Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Da blir det tyngre og tyngre å fylle fly i konkurranse mot selskap som SAS. Kan fort bli en ny emisjon hvis denne oljeprisen holder seg.

Man har utvidet den Tranche2 emisjon med ytterligere 1.290.323 nye askjer... all disse nye aksjer gis ut til 155 NOK. Bare tenk av hvor dyp discount mot dagens aksjekurs faktisk er. Totalt ønsker selskap å hente inn 1 Mrd NOK.

Man har utvidet den Tranche2 emisjon med ytterligere 1.290.323 nye askjer... all disse nye aksjer gis ut til 155 NOK. Bare tenk av hvor dyp discount mot dagens aksjekurs faktisk er. Totalt ønsker selskap å hente inn 1 Mrd NOK.

Var ikke dette planlagt fra starten av?

Jo, dette er reparasjonsemisjonen for å redusere utvanningen av "vanlige" aksjonærer etter den rettede emisjonen. Den er blitt en del forsinket, så er en del som har fryktet/frykter at papirgevinsten deres skal fordufte.

Kan hvem som helst kjoepe disse eller stemmer det at kun eksisterende aksjonaerer kan handle.

Hvis det stemmer at det er en reparasjonsemisjon, så gjennomføres de normalt fordi eksisterende (små-) aksjonærer skal få mulighet til å unngå utvanning ift. de som deltok i første emisjonsrunde.

Så gitt at det er en rep.emisjon, så er svaret at kun eksisterende kan handle. (Ser bort fra salg av eventuelle tegningsretter og slikt)

Hvis det stemmer at det er en reparasjonsemisjon, så gjennomføres de normalt fordi eksisterende (små-) aksjonærer skal få mulighet til å unngå utvanning ift. de som deltok i første emisjonsrunde.

Så gitt at det er en rep.emisjon, så er svaret at kun eksisterende kan handle. (Ser bort fra salg av eventuelle tegningsretter og slikt)

Takk, ja jeg mente jeg leste dette for en stund siden, men var ikke sikker. Jeg solgte mine etter voldsom oppgang naa i vaar, men hadde vaert spennende aa kjoepe noen igjen. Satser ikke gaard og grunn uansett.

Takk, ja jeg mente jeg leste dette for en stund siden, men var ikke sikker. Jeg solgte mine etter voldsom oppgang naa i vaar, men hadde vaert spennende aa kjoepe noen igjen. Satser ikke gaard og grunn uansett.

Men husk at det settes en dato for eierskapsregistrering ift. hva som er "eksisterende eiere". Jeg aner ikke datoen her, men man kan jo være innenfor denne datoen selv om man ganske nylig har solgt.

Det finnes vel et prospekt der ute hvor dette fremgår.

Du måtte eie aksjene ved stengetid 20. mars, tegningsrettene skal være på din vps-konto nå såvidt jeg vet. Alltids noen som ikke bruker sine, så det er ikke noe i veien for å tegne seg opp for fler enn man har rettigheter til.

Du måtte eie aksjene ved stengetid 20. mars, tegningsrettene skal være på din vps-konto nå såvidt jeg vet. Alltids noen som ikke bruker sine, så det er ikke noe i veien for å tegne seg opp for fler enn man har rettigheter til.

Stemmer, jeg hadde aksjer aa det tidspunktet og tegningsrettene laa der naa.

Ser ut som det var "grei" interesse for å delta i rep.emisjonen.

Flyselskapet Norwegian har offentliggjort foreløpige resultater fra sin reparasjonsemisjon, som ble overtegnet mer enn 14 ganger.

Det har kommet inn tegninger for drøyt 18,37 millioner aksjer, mens det kun skal utstedes 1,29 millioner. Provenyet fra reparasjonen er 200 millioner kroner.

Bakgrunnen for den store interessen er naturlig nok avviket mellom emisjonskursen på 155 kroner og dagens aksjekurs på rundt 255 kroner.

e24.no

Norwegian senker opptjening for bruk av Norwegian-kort. Det kom e-post idag:

Fra 1. august 2018 endrer vi opptjeningsreglene for CashPoints på Norwegian-kortet.

Nye regler:

1 % opptjening på varekjøp opp til kr 100.000 per kalenderår
0,5 % opptjening på bruk over kr 100.000 per kalenderår
Ingen opptjening på kjøp hos andre flyselskaper
4 % opptjening på LowFare-billetter hos Norwegian
10 % opptjening på Flex-billetter hos Norwegian

Dette er vel et tiltak for å redusere kostnader, flexbilletter har jo ha svært god opptjening til nå.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Last edited:
Back