OT: Drømmedag med Alfa

  • Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Re: OT: Drømmedag med Alfa

Blir Blazer på oss også på årets HoMo Tour...mellom Boston og New York! Gleder meg til den turen også...(..Alfa er vel ikke tilbake i USA før 2006!)
 
Re: OT: Drømmedag med Alfa

Jasså det blir gyngetur mellom BOS og NYC. Husk sjøsyke-tablettene. Nei de tar ikke inn Alfa her, akkurat som de ikke tar inn Opel, Seat, Skoda, Fiat, eller noen franske biler.. Ikke så rart folk her borte sitter med oppfatningen om at europeiske biler=kvalitet? :up:

:D:biggrin:D
 
Re: OT: Drømmedag med Alfa

Mercedes har litt problemer med kvaliteten på bilene de produserer, og når du går på verksted for å få det fikset, så kommer Mercedes ut som ett av de med verst service, så vær på vakt. :naughty:
 
Re: OT: Drømmedag med Alfa

Originally posted by LN-AFG
Mercedes har litt problemer med kvaliteten på bilene de produserer, og når du går på verksted for å få det fikset, så kommer Mercedes ut som ett av de med verst service, så vær på vakt. :naughty:

For å sitere læreren jeg hadde i kvalitetsledelse:
"Definer kvalitet"

Det er kanskje ett av de mest misbrukte ordene i det norske språket, og et av de mest udefinerbare. Et meget subjektivt begrep.

Hva er det Mercedes har problemer med?
 
Re: OT: Drømmedag med Alfa

Originally posted by Dag Viking
Originally posted by LN-AFG
Mercedes har litt problemer med kvaliteten på bilene de produserer, og når du går på verksted for å få det fikset, så kommer Mercedes ut som ett av de med verst service, så vær på vakt. :naughty:

For å sitere læreren jeg hadde i kvalitetsledelse:
"Definer kvalitet"

Det er kanskje ett av de mest misbrukte ordene i det norske språket, og et av de mest udefinerbare. Et meget subjektivt begrep.

Å definere kvalitet er enkelt - kvalitet er noe som er i overensstemmelse med behov. Så blir det vanskligere - hvem er det som har behov og hvilke krav stiller de?

Med andre ord, hver og en definerer selv hva kvalitet er når det gjelder forbruksvarer. Og for å dra det tilbake til et on topic tema, derfor vil det være så mange forskjellige typer av tilbud inne flybransjen - og alle er de kvalitetsprodukter. Men så er det noen som stiller høyere krav som å få en avis, bli servert et lite måltid "gratis" og ha større plass, mens andre er bare fornøyd med å komme frem på billigst mulig måte. Det var vel LoCo-selskapene som oppdaget at de store massene foretrakk det sistnevnte, og ikke ønsket å sponse de få som allerede har god råd med å få den avisen gratis eller ikke orket å spise et tørt kjempedyrt rundstykke sammen med kaffe som ikke smakte annet enn varmt vann med en bitter bismak.

Resultatet ser vi i dag, flyreiser fås i forskjellige kvalitetsnivåer og du betaler for det du får ... kanskje.

Det som kan avgjør slaget om den som vinner i kampen om kundene er kanskje den menneskelige faktoren - ja Janne C med sine smilekurs kommer kanskje på moten igjen. Det har funket for Southwest å spille på de menneskelige følelser. Og at noen smiler, er vennlige og har de sosiale antennene ute koster absolutt ikke noe ekstra, det er både positivt for de arbeidende (arbeidsmiljø) og ikke minst for de reisende.

Det var bare noen tanker sent på en søndag, nei tidlig på en mandag :biggrin
 
Re: OT: Drømmedag med Alfa

Originally posted by LN-KGL
Å definere kvalitet er enkelt - kvalitet er noe som er i overensstemmelse med behov. Så blir det vanskligere - hvem er det som har behov og hvilke krav stiller de?

Med andre ord, hver og en definerer selv hva kvalitet er når det gjelder forbruksvarer. Og for å dra det tilbake til et on topic tema, derfor vil det være så mange forskjellige typer av tilbud inne flybransjen - og alle er de kvalitetsprodukter. Men så er det noen som stiller høyere krav som å få en avis, bli servert et lite måltid "gratis" og ha større plass, mens andre er bare fornøyd med å komme frem på billigst mulig måte. Det var vel LoCo-selskapene som oppdaget at de store massene foretrakk det sistnevnte, og ikke ønsket å sponse de få som allerede har god råd med å få den avisen gratis eller ikke orket å spise et tørt kjempedyrt rundstykke sammen med kaffe som ikke smakte annet enn varmt vann med en bitter bismak.

Nettopp
:thumbup

Poenget var at å si at Mercedes har hatt problemer med kvaliteten blir et meget ullent utsagn. Det som en person opplever som dårlig kvalitet kan være god kvalitet for en annen, uten at noen nødvendigvis har feil av den grunn.
 
Re: OT: Drømmedag med Alfa

Originally posted by Falcon
Ser i alle fall mye bedre ut enn (urk!) Porsche Cayenne!

Takk Falcon, endelig et annet menneske som ikke liker den padda av en bil. Den må vel best kunne beskrives som en 911 med kusma! Stygg som juling i mine øyne.
 
Re: OT: Drømmedag med Alfa

Mange av de som kjører denne kusmasyke tyske bilen ser jo like oppblåste ut som nettopp bilen...;)
 
Re: OT: Drømmedag med Alfa

Jeg har ikke erfaring med Mercedes, men Mercedes HAR problemer med byggekvaliteten på sine biler, det har de hatt i flere år, og mystisk nok kom dette enda sterkere frem da Daimler Benz slo seg sammen med Chrysler.

Både M-klasse og Vito i forrige generasjon og spesielt Vito hadde veldig store problemer som er dokumentert i kundeundersøkelser både i Motor (NAF bladet) og andre store bilmagasiner i Norge.

Hvis noen følger med på TopGear, ikke den utvanna varianten som går på NRK, men det 1 times lange programmet som sendes på BBC 2, så kjører de en spørreundersøkelse hvert år om hvilke biler man er mest fornøyd med. Mercedes kommer ekstremt dårlig ut.

Så jeg sier ikke at Mercedes lager biler uten kvalitet, men de har hatt store problemer med byggekvaliteten på det de leverer.

Her er TopGear Survey 2004. Mercedes M-klasse ligger på bunnen! http://www.bbc.co.uk/topgear/survey/
 
Re: OT: Drømmedag med Alfa

Originally posted by LN-AFG
Jeg har ikke erfaring med Mercedes, men Mercedes HAR problemer med byggekvaliteten på sine biler, det har de hatt i flere år, og mystisk nok kom dette enda sterkere frem da Daimler Benz slo seg sammen med Chrysler.

Både M-klasse og Vito i forrige generasjon og spesielt Vito hadde veldig store problemer som er dokumentert i kundeundersøkelser både i Motor (NAF bladet) og andre store bilmagasiner i Norge.

Hvis noen følger med på TopGear, ikke den utvanna varianten som går på NRK, men det 1 times lange programmet som sendes på BBC 2, så kjører de en spørreundersøkelse hvert år om hvilke biler man er mest fornøyd med. Mercedes kommer ekstremt dårlig ut.

Så jeg sier ikke at Mercedes lager biler uten kvalitet, men de har hatt store problemer med byggekvaliteten på det de leverer.

Her er TopGear Survey 2004. Mercedes M-klasse ligger på bunnen! http://www.bbc.co.uk/topgear/survey/

Ikke byggekvaliteten,det er kvalitetskontrollen hos underleverandørene av elektronikken som har vært det største problemet.Dette ble et stort problem etter at Bosch flyttet store deler av produksjonen til China og Malaysia (Indonesia?) ca. 2001.
Min CLK har vært 100% topp kvalitet i snart 5 år.Kun én eneste snag: Giveren i bensintanken måtte skiftes,og dette p.g.a. dårligere bensinkvalitet i Norge enn standarden i vest Europa ellers.
 
Re: OT: Drømmedag med Alfa

Ser du på Taxiene i Oslo så ser du at Mercedes ikke akkurat øker sine markedsandeler...dette er mye på grunn av dårligere kvalitet, dårligere plass i de nye bilene og dårligere service på verkstedene. Volvo har tatt mye av markedet de senere år... Enn så lenge er det nok bare i Italia at man kan kjøre italienske drosjer...
 
Re: OT: Drømmedag med Alfa

Originally posted by EB
Ser du på Taxiene i Oslo så ser du at Mercedes ikke akkurat øker sine markedsandeler...dette er mye på grunn av dårligere kvalitet, dårligere plass i de nye bilene og dårligere service på verkstedene. Volvo har tatt mye av markedet de senere år... Enn så lenge er det nok bare i Italia at man kan kjøre italienske drosjer...
Vel uten Fiat og Renault stopper Buenos Aires.....!! ut av 40.000+ taxier er 39.565 Fiat eller Renault
 
Re: OT: Drømmedag med Alfa

Men disse bilene er vel laget i Sør Amerika? Tidligere hadde jo Alfa Romeo en fabrikk i Brasil som blant annet laget en Alfa utgave av Ford Mustang. Identiske biler - bare at grillen på Alfa`n var enda tøffere...:spin:
 
Re: OT: Drømmedag med Alfa

Ja de er laget i Soer Amerika......og mange er merkelige kombinasjoner.....f.eks. Volkswagen Santana som var en 4 doers Passat paa 80 tallet, selges som Ford! og motsatt Sierra lastebil (med det foerste Sierra karroseriet) selges som VW Polo! lastebil....stort sett er Fiat og Renault "rene"...mens Peugot 504 ennaa produseres med en noe modifisert bakpart.....det gikk mye Alfa 156 sedan...dog ikke som Taxi.....leiebilen vaar i Patagonia var en VW Gol nei det er ikke trykkleif...det er en bil mellom Polo og Golf i stoerrelse...med 1.6 liters motor var den svaert saa sprek...
 
Re: OT: Drømmedag med Alfa

156`n er jo ellers å se blant politibiliene i Italia - sammen med en nyansakket Ferrari som Trafikkpolitiet i Roma har kjøpt!!!
 
Re: OT: Drømmedag med Alfa

Tror nok det var en Lamborghini Gallardo EB! http://www.italiaspeed.com/2004/cars/lamborghini/05/police_gallardo.html
 
Re: OT: Drømmedag med Alfa

Sorry... Du har rett... Og ikke minst du har funnet en av de beste nettsidene i verdne; italiaspeed.com!!!
 
Re: OT: Drømmedag med Alfa

Originally posted by LN-AFG
Her er TopGear Survey 2004. Mercedes M-klasse ligger på bunnen! http://www.bbc.co.uk/topgear/survey/

Verdt å merke seg at ML er en amerikanskprodusert sak, og bør ikke sammenliknes med de tyskproduserte modellene. Samme egentlig med V-klasse, som ble produsert i Spania. De tyske har hatt mye mindre problemer.
 
Re: OT: Drømmedag med Alfa

Når det gjelder MB så er det vel få som lager biler som kan gå like langt... Drosjene i oslo kjører jo flere hundretusen kilometer i løpet av noen år...(...om det er noe mål da?)
 
Back
Top