• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Blir mye røde tall i 2018. Ser man på RASK for juni og forventet CASK så blir også denne måneden rød. 10-11% negativt sprik mellom disse er MYE i en mnd som burde være positiv. Med en slik sommer som vi har i Sør-Norge i år vil heller ikke det hjelpe til med færre ”high yield siste liten syden bookinger” enn normalt.
Går vel mot en ny emisjon igjen da.
 
Last edited:
CASK guidance kan egentlig ikke lengre holdes opp slik som det er skrevet i Q1 report / presentasjon. Jeg personlig forventer at DY ender opp med en CASK pa 0.43 - 0.435 NOK for 2018.

r

God antagelse dette, DY selv antar 0,425-0,43 i dagens presentasjon
 
Her er det en med ekstremt lite innsikt i flybransjen som har laget en video der omtrent ingenting henger på greip.
 
Her er det en med ekstremt lite innsikt i flybransjen som har laget en video der omtrent ingenting henger på greip.



Ulempen med YouTube er jo at det jo ikke er noen kvalitetskontroll, utenom det som går på rene lovbrudd

Selv om man ikke skal undervurdere at Norwegian trenger å gjøre endel justeringer, så faller denne videoen inn i samme katergori som det som ligger ute om chemtrails, Elvis lever og Fantorangen stod bak 9-11 [emoji849]
 
Problemet til DY er ikke 3 ukers wet-lease av en A380.

Kjerneproblemet med DY sitt lønnsomhet er margin. Sunn margin har man 1måndet i året, positiv margin 3-4 måneder i året, men i resten av året taper man mer penger enn man tjener i de 3-4 månder. Derfor går selskap med tap for 2017 og vil også tape betydelige sum i 2018.
 
Back
Top