Au, Au.
Lillebror Kjos skulle hørt på Storebror Kjos og solgt til IAG i fjor høst.
Tror nok lillebror tenker litt mer langsiktig enn storebror.
En del interessant info om videre strategi, markeder etc her;
PDF: Norwegian Investor presentasjon 8. Jan. 2019
Da skulle man spare 2-3Mrd , ikke i tillegg skyte inn 2-3Mrd
Nei, absolutt ikke, om da ikke hullet er 2x så stort å fylle som først antydet.Det ene utelukker ikke det andre
Nei, absolutt ikke, om da ikke hullet er 2x så stort å fylle som først antydet.
Tror nok lillebror tenker litt mer langsiktig enn storebror.
En del interessant info om videre strategi, markeder etc her;
PDF: Norwegian Investor presentasjon 8. Jan. 2019
Den holdt vel i 20 dager ?
Da skulle man spare 2-3Mrd , ikke i tillegg skyte inn 2-3Mrd
Litt rart å følge med på media når det kommer dårlige nyheter om Norwegian.
Stadig en Elnæs fra Winair som roterer i de forskjellige mediahusene for å snakke opp selskapet.Det skjer stadig vekk.
Når jeg sjekker litt på Winair AS, ser jeg et firma uten inntekter eller annen særlig aktivitet innen luftfart.
Hva i all verden gjør han kvalifisert til å ytre seg så skråsikkert om hva som skjer innen luftfarten?
Hvis han er så verdifull som konsulent innen bransjen burde vel selskapet hans vise til litt mer positive resultater.
0 ansatte i Winair.
0 lønn til daglig leder.
:fly
Hvis du sjekker Linkedinprofilen hans, ser du at han har plenty relevant erfaring.
De som handler Norwegian-aksjer i dag, handler i blinde siden de ikke vet hva emisjonskursen blir (og av den grunn vet de ikke hvor stor del av selskapet de kjøper/ selger i dag heller). På pressekonferansen var det likevel ikke én oppegående journalist som stilte spørsmål om hvilke tall som legges til grunn i emisjonen. Hvor mye av Norwegian får Fredriksen for 3 mrd.?
Kursen i dag kan derfor egentlig være hva som helst.
Emisjonen i dag var vel fortrinnsemisjon, hvor Fredriksen og co kun garanterte for en viss kurs. Dagens aksjonærer (eller basert på en annen fremtidig dato) vil få tegningerettighet og kan vel da kjøpe til denne emisjonskurs. Kursen er vel satt såpass lav at det fort blir fulltegnet (enten av dagens aksjonærer, eller av dem som kjøper tegningsrettighene av dem). Fredriksenss «play» her er vel primært å cashe inn 1.5% i garantiprovisjon.
Vet ikke hva du vil med dette, men såvidt jeg vet er det veldig få som vil stå frem i media og snakke om dette temaet. Det er ikke slik at folk som har peiling kommer løpende, så vi skal faktisk være glad for at noen gidder.Litt rart å følge med på media når det kommer dårlige nyheter om Norwegian.
Stadig en Elnæs fra Winair som roterer i de forskjellige mediahusene for å snakke opp selskapet.Det skjer stadig vekk.
Når jeg sjekker litt på Winair AS, ser jeg et firma uten inntekter eller annen særlig aktivitet innen luftfart.
Hva i all verden gjør han kvalifisert til å ytre seg så skråsikkert om hva som skjer innen luftfarten?
Hvis han er så verdifull som konsulent innen bransjen burde vel selskapet hans vise til litt mer positive resultater.
0 ansatte i Winair.
0 lønn til daglig leder.
:fly
Vet ikke hva du vil med dette, men såvidt jeg vet er det veldig få som vil stå frem i media og snakke om dette temaet. Det er ikke slik at folk som har peiling kommer løpende, så vi skal faktisk være glad for at noen gidder.
Enig. Jeg synes også han er reflektert, nyansert og balansert, så all honnør til folk som gidder å uttale seg.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.