes eg faktisk litt synd på Norwegian, først problemene med 787, så når det løste seg, så kommer dette

Back