Hvordan du fremstår er ikke noe du kan velge selv, men hvordan andre oppfatter deg. Selv må jeg si meg enig med deg i, at du faktisk ikke fremstår som noe som helst.Jeg fremstår ikke som noe helst, annet enn meg selv, og mine meninger.
Hvordan du fremstår er ikke noe du kan velge selv, men hvordan andre oppfatter deg. Selv må jeg si meg enig med deg i, at du faktisk ikke fremstår som noe som helst.Jeg fremstår ikke som noe helst, annet enn meg selv, og mine meninger.
Hvis Norwegian kommer i brudd med lånevilkårene sine, kan flyselskapet fort ende med å krangle med obligasjonseierne gjennom store deler av 2019, tror analytiker
Forsvinner litt blant nyhetene, men 2018 innebar et tap på 3,8milliarder. Vet ikke om det var mer eller mindre enn ventet?
Det betyr en ganske kraftig utvanning av HBK Invest og Bjørn Kjos sin eierandel, hvis de og eiergrupper rundt disse bare bidrar med 400 MNOK av totalt 3 mrd (13,3%)
Ellers var jo dette ganske ventet. Blir spennende å se hvor mye kursen nå faller når børsen åpner
Forsvinner litt blant nyhetene, men 2018 innebar et tap på 3,8milliarder. Vet ikke om det var mer eller mindre enn ventet?
Jøye meg, 115,-
Edit: åpnet på 100 gitt
Og nok en info: Equity at the end of Q4 2018 was 1.7 Mrd NOK
En ikke-økonom spør: Hva er en emisjon?
De som handler Norwegian-aksjer i dag, handler i blinde siden de ikke vet hva emisjonskursen blir (og av den grunn vet de ikke hvor stor del av selskapet de kjøper/ selger i dag heller). På pressekonferansen var det likevel ikke én oppegående journalist som stilte spørsmål om hvilke tall som legges til grunn i emisjonen. Hvor mye av Norwegian får Fredriksen for 3 mrd.?
Kursen i dag kan derfor egentlig være hva som helst.
Ja, tenkte det samme. Nå har ikke jeg lekepenger i så stor grad at jeg kan gjøre noe NAS sprell :colgate:
Men om Fredriksen spytter inn 3 milliarder så er han godt over 50% om man ser på markedsprisen børsen har satt på selskapet. Den er nå på 5,6 milliarder. Tidligere i dag nede i 4,8 milliarder. Så de som kom seg godt inn på omkring 100 - 115 vil jeg tro kortsiktig har gjort en god deal. Om ikke kan vi vel nesten gratulere onkel John som majoritets eier av ett flyveselskap.
Kan jo også være at han har gjort en helt katastrofal deal også, men han har jo ok historikk...
For å rette litt i detaljene her. John Fredriksen (eller et av hans selskaper) går ikke inn med 3mrd alene, men er endel av grupperingene som har sagt de tilsammen skal gå inn med 3mrd. Kjos og co tar jo snaue 400 MNOK av disse, men hvor stor del hver av de andre tar er ikke kjent ennå
Ellers kjøper han seg neppe inn for å drive flyselskap, men har nok en exit strategi (les noen kjøper selskaper) innen en viss tid, ikke ulikt endel andre investeringer han har gjort. Det er stort sett innen shipping han har kjøpt for å drive, samt litt ymse døtrene kan holde på med![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.