Pluss deal med RR og at mer og mer nå tyder på at det faktisk kommer til å bli et joint venture med flyene.
At den dealen tar tid er bare positivt i mine øyne. Disse flyene er meget ettertraktet,
og kan antagelig selges til markedverdi, spørsmålet er bare hvor god dealen evt blir. Mer info er ventet i April.
CASK eks fuel er ned 10% i YTD 2018 vs 2017 og vil sannsynligvis fortsette ned. Fuel-utsiktene ser bedre ut for 2019 da DY ikke har hedget særlig mye
og oljeprisen på vei ned.
Igjen, rask og yield
SKAL synke når longhaul biten vokser fortere enn shorthaul. Vi kommer derfor (alt annet likt) til
å se en synkende RASK også i Q1 2019. Noe annet vil være overraskende og positivt. I Q2 2018 startet vel en
voldsom ekspansjon, så da kan vi vel vente at RASK i Q2 2019 vil begynne og flate ut og kanskje stige
etterhvert (uten at jeg sitter med oversikten over 787 leveranser for 2019)
Pessimisten vil alltid få rett til slutt - ingenting varer evig, så ingen grunn til å bli optimist

ld